Nauji, itin greiti dalyviai, didelė konkurencija verčia spirtis į priekį.
Galingiausioje klasėje – nauji veidai
Sekmadienį Anykščių kartodrome vyko pirmasis Lietuvos kartingo čempionato etapas. Prie starto linijos stojo 15 greičiausių KZ2 klasės gokartų, 100 km/h greitį pasiekiančių greičiau, nei „Formulės-1“ bolidai. Seniai taip nebuvo. „Paške racing“ komandos nariai Paulius Paškevičius ir Evaldas Dzialtuvas prisimena, kad dar pernai neturėjo didelės konkurencijos, varžėsi tarpusavyje, o šiemet į aukščiausią kartingo lygą žengė Justas Jonušis ir Džiugas Tovilavičius. Jie,
Varžybose lyderiai važiavo kovodami dėl šimtųjų sekundės dalių. P. Paškevičius sėkmingai gynė čempiono titulą rodydamas geriausius rezultatus tiek kvalifikacijoje, tiek ir pusfinalyje. Tačiau finalo metu nutiko viskas, kas galėjo atsitikti blogiausia.
Nesėkmingas finalas
„Finale startavau puikiai, tačiau po poros ratų viename posūkyje neprisidengiau vidaus ir įlindo komandos draugas Evaldas. Nenorėdamas kontakto turėjau atsitraukti į šoną, o kadangi kartingų sportas labai greitas – per akimirką nukritau į ketvirtą poziciją. Tada kurį laiką teko peštis su Džiugu Tovilavičiumi. Labai aštri, agresyvi, tačiau sportinė dvikova, kurios metu ir per žoles teko pasivažinėti. Galiausiai atsikovojau trečią vietą, pradėjau vytis priekyje važiuojančius Evaldą ir Justą, tačiau pajutau, kad oro filtras palei kojas makaluojasi. Teko sustoti trasoje, pasirodo, jis tiesiog išsinėrė iš laikiklių. Praradau daug laiko, nukritau dar žemiau, paskutiniuose ratuose bandydamas atsikovoti pozicijas dar ir padangą prakirtau“, - nesėkmingų nuotykių virtinę papasakojo P. Paškevičius, per paskutinius ratus dar sugebėjęs užkopti iki 3 pozicijos.
Sunki dalia teko ir E. Dziautuvui, pirmavusiam didžiąją dalį lenktynių.
„Justas – greitas, praktiškai visas lenktynes važiavau jausdamas didelį spaudimą, gindamasis. Mačiau jo važiavimo stilių šioje trasoje, žinojau, kur jis gali lenkti, ten uždarinėdavau jam duris. Tačiau likus dviem ratams iki finišo jis viena posūkyje labai agresyviai, „viskas arba nieko“ principu įkišo savo gokartą į vidų, man teko pasitraukti, praradau pirmą poziciją. Lenkimo manevras buvo labai agresyvus, tačiau viskas vyko sportiškai“, - pasakojo antrą vietą iškovojęs E. Dziautuvas.
Laukia įdomesnis sezonas
Nors „Paške racing“ komandai pirmasis čempionato savaitgalis susiklostė ne itin sėkmingai, sportininkai vis dėlto džiaugiasi.
„Visada siekiu maksimumo ir mane tenkina tik aukščiausios pozicijos. Natūralu, kad esu šiek tiek nuliūdęs, bet pirmąsias sezono varžybas vertinu gerai. Per visą savaitgalį nepavyko tik vienas važiavimas. Tačiau tas, už kurį skaičiuojami taškai.
Nepaisant to, džiaugiuosi, kad dabar kartingo čempionate bus bent 4-5 tikrai stiprūs lenktynininkai, šiam sportui, lenktynininkams ir žiūrovams reikia didelės konkurencijos“, - konstatavo daugkartinis Lietuvos kartingo čempionas P. Paškevičius.
Diegia moderniausias technologijas
Nauja konkurencija skatina tobulėjimą. „Paške racing“ komanda šiemet pradėjo analizuoti savo lenktynininkų telemetrijos duomenis. Iki šiol to nedarė nei viena komanda.
„Paške racing“ inžinierius Gediminas Lapas po kiekvieno važiavimo atsisiunčia kiekvieno gokarto duomenis į kompiuterį ir juos analizuoja. Duomenys rodo absoliučiai visas vairuotojo vairavimo subtilybes: stabdymą, greičio pedalo spaudimą, pavarų perjunginėjimą, vairo pasukimo kampą konkrečioje vietoje.
„Naudojamės telemetrija, kad greitėtume. Pavyzdžiui, mes su Pauliumi esame labai panašiai važiuojantys lenktynininkai. Per treniruotes jis nuo manęs atsiliko 0,1 sek. Patys niekaip neišsiaiškintume, kur pradingsta tos sekundės dalys, bet susikėlę į kompiuterį dviejų važiavimų duomenis galime labai aiškiai matyti skirtumus, kas, kur ir kaip stabdo, greitėja, kurioje vietoje jungia pavarą ar suka vairą. Šiandien Paulius jau buvo greitesnis“, - aiškino Evaldas.
Telemetrija itin svarbu ir „Paške racing“ treniruojamiems vaikams.
„Žinot vaikus. Sako, kad toje vietoje stabdo, bet pasižiūri į duomenis, matai, kad tik greičio pedalą atleidžia“, - nusišypso P. Paškevičius.
Neprastai pirmasis etapas susiklostė ir jo treniruojamiems auklėtiniams. Aštuonmetis Edgaras Kelmas „Mini“ klasėje užėmė trečią vietą.
Trečią vietą „KZ2 Masters“ klasėje užėmė ir Gytis Melzbekas, atstovavęs „Rimo Racing“.
„Paške Racing“ visada į Lietuvos kartingo čempionatą sutraukia daugiausia dalyvių. Į Anykščius su Pauliumi atvažiavo net 10 ekipažų. Tačiau naujos kartingo taisyklės komandą leidžia sudaryti tik iš dviejų gokartų. Visai kaip „Formulėje-1“. O pavadinimai kartotis negali.
Tai „Paške Racing“ lenktynių komandą čempionate, galingiausioje klasėje atstovauja bent trys ekipažai: „Paške Racing“, „Rimo Racing“ ir „MKtechnika“.
Naujausi komentarai