Ralis Elektrėnuose: čempionas aiškus, bet intrigų lieka

  • Teksto dydis:

Prieš dvejus metus po ilgokos pertraukos į Lietuvos ralio pasaulį sugrįžęs Dominykas Butvilas yra bene geriausia savo paties versija: pasiutusiai greitas, drąsus ir tikslus. Šių dalykų su kaupu pakako ne tik kad įtikinama persvara laimėtų Elektrėnų ralį, bet ir anksčiau laiko užsitikrintų 2022-ųjų čempiono titulą.

Išvengė dulkių debesies

D.Butvilas su šturmanu Renatu Vaitkevičiumi triumfavo tiek LARČ 2 įskaitoje, tiek tarp automobilių, varomų visais keturiais ratais. Šalies čempionai, dalyvavę lenktynėse „Rally Elektrėnai by aromama“, tempą kontroliavo nuo pat energetikų sostinės gatvėse surengto prologo, kuriame laimėjo Elektrėnų mero taurę.

Dėl sėkmingo starto lyderiai naktiniame greičio ruože vieninteliai turėjo galimybę važiuoti gero matomumo sąlygomis. Visi vėliau startavę varžovai jau skendo tirštame dulkių debesyje. Po antrojo klasikinio greičio ruožo D.Butvilas ir R.Vaitkevičius prieš artimiausius persekiotojus buvo susikrovęs daugiau nei 40 sek. persvarą.

Tokie skaičiai tarpinėje rezultatų lentelėje reiškė gerokai mažesnę įtampą ir galimybę mėgautis raliu niekuo nerizikuojant. Taip pat ir tai, kad iš esmės kova vyko tik dėl antrosios vietos. Čia intrigos buvo gerokai daugiau. Automobilį „Škoda Fabia R5“ prisijaukinęs Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu susirėmė su pirmą kartą tokio lygio automobilį pilotuojančiu Justo Tamašausko ir Dovydo Ketvirčio duetu.

Akistata virto tikru trileriu: Giedrius laimėjo keturis greičio ruožus, tris kartus buvo antras ir du kartus trečias, o Justas – penkis kartus antras ir tris kartus trečias. Prieš du paskutiniuosius greičio ruožus juos skyrė viso labo 0,10 sek. Vis dėlto finišo tiesiojoje G.Notkus buvo šiek tiek aštresnis ir iškovojo antrąją vietą.

Racionali rizika

Dėl itin nepalankiai susiklosčiusių aplinkybių – starto naktiniame dulkių debesyje iškart po D.Butvilo – iš kovos dėl vietos ant podiumo pasitraukė Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu. Antrajame greičio ruože lyderiui atitrūkus daugiau nei 1,5 min., Vladas prisipažino susidūręs su ryškiu motyvacijos trūkumu.

„Rikiuotės priekyje tikrai visi labai greiti vyrai, todėl, kai net trečioji vieta pabėgusi daugiau nei 40 sek., labai aiškiai suvoki, kad kažką pasivyti įmanoma nebent varžovų technikos gedimo ar labai šiurkščios klaidos atveju. Todėl nusiteikėme tiesiog smagiai pasivažinėti, vengti nereikalingos rizikos“, – atviravo V.Jurkevičius.

Tiesa, net toks racionalumas nesutrukdė Vladui laimėti dviejų greičio ruožų.

Tarptautiniai startai

Automobilių „Mitsubishi EVO“ svorio kategorijoje šįkart geriausią tempą demonstravo Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, finišą pasiekę penkti. Nedaug nuo jų atsiliko Mariaus Vėgėlės ir Prano Švedo duetas: daug statęs ant kortos naktiniame greičio ruože, tačiau iš visų „UPS momentų“ išnešęs sveiką kailį.

Tarp viena ašimi varomų automobilių greičiausi šįkart buvo Rokas Steponavičius ir Karolis Gedgaudas, važiavę „BMW E46 M3“. Dėl įvairių gedimų ir avarijų lenktynių finišo nepasiekė 11 iš 86 startavusių ekipažų.

Lietuvos ralio čempionato įskaitoje lieka paskutinis 6-asis etapas – Utenos lenktynės. Šis etapas vyks rugsėjo 29–spalio 1 d. ir galutinai surikiuos likusius čempionato laureatus. Dar po savaitės spalio 7 ir 8 d. lenktynių mėgėjų laukia tarptautinis ralis „Kauno ruduo“. Jame dalyvaus ne tik geriausi mūsų šalies ralio meistrai, bet ir garsūs lenktynininkai iš daugelio Europos valstybių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių