„Mažylį+“ išbandė vasarą
Pasak Lietuvos lenktynininko, po šiemetės nesėkmės (V. Žala ir P. Fiuza iš bekelės maratono pasitraukė dėl techninių problemų, įveikę vienuolika etapų) teko imtis sudėtingų sprendimų.
„Išnagrinėjus priežastis buvo sunku patikėti, kad tiek visko galėjo nutikti per vienas lenktynes. Be to, po Dakaro netekome didelės dalies finansavimo. Tai buvo tamsus etapas, kažkas tarsi tikrino mūsų atkaklumą ir motyvaciją tęsti projektą, – pasakojo V. Žala. – Karti patirtis akivaizdžiai parodė, kad greitis yra svarbu, tačiau svarbu ir technikos patikimumas.“
Tad naujus išbandymus lietuvio ir portugalo ekipažas pasitiks su gerokai patobulintu, tačiau tiek jiems patiems, tiek Dakaro ralio gerbėjams pažįstamu „Mažyliu“ iš „X-raid“ komandos dirbtuvių.
Šiemet šis visureigis tapo „Mažyliu+“, nes atitinka T1+ specifikacijos reikalavimus.
Palyginti su ankstesniuoju, naujasis yra platesnis, žymiai padidėjo pakabos eiga (dabar – 35 cm), o ratai – iki 37 colių. Svarbu, kad visureigis bus varomas degalais, pagamintais iš atsinaujinančiųjų šaltinių, todėl CO2 emisija – net 90 proc. mažesnė.
Buvo tamsus etapas, kažkas tarsi tikrino mūsų atkaklumą ir motyvaciją tęsti projektą.
„Jau turėjome progą jį išbandyti vasarą vykusiose „Baja Aragon“ lenktynėse Ispanijoje ir maloniai nustebome – du kartus priartėjome prie lenktynių lyderio. Tai leido suprasti, kad „Mažylis+“ leis kovoti konkurencingu tempu su Dakaro ralio favoritais, – sakė V. Žala. – Kita vertus, nors automobilis ir smarkiai atnaujintas, jo salone radau pažįstamą tvarką ir ramybę. Jaučiuosi kaip namie, kur jau praleista daugybė valandų.“
Padės du mechanikai
V. Žala atskleidė ir dar vieną naujieną: kartu su P. Fiuza startuos „X-raid“ komandos sudėtyje. Tai reiškia, kad „Arijus X-raid“ ekipažas turės tokį patį priėjimą prie atsarginių dalių ir gaus visą reikalingą pagalbą iš gamyklinės komandos inžinierių ir strategų.
Į Saudo Arabiją kartu vyks du mechanikai – Romas Žalnierukynas ir Domantas Stavaris, su „Mažyliu+“ susipažinę „X-raid“ dirbtuvėse Vokietijoje.
„Esu labai dėkingas „X-raid“ už suteiktą galimybę dar kartą pasitikrinti save tarp geriausiųjų. Šių metų startas bus pirmas mūsų ekipažui, kai nestoviniuosime už tvoros, o būsime integruoti į „X-raid“ struktūrą. Ramiau miegosiu ir dėl to, kad svarbiausią lenktynių instrumentą prižiūrės, mano nuomone, geriausi šio sporto specialistai šalyje“, – džiugiai kalbėjo V. Žala.
Šturmanui P. Fiuzai šis Dakaro ralis bus jau devynioliktas.
„Beveik neįtikima, kiek mažai navigacinių klaidų padarėme per trejus pastaruosius metus. Kartais atrodo, kad Paulo tiesiog užuodžia, kuria kryptimi reikia važiuoti. Jis neabejotinai yra vienas geriausių savo srities profesionalų, – pabrėžė V. Žala. – Paulo ne tik šturmanas, bet ir mano konsultantas, patarėjas.“
Laukia 5 000 km
46-asis Dakaro ralis Saudo Arabijoje startuos 2024-ųjų sausio 5-ąją, pabaigtuvės numatytos sausio 19-ąją.
Organizatorių teigimu, lenktynių dalyvių laukia iš viso 5 000 km, bent 60 proc. naujų maršrutų ir kelios naujovės.
Tarp dvylikos etapų bus speciali dviejų dienų (sausio 11–12 d.), 48 valandas truksianti 600 km atkarpa. Lenktynininkai negalės pasinaudoti pagalba iš šalies, privalės paisyti laiko reglamento: į stovyklavietę (bivaką) atvykti iki 16 val., po nakvynės kitą rytą startuoti 7 val.
Bus įrengtos skirtingos stovyklavietės (atskirai motociklininkams, visureigių, bagių, sunkvežimių ekipažams), nesutaps ir maršrutai – kad dalyviams būtų sunkiau orientuotis.
Reprezentuoti Lietuvą taip pat ruošiasi motociklininkas Modestas Siliūnas, keturračiais važiuosiantys Laisvydas Kancius ir Antanas Kanopkinas, visureigių ekipažai – Benediktas Vanagas ir Kuldaras Sikkas, Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas, Gintas Petrus ir Jose Marquesas, bagiais lenktyniausiantys Rokas Baciuška ir Oriolis Vidalis Montijano, Emilija ir Arūnas Gelažninkai bei Aistė Perminaitė ir sunkvežimio ekipažas, kurį sudarys Vaidotas Paškevičius, Gytis Gaspariūnas, Albertas Veljamovičius.
Naujausi komentarai