Motorlaivių sporto entuziastams šis savaitgalis buvo tikras iššūkis – reikėjo ne tik galvoti, kaip įveikti varžovus, bet ir kaip nepakliūti į vėjo žabangus.
Savaitgalį Kauno keleivinėje prieplaukoje Nemune surengtos tarptautinės motorlaivių sporto varžybos sutraukė 15 motorlaivių sporto atstovų iš 7 pasaulio šalių, Lietuvai atstovavo 4 sportininkai.
Varžybos, kuriose reikėjo plaukti 10 ratų po 1,2 km, nevyko sklandžiai. Šeštadienį nepavyko užbaigti suplanuotų plaukimų, nes dėl didelio vėjo nedideli sportiniai motorlaiviai virto, o vienas jų sulūžo, todėl jo savininkas iš Ukrainos negalėjo tęsti savo pasirodymo.
Rungtynės buvo tęsiamos sekmadienį. Nors vėjas buvo silpnesnis, tačiau ir šią dieną neišvengta apsivertimų. Jei bent vienas žmogus atsiduria vandenyje, visų dalyvių plaukimas nutraukiamas ir pradedamas iš naujo, tik jau be to sportininko, dėl kurio teko nutraukti plaukimą.
Dalyviai varžėsi dviejose klasėse: pasaulio taurės klasėje T-550, Europos čempionato klasėje T-400 ir vyko Lietuvos čempionato I etapo varžybos.
T-400 klasėje pirmąją vietą laimėjo Martin Mucha iš Lenkijos, antras buvo lietuvis Mantas Kukcinavičius, trečiąją vietą iškovojo dar vienas Lietuvos atstovas Matas Kvizikevičius.
T-550 klasėje visos prizinės vietos atiteko svečiams: pirmas buvo estas Art Raudva, jo žemietis Matias Agur atplaukė antras, o dviejose klasėse plaukęs lenkas M.Mucha užėmė dar ir trečiąją vietą.
Šiemet švenčiamas Lietuvos motorlaivių sporto 60 metų jubiliejus. Tiesa, ši sporto šaka prieinama tik turintiems galimybę įsigyti sportinį laivą, kuris kainuoja ne ką mažiau, nei naujas automobilis.
Lietuvos motorlaivių federacijos atstovo spaudai Valdemaro Petrūno teigimu, visų pirma motorlaivio techninė būklė įtakoja rezultatą, tačiau lemia ir sportininko vairavimo įgūdžiai. Varžybų metu motorlaivių greitis siekia 90-100 km per valandą.
Motorlaivių sporto pradžia Lietuvoje laikoma 1953 m. liepos 19 d., tad šįmet švenčiamas motorlaivių sporto 60-metis. Lietuvos sportininkai per šį laiką yra pasiekę svarių rezultatų ne tik Lietuvos, bet ir Europos bei pasaulio čempionatuose.
Motorlaivių entuziastai anksčiau varžydavosi kituose vandens telkiniuose, o pastaruoju metu apsistojo Nemune.
Kai prieš penkerius metus iš ES ir valstybės biudžeto lėšų atnaujinome mums priklausančią Kauno keleivinę prieplauką, tikėjomės, kad šis statinys įvairiais aspektais trauks vandens pramogų mylėtojus“, - teigė valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas. Įmonė tapo šių stambių pasaulinio lygio varžybų partnere.
Naujausi komentarai