Daugiau nei du dešimtmečius pajūryje vykstančiose lenktynėse dėl pergalės iki pat finišo aršiai grūmėsi dvi komandos – daugkartiniai čempionai "Circle K MilesPlus Racing Team" su "Porsche GT3 Cup II" ir "Balpol-SPS Automotive Performance" su "Mercedes AMG GT3". Galiausiai, ištiksėjus varžybų laikui, nugalėtojų taurė įteikta "Circle K milesPlus Racing Team" sportininkams Jonui ir Ignui Gelžiniams, estui Ralfui Aronui ir Juliui Adomavičiui.
"Balpol-SPS Automotive Performance" su broliais Nemunu ir Nerijumi Dagiliais ir Deividui Jociumi finišavo antri. Pastaroji komanda, likus keliems ratams, dar pirmavo įskaitoje, tačiau po degalų atsargų papildymo prarado lyderio poziciją. Vicečempionai, įsiutę dėl, jų nuomone, nekompetentingų teisėjų sprendimų, atsisakė lipti ant prizininkų pakylos ir neatsiėmė jiems priklausančių prizų.
Varžybų metu teisėjams darbo išties netrūko – daugiau nei 20 kartų buvo skelbiama vadinamoji geltonosios vėliavos fazė. Teisėjai tyrė ne vieną incidentą, kuriame dalyvavo "Balpol", šiai komandai skirdama krūvą baudų.
"Sportine prasme lenktynės buvo vienos įdomiausių, bet incidentų buvo akivaizdžiai per daug. Kažin ar dar kur nors Europoje pamatysi, kad kas valandą būtų taip daužomi automobiliai. Matyt, kaltas kai kurių vairuotojų neprofesionalumas. O dėl rezultatų galiu pasakyti, kad jie yra neteisingi. Manau, kad negalima komandos du kartus bausti už tą patį veiksmą. Taip pat, kaip mes du kartus už tą patį nusižengimą nebaudžiame savo vaikų", – aiškino Nemunas Dagilis.
– Nuo svarbiausių Lietuvoje sezono lenktynių prabėgo savaitė. Gal dabar jau pripažįstate, kad pasikarščiavote ir be reikalo neužlipote ant pakylos? – paklausėme N.Dagilio.
– Kaip ir sakėme, baudą už nepasirodymą ceremonijoje sumokėsime. Mūsų nuostatos ir vertinimai nesikeičia. Šiemet Palangoje nuo pat pradžių viskas atrodė keistai. Pirmiausia labai ilgai nebuvo išleistas vadinamasis BoP biuletenis (techninis aprašas, aplyginantis dalyvių galimybes). Jis pasirodė likus porai savaičių. Ten pamatėme, kad būsime prigesinti: mūsų automobiliui pridėjo svorio, pamažino degalų, galios. Žinau, kad kai kurios komandos, pamačiusios, kokią mašiną lenktynėms registravome, skambino organizatoriams ir sakė, kad būsime per greiti, todėl esą mus reikia apriboti. Bet viskas gerai: suprantame, kad reikia palaikyti intrigą ir dėl techninių ribojimų nekėlėme jokio triukšmo. Varžybos yra labiau komercinės nei sportinės, todėl organizatorius turi teisę aplyginti galimybes. Beje, prieš varžybas bandydami "Mercedes" įsitikinome, kad jis šiai trasai nėra pats tinkamiausias. Jam reikia greitų posūkių, jo galingam varikliui reikia tam tikro sūkių diapazono, o Palangos trasoje, kur itin trumpos vadinamosios prislopinimo zonos, posūkiuose turime visiškai sulėtėti. Treniruočių metu supratome, kad ir mums reikės daugiau laiko priprasti prie galingo automobilio. Manau, kad turėdami daugiau laiko apsiprasti mes be problemų būtume pagerinę trasos rekordą, nuvažiavę ratą greičiau nei per 1 min. 08 sek. (nugalėtojų komandos atstovas estas R.Aronas per kvalifikaciją pasiekė rekordą, ratą įveikęs per 1 min. 08,396 sek.).
Negalima komandos du kartus bausti už tą patį veiksmą. Taip pat kaip ir mes du kartus už tą patį nusižengimą nebaudžiame savo vaikų.
– Kokia jūsų pretenzijų esmė?
– Su keliomis baudomis sutikome nesiginčydami. Tačiau buvo ir visiškų nesusipratimų. Pavyzdžiui, aš vieną baudą gavau nežinia dėl ko. Teisėjas aiškino, kad pažeidžiau geltonos vėliavos taisyklę, bet iš tiesų buvo kitaip. Norėjau grąžinti poziciją aplenktam varžovui, bet jis nesuprato, mano siūlymu nepasinaudojo. Už tai gavau baudą. Nors tose pat lenktynėse buvo analogiška situacija, kai lygiai taip pat užleidau poziciją kitam vairuotojui, jis suprato, mane aplenkė ir baudos negavau. Manau, kad ir LASF turėtų atidžiau dalyti licencijas lenktynininkams, nes yra priimta labai daug naujokų, kurie daro elementarias klaidas, nepastebi ženklų. Dėl to kenčia visi dalyviai.
– Aukščiausią įtampos tašką varžybos pasiekė prieš jų finišą teisėjai paskelbus apie jums skiriamą priverstinio sustojimo baudą. Kas ten nutiko?
– Ta bauda lėmė mūsų pralaimėjimą. Pirmiausia, incidentas nutiko dar likus gal 2,5 valandos iki finišo. Mes turėjome teisę užvažiuoti į techninio aptarnavimo zoną pasikeisti skilusio ratlankio, nes tai kėlė potencialų pavojų dalyviams ir žiūrovams. Juk ratas galėjo nulūžti ir nuskristi nežinia kur. Keista, kad teisėjai ir organizatoriai to nesupranta. Kad ir kaip būtų, po to pasikeitimo mes, teisėjų nurodymu, dar priverstinai stovėjome tam tikrą laiką ir, atbuvę bausmę, grįžome į trasą. Niekur nematėme informacijos, kad ši situacija yra papildomai nagrinėjama teisėjų. Todėl varžybų pabaigoje, turėdami didelę persvarą – apie 3,5 rato, manėme, kad ramiai spėsime pasipildyti degalų ir likus kokiai minutei iki persekiotojų dar grįšime į trasą. Bet likus gal pusvalandžiui mums buvo pranešta, kad mes turime dar kartą grįžti, pastovėti minutę ir tik tada galėsime važiuoti finišo link. To užteko, kad tuo metu antra važiavusi komanda mus aplenktų daugiau nei 50 sek. Per likusį laiką mes neturėjome jokių galimybių juos pavyti.
Investicijos: startuoti su gamykloje parengtu „Mercedes AMG GT3“ komandai kainavo šešiaženklę sumą. / Organizatorių nuotr.
– Tačiau tikriausiai sutiksite, kad brolių Gelžinių vedama "Circle K milesPlus Racing Team" komanda važiavo tikrai profesionaliai?
– Šiems vyrams neturime jokių pretenzijų. Jie jauni, greiti vairuotojai ir nusipelno pagarbos. Problema yra kitur. Mums net nesuteikė galimybės su jais konkuruoti sąžiningoje kovoje. Jei apie mūsų gautą baudą būtų pranešta ne per dvi valandas, o per 20 min., kaip kad būna analogiškose lenktynėse užsienyje, mes būtume kovoję iki galo. Būtume pasirinkę kitą taktiką: keitę kitą vairuotoją, rizikavę ir nesipylę 50 litrų, o bandę taupyti laiką ir finišuoti su 30 l. Sprendimai būtų buvę visai kitokie, negu nežinant apie dar vieną baudą.
– Ar nebandėte pateikti oficialaus protesto ar užklausos dėl šių teisėjų sprendimų?
– Mes nusiuntėme organizatoriams savo partnerių – "Mercedes Benz" pusiau gamyklinės komandos – "SPS automotiv performance" situacijos išaiškinimą ir išvadas, kad jokių baudų ten skirti nereikėjo. Pikčiausia, kad nei varžybų vadovas Marius Mikuševičius, nei organizatorius Darius Jonušis net nesiteikė nieko pakomentuoti. O vokiečiai buvo pakraupę, kaip galima skirti baudą praėjus dviem valandoms po įvykio. Ir dar antrą kartą už tą patį nusižengimą. Pažymėtina, kad tai sako pasaulinė FIA GT komanda, kuri važiuoja didžiausiose varžybose – nuo Niurburgo trasos ir Spa 24 valandų lenktynių iki Dubajaus ir kitų.
Emocijos: po finišo santykius aiškinosi N.Dagilis ir organizatorius D.Jonušis. / Organizatorių nuotr.
– Vis dėlto jūsų skundai gali atrodyti kaip pralaimėjusiųjų nesugebėjimas pripažinti savo nesėkmę...
– Mes išgirdome panašių kaltinimų, bet iš tiesų kalbame argumentais, o ne emocijomis. Tie, kurie supranta automobilių sportą, žino, apie ką aš kalbu. Sulaukėme daug palaikymo žinučių iš kitų dalyvių, nes tos problemos Palangoje kartojasi. O dėl pralaimėjimo… Mes per aštuoniolika metų buvome ir laimėję, ir likę antri. Jokių klausimų nekildavo, jei viskas vykdavo garbingai. Ir šiemet buvo graži kova, pirmavome tai mes, tai jie, tik gaila, kad baigtį nulėmė teisėjai. Jie turėjo leisti mums trasoje išsiaiškinti, kas yra stipriausias. Galbūt pridėti tą minutę baudos, bet nestabdyti mūsų, taip pasiunčiant į nokdauną. Iš viso gavome gal šešias baudas, o konkurentai negavo nė vienos.
Kvalifikacija: teisėjai baudas dalijo itin dosniai, o vienai jų paskirti prireikė net dviejų valandų. / A. Strumilos nuotr.
– Varžybų organizatorius D.Jonušis teigė, jog viešai pilate srutas vien todėl, kad jis palaiko sportinį principą ir niekam nedaro išimčių…
– D.Jonušis yra patyręs lenktynininkas, bet kaip organizatorius jis turi tobulėti. Nuvažiuoti į Niurburgą, kitur ir pažiūrėti iš vidaus, kaip viskas organizuojama. Pažiūrėkite, kiek atvažiuoja komandų į Palangą ir vėliau atkrenta. Kur dingo latviai su "Lamborghini", kur dingo Benediktas Vanagas ir kiti? Technika tobulėja, mašinos greitėja, o šių lenktynių organizavimas stovi vietoje. Nenuostabu, kad žmonės mūsų regione renkasi ne Palangą, o Estiją ar Latviją.
Investuojame ir nemažai pinigų, susidaro šešiaženklės sumos. Tą patį privalo daryti ir organizatoriai. Jie negali vien skaičiuoti pelną ir nieko neinvestuoti į varžybų tobulinimą.
– Po lenktynių pareiškėte, kad tai buvo paskutinis jūsų pasirodymas. Kas turi įvykti, kad ši nuomonė pasikeistų?
– Viskas elementaru. Mes investuojame daug laiko, važiuojame į Vokietiją testuoti automobilio ir t.t. Taip pat investuojame ir nemažai pinigų, susidaro šešiaženklės sumos. Tą patį privalo daryti ir organizatoriai. Jie negali vien skaičiuoti pelną ir nieko nedaryti, kad patobulintų varžybas. Pradedant elementariomis LED lemputėmis ir "šaudančiomis" degalų pylimo pompomis, baigiant operatyvesniu gaisro gesinimu (trasoje ilgai nesulaukęs pagalbos sudegė vieno dalyvių "Porsche" automobilis – aut. past.), o ypač – teisėjų kvalifikacijos kėlimu.
Naujausi komentarai