Pereiti į pagrindinį turinį

Nauja lenktynininko A. Juknevičiaus misija: Dakaro ralį stebėjo iš šalies

2023-01-21 05:00
DMN inf.

„Šis Dakaro ralis sudėtingumu ir sunkumu buvo normalus. Gaila, kad lietuviams jis buvo itin nesėkmingas, nors yra rezultatų, kuriais galime pasidžiaugti“, – sakė legendines lenktynes iš šalies stebėjęs Antanas Juknevičius.

Kolegos: A. Juknevičius (kairėje) lenktynininkų stovyklavietėje Rijade aplankė daugkartinį Dakaro ralio nugalėtoją katarietį N. Al-Attiyah. Kolegos: A. Juknevičius (kairėje) lenktynininkų stovyklavietėje Rijade aplankė daugkartinį Dakaro ralio nugalėtoją katarietį N. Al-Attiyah. Kolegos: A. Juknevičius (kairėje) lenktynininkų stovyklavietėje Rijade aplankė daugkartinį Dakaro ralio nugalėtoją katarietį N. Al-Attiyah. Kolegos: A. Juknevičius (kairėje) lenktynininkų stovyklavietėje Rijade aplankė daugkartinį Dakaro ralio nugalėtoją katarietį N. Al-Attiyah.

Buvo įvykių epicentre

Pernai tryliktą kartą įveikęs Saudo Arabijos smėlynus ir dykumas, šiemet A. Juknevičius nestartavo Dakaro ralyje – išbandė jėgas naujame amplua: buvo „Shell Hellix“ ambasadorius.

„Tai pirma tokia mano misija. Penkerius metus buvau tarptautinės komandos vadovas, trylika metų sėdėjau prie vairo, kelerius metus išbandžiau ir šturmano kėdę, o šįkart viską stebėjau iš žiūrovo pozicijų“, – teigė A. Juknevičius.

Trylika metų sėdėjau prie vairo, o šįkart viską stebėjau kaip žiūrovas.

Jis lydėjo Dakaro ralio dalyvių karavaną į kiekvieną greičio ruožą, atsidurdavo pačiame įvykių epicentre ir realiu laiku pranešdavo apie susiklosčiusią situaciją.

„Lietuvoje labai daug žmonių aktyviai stebi šias lenktynes, tačiau gauna minimalią ir fragmentišką informaciją apie tai, kas iš tikrųjų vyksta trasoje“, – teigė Antanas.

Prireikdavo kastuvų

„Kasdien anksti leisdavomės į kelią, norėdami pasiekti greičio ruožą ir jame susirasti problemiškesnę vietą, kur būtų galima tikėtis karštų įvykių. Buvo dienų, kai įveikdavome ir po 100 km, manevruodami per kanjonus ir upių vagas ar ropodami per akmenis, kopas ir purvą, kad atsidurtume ten, kur ir lenktynininkai. Dalyvavome gelbėjimo operacijose, sprogdinome ir savo padangas ar kapanodavomės iš smėlio gniaužtų į darbą pasikinkę kastuvus“, – pasakojo A. Juknevičius.

Reikalai: „Shell Hellix“ ambasadorius su kolegomis dalyvavo gelbėjimo operacijose ir patys kapanojosi iš smėlio gniaužtų../ dakaras.lt nuotr.

„Shell Hellix“ ambasadoriaus nuomone, Dakaro ralio organizatoriai (A.S.0.) pagaliau ištesėjo žodį.

„Jie trejus metus vis žaidėjo, kad grąžins į ralį techninius, vadinamuosius off-road greičio ruožus „Empty Quater“ – vienoje didžiausių dykumų pasaulyje. Džiugu, kad pagaliau tai padarė. Tikiuosi, kad nuo šiol tokie greičio ruožai bus įprasti, nes Dakaro ralis turi būti įvairus, o įvairovės Saudo Arabijoje iki šiol labai trūko“, – dėstė A. Juknevičius.

Turi pasiūlymų

Dakaro ralis, prieš persikraustydamas į Arabijos pusiasalį, niekada nevykdavo vienoje valstybėje – varžybų trasa driekdavosi per tris ar keturias valstybes, kartais net šešias.

A. Juknevičius siūlytų organizatoriams ne tik niekada ateityje iš lenktynių žemėlapio neišbraukti Empty Quater dykumos, bet įtraukti ir dar vieną valstybę ar dvi, pavyzdžiui, Omaną, Jordaniją. Anot lietuvio, skirtingos šalys, jų reljefas ir savitos geografinės vietos renginį padarytų dar įdomesnį.

Reikalai: „Shell Hellix“ ambasadorius su kolegomis dalyvavo gelbėjimo operacijose ir patys kapanojosi iš smėlio gniaužtų./ dakaras.lt nuotr.

„Vieša paslaptis ta, kad Saudo Arabija moka didžiulius pinigus už tai, jog Dakaro ralis vyktų tik jos teritorijoje. Suma gali siekti ir dešimtis milijonų – niekada niekas nemokėjo tokių pinigų organizatoriams. Kol A.S.O. gaus didžiulį finansinį palaikymą, mažai tikėtina, kad ralis kraustytųsi į kitas šalis“, – svarstė A. Juknevičius.

Varžybos – it loterija

Šiemet Saudo Arabijoje sėkmingiausiai iš lietuvių pasirodė Rokas Baciuška – dviviečių bagių (T4) bendroje įskaitoje užėmė antrą vietą.

Techniniai bagio nesklandumai paskutiniame lenktynių etape R. Baciuškai ir jo šturmanui ispanui Orioliui Vidaliui Montijano buvo itin skaudūs – kainavo pirmą vietą. Pergalę šventė aštuoniolikmetis lenkas Erykas Goczalas ir 35-erių ispanas Oriolis Mena, jų persvara prieš R. Baciušką ir O. V. Montijaną – 16 min. 44 sek.

Užėmęs septintą vietą, geriausią savo Dakaro ralio rezultatą pakartojo keturračiu motociklu važiavęs Laisvydas Kancius, 17-oje pozicijoje – Lietuvos sunkvežimio ekipažas Vaidotas Paškevičius, Slavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas.

Anksčiau, nei tikėtasi, iš ralio pasitraukė Benediktas Vanagas (patyrė traumą), dvyliktas etapas buvo paskutinis Vaidotui Žalai.

„Dakaro ralis – sudėtingas sportas, turintis labai daug specifinių niuansų, tad kiekvienas dalyvauja loterijoje ir visada bus tokių, kuriems apmaudžiai nepasiseka, ir tokių, kuriems nusišypso sėkmė“, – sakė A. Juknevičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų