- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
-
Patyrusių ralistų komanda Palangoje žvyrą keis į asfaltą
Lenktynininkai Lietuvoje retai yra vienos srities specialistai. Netrūksta žmonių, važiuojančių kartingo ir žiedinėse lenktynėse, ralikroso ir autokroso varžybose – santykinai giminingose sporto šakose. Kartais pasitaiko ir kur kas ekstremalesnė transformacija, kai ralistai dalyvauja žiedinėse lenktynėse. Tokių pavyzdžių netrūks artėjantį savaitgalį vyksiančiose „Aurum 1006 km lenktynėse“.
Vienas jų – „Ad Rem-Reimpex“ komanda, į kurią susibūrė trys patyrę ralio lenktynininkai: Egidijus Gelūnas, Antanas Šimelis ir Dominykas Veršinskas. BMW 330i automobiliu jie varžysis konkurencingoje A3000 klasėje.
Patirtis – 35 metai
„Komandos vairuotojai yra prisiekę ralistai. Pažįstami vis klausinėjo, ar dalyvausime Palangos ralyje, o mes daug metų tik stebėdavome jį iš šalies. Ir pagaliau prisiruošėme“, – juokėsi 42 metų A. Šimelis, pirmą sykį prie karto vairo atsisėdęs dar 1983 m., o jau nepriklausomoje Lietuvoje daug metų dalyvavęs klasikinio ralio varžybose.
Surimtėjęs jis pridūrė, jog idėja dalyvauti didžiausiame žiedinių lenktynių renginyje Baltijos šalyse kilo žiemą. Kartu su kitu patyrusiu ralistu D. Veršinsku nusprendė, kad reikia neleisti „benzinui išgaruoti iš kraujo“ ir nutraukti kelerius metus užsitęsusią pertrauką. Netrukus prie idėjos prisijungė ir trečias žmogus su benzino priemaišomis kraujyje – E. Gelūnas.
Patirties žiedinėse lenktynėse jie daug neturi, tačiau ralyje praleistiems metams vienos rankos pirštų suskaičiuoti neužtektų.
E. Gelūnas sportuoti pradėjo vėliausiai – pirmą kartą varžybose dalyvavo tik 2010 m., tačiau jau po ketverių užėmė dvi antras vietas: Baltarusijos ralio čempionato B-11 bei Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) SG įskaitose. 2015 m. jam pavyko tapti LARČ 6 įskaitos čempionu.
„Antanas mane 2010 m. pakvietė dalyvauti „Remmers“ taurės kartingo mėgėjų čempionate. Ten pagavau kablį ir atėjau į automobilių sportą, o 2013 m. pradėjau dalyvauti LARČ viename ekipaže su Dominyku“, – prisiminė E. Gelūnas.
D. Veršinskas yra patyręs šturmanas, klasikinio ralio varžybose dalyvaujantis nuo 2005 m. Jis važiavo ekipažuose su Justu Vaitekūnu, Tomu Stabingiu ir kitais sportininkais, o nuo 2013 m. – tik su E. Gelūnu.
A. Šimelis sportinį kombinezoną dažnai rengtis pradėjo 1999 m. Kelerius metus dalyvavęs ralikroso varžybose bei žiemos trekuose, 2002 m. jis išbandė jėgas klasikiniame ralyje. Artimiausiais metais jis nugalėjo bei užėmė prizines vietas įvairiuose raliuose, tapo šalies vicečempionu bei gavo Lietuvos automobilių sporto meistro vardą.
Iš ralio į žiedą – po tikslingų treniruočių
Komandos lenktynininkai teigia, kad patirties žiedinėse lenktynėse trūkumas yra naujas iššūkis, todėl teko papildomai treniruotis.
„Žiedinės lenktynės mums – nauja disciplina, bet manome, kad ralio patirtis, motyvuota komanda ir tikslinės treniruotės tai kompensuos. Automobilį parengė patikimi meistrai, buvo gera treniruočių sesija „Nemuno žiede“, todėl esame nusiteikę kovoti bei tikimės sėkmingų lenktynių. Kiekvienoje automobilių sporto šakoje reikia greitos reakcijos, tikslumo, atidumo – jeigu gerai važiuoji ralyje, greitai važiuosi ir žiede“, – teigė A. Šimelis.
Jam pritarė ir E. Gelūnas, pridūręs, jog kai kurie žiedinėse lenktynėse būtini dalykai pravers ir ralio varžybose, pavyzdžiui, trajektorijos, teisingas manipuliavimas automobilio mase, sklandūs vairo pasukimas bei akceleratoriaus nuspaudimas.
„Apibūdinant literatūriškais terminais, ralis asocijuojasi su žodžiais „laisvė“ ir „drąsa“. Tai yra pojūčiai, kuriuos sukuria kontroliuojamas slydimas posūkiuose. Iš kitos pusės, ralis – nenuspėjamas, netikėtas, adrenalinas kiekviename posūkyje, iš kurių nė vienas nebūna toks pat kaip ankstesnis. Žiedas yra kitoks. Čia svarbiausia yra disciplina, tvarka ir nušlifuotas, tūkstančius kartų vienodai kartojamas tikslumas“, – filosofiškai skirtumus tarp varžybų apibūdino 49-erių E. Gelūnas.
Komandos nariai nusiteikę pozityviai – testų serija „Nemuno žiede“ suteikė puikią progą adaptuotis prie galiniais ratais varomo automobilio. Kaip pažymėjo E. Gelūnas, jam ir Antanui svarbiausia buvo „išjungti“ kai kuriuos ralio įgūdžius – specifinį kumštelinės dėžės pavarų perjungimą bei stabdymą kaire koja. Taip elgtis su jų BMW automobiliu – labai pavojinga.
Automobilis – standartinis
Komandos automobilis – 2000 m. nuo gamyklos konvejerio nuriedėjęs BMW 330i, pasiekiantis apie 200 AG pajėgumą. Jis paruoštas ilgų distancijų lenktynėms, tad modifikacijos nėra prioritetų sąraše. Patikimumas – kur kas aktualesnis.
„Važiuosime automobiliu, kurio variklis ir pavarų dėžė – standartiniai. Tiesioginėje kovoje greiti nebūsime, o aukštesnė vieta finiše įmanoma tik nedarant klaidų ir nepatiriant techninių problemų. Privalome būti disciplinuoti, realiai įvertinti savo galimybes, teisingai paskirstyti jėgas“, – svarbiausius kriterijus išskyrė E. Gelūnas.
Komanda daug dėmesio skiria ne tik patikimumui, bet ir labiau simboliniam dalykui – startiniam numeriui. Specialiai pasirinktas 25.
„25 numerį pasirinkome neatsitiktinai. Mūsų komandos partneris „Ad Rem“ šiemet švenčia ketvirčio amžiaus sukaktį, o „Aurum 1006 km lenktynės“ puikiai tinka tokiam jubiliejui paminėti. Tai – puikus renginys greičio mėgėjams ir poilsiautojams, kuriame bus begalė linksmų pramogų“, – atskleidė A. Šimelis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?3
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas4
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas
Klaipėdoje gyvenantys vaikai ir jaunuoliai laisvalaikiui labiau renkasi ne krepšinį ar futbolą, kaip kituose šalies miestuose. Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas. Praėjusiais metais mieste buvo beveik pusantro t...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...