Šį sekmadienį Vilniuje startuoja didžiausias dviračių renginys – „Velomaratonas“. Renginio organizatoriai, siekdami užtikrinti saugų ir sklandų dalyvių dalyvavimą, primena, kad gausiausiame ERGO mėgėjų važiavime nėra lenktyniaujama.
Renginio organizatoriaus Benedikto Vanago teigimu, pirmiausiai dalyviai, važiuojantys šioje dviratininkų grupėje, turi nepamiršti, kad „Velomaratone“ dalyvauja didelis dviratininkų kiekis.
„Organizuodami renginį, kiekvienam dalyviui bei žiūrovui norime suteikti tik geras emocijas. Primename, kad ERGO mėgėjų grupės važiavimo metu sostinės gatvėmis rieda ne mažiau nei 6000 dviratininkų. Didžioji dalis jų neturi daug patirties važiuoti tokioje dviratininkų minioje. Kadangi šioje daugiausiai dalyvių pritraukiančioje grupėje trasos įveikimo laikas nėra skaičiuojamas, nereikia skubėti, įveikiant trasą“, – sakė B. Vanagas.
„Velomaratono“ dieną visi dalyviai turėtų laikytis šių pagrindinių principų: lėčiau važiuojantys dviratininkai turi laikytis arčiau dešiniojo kelkraščio, o važiuojantieji greičiau – arčiau kairiojo. Dalyviai neturėtų staigiai manevruoti, stabdyti, keisti važiavimo krypties ar kitaip trikdyti šalia važiuojančių kolegų.
Taip pat organizatoriai primena, kad „Velomaratono“ metu visi dalyviai privalės važiuoti segėdami šalmus. Tuo tarpu specialios šviesą atspindinčios liemenės nebus privalomos, nes dviratininkai važiuos organizatorių paruošta uždara trasa. Tačiau jei dalyviai į „Velomaratoną“ vyks savo dviračiais bendrojo naudojimo keliais, privalės laikytis kelių eismo taisyklių. Taip pat renginio dieną nerekomenduojama vaikus vežti dviračių kėdutėse arba specialiuose tam skirtuose dviračių priekabėlėse.
Organizatoriai, bendradarbiaudami kartu su Susisiekimo ministerija, taip pat primena, kaip reikia teisingai elgtis ir bendrojo naudojimo keliuose. Pasak Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, bendra eismo dalyvių kultūra turi įtakos ir kasdieniame kelyje.
„Tyrimai rodo, kad Vakarų Europos valstybėse mažas avaringumo skaičius kelyje yra vairuotojų, pėsčiųjų, dviratininkų ir kitų eismo dalyvių atsakingumo dėka. Džiugu, kad Lietuvoje vyksta tokio masto dviračių renginys „Velomaratonas“, kuris įneša teigiamų pokyčių bendram dviračių kultūros vystymui Lietuvoje“, – sakė Susisiekimo ministras R. Sinkevičius.
Dviratininkai naudodamiesi bendrojo naudojimo dviračių takais, keliais privalo nepamiršti būti gerai matomas kitiems eismo dalyviams. Dviračio priekyje turi būti baltos spalvos atšvaitas, gale – raudonos spalvos, o abiejų šonų ratų stipinuose – oranžiniai šviesos atšvaitai, ar šviesą atspindintys elementai. Išsiruošus pasivažinėjimams tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui, pagal neseniai priimtas naujas kelių eismo taisykles dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas. Taip pat dviratininkas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę bei, žinoma, vienas svarbiausių dviratininkų aksesuarų turėtų būti dviratininko šalmas.
Dar būtina prisiminti, kad dviračių vairuotojams draudžiama:
• važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai;
• važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais;
• važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo;
• vežti keleivius, jeigu nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų;
• vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba
kelia pavojų kitiems eismo dalyviams;
• būti velkamiems kitų transporto priemonių;
• vilkti kitas transporto priemones, išskyrus tam skirtas priekabas;
• važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.
Dalyvauti dviračių maratone Vilniuje gali kiekvienas dviratininkas, pagal savo amžių bei galimybes pasirinkęs vieną iš kelių tipų distancijų – „Quadrum Business City“ sportininkų bei „Semi-sport“ (100 km arba 50 km), ERGO mėgėjų (30 km) ir vaikų (2,4 km).
Oficialus renginio puslapis www.velomaratonas.lt
Naujausi komentarai