Pereiti į pagrindinį turinį

Autoservise nusiginkluojanti moteris – lengva auka lupikautojams

2012-01-11 23:09
Autoservise nusiginkluojanti moteris – lengva auka lupikautojams
Autoservise nusiginkluojanti moteris – lengva auka lupikautojams / Artūro Morozovo nuotr.

Apie automobilius nieko nesuprantu! Tokią frazę iš dailiosios lyties atstovių dažnai girdi autoservisų darbuotojai. Sąžiningus meistrus labiau žavi savo automobiliu besidominti, bendradarbiaujanti moteris.

Vertina saikingą grožį

Prasivėrus automobilio durelėms, ant grindinio nusileidžia grakščios kojos aukštakulniais bateliais, netrukus akį patraukia efektinga šukuosena, tobulas makiažas, madingi drabužiai. Automobilio raktelius remonto įmonės atstovams  ištiesia liauna ranka ryškiaspalviais ilgais nagais. Šios rankos, ko gero, niekada nėra kėlusios automobilio variklio dangčio.

Išsipusčiusią moterį išvydę automobilių meistrai, žinoma, dar ilgai turi apie ką su šypsena pasikalbėti. Žinoma, tai nereiškia, kad pupytės automobilį jie suremontuos tobulai. Priešingai! Autoservisų vyrai juokauja, kad apakinti tokių vaizdų gali pamiršti, ką reikia remontuoti. Žinoma, galantiški vyrai už malonius įspūdžius galbūt pritaikys nuolaidą ar atliks automobiliui papildomą paslaugą.

„Melgos“ autoservisų atstovai prasitarė džiaugsmingai padedantys saikingai pasigražinusioms moterims. Vyrai tikino: ne efektinga išvaizda ar aukštakulniai padės pigiau suremontuoti automobilį, o domėjimasis automobilio problema, nuovokumas, nebijojimas klausti, mokėjimas išaiškinti problemą.

Vyrauja nuomonė, kad jei moteris atvyksta remontuoti automobilį viena, neturi pašonėje automobilius išmanančio vyro, ją būtinai apmulkins, priskaičiuos būtų ir nebūtų darbų. Moteris nori nenori patikės jai pateikta sąskaita. Meistrų sąžiningumą joms belieka matuoti tik intuicija? Ar įmanoma moteriai suremontuoti automobilį ir nebūti apvyniotai aplink pirštą?

Galima prašyti tik apžiūrėti

Ne kas kitas, o autoservisų meistrai gali atskleisti, kaip moteriai būti apsukriai, jei vis dėlto jai tektų bendrauti su pasipelnyti trokštančiais remontininkais.

Bendrovės „Melga“ vadovas Ginas Maksevičius patarė, kad, įsigyjant ar jau įsigijus nenaują automobilį, reikėtų jį patikrinti automobilių servise. Nebūtinai čia automobilį privalu ir remontuoti, galima tik pasitarti, išsiaiškinti jo būklę, gedimus.

Žinoma, pusvalandį ar ilgiau trunkanti automobilio diagnostika gali kainuoti kelias dešimtis litų, tačiau vieną kitą patarimą meistrai gali ir padovanoti. Žinant, ką reikia taisyti, galima kad ir telefonu paskambinti į kelias remonto įmones ir išsiaiškinti kainas.

Kad ir koks tobulas būtų automobilis, kad ir kaip atsargiai jis valdomas, lankytis autoservise būtina. Kiekvienas vairuotojas, įskaitant moteris, turi žinoti, kad esama periodinių automobilio priežiūros darbų. Reikia keisti tepalus, dirželius, sureguliuoti žibintus, papildyti aušinimo, stabdžių skysčius.

„Bet kuris automobilio šeimininkas privalo žinoti, kada keisti tepalai ir kada reikėtų keisti kitąkart, koks turi būti slėgis padangose. Taip pat jis turi patikrinti visus skysčius, ant kiekvieno skysčio bakelio nurodyti, koks turi būti kiekis. Labai svarbu žinoti, kur koks bakelis, vietoj aušinimo skysčio nepripilti langų plovimo priemonės“, – įspėjo G.Maksevičius.

Moterys, įtempkite ausis

Prieš pereinant techninę apžiūrą, bene visada yra ką patobulinti. Kartu galima atrasti gresiančius gedimus, kol problema dar neįsisenėjo ir nesukėlė papildomų problemų.

Rūpestingas automobilio šeimininkas ar šeimininkė turi pajusti, kada jo automobilis pradeda sirgti, ir nelaukti, kol automobilis nustos važiuoti.

Viena iš žmogiškos diagnostikos priemonių – klausa. Jei važiuojant atsiranda neįprastų garsų: bildėjimas, traškėjimas, dunksėjimas, ūžesys, tai rodo, kad galbūt yra problema, kuriai geriau neleisti įsisenėti. Reikia sekti ir pojūčius. Jei automobilis pradeda neįprastai vibruoti, vairą traukti į vieną pusę – tai irgi ligos požymis.

„Verta kas mėnesį patikrinti padangas, ar jos tolygiai dyla. Jei vienas padangos kraštas labiau nudilęs nei kitas, vadinasi, yra važiuoklės geometrijos problemų“, – aiškino „Melgos“ atstovas.

Be to, reikia nepamiršti periodiškai apžiūrėti, ar dega visi automobilio žibintai, ar apšviestas valstybinis numeris. Labai mandagu pranešti kito automobilio vairuotojui apie nedegančias lemputes.

Besidominčiajai paaiškins

Šviežiai iškeptai automobilio savininkei, niekada savarankiškai niekur neremontavusiai mašinos ir bijančiai brangių paslaugų, apgavysčių, profesionalai visų pirma pataria nebijoti aplankyti ne vieną servisą, juose – drąsiai klausti.

„Juk iš karto mokėti nereikia. Galima nuvažiuoti į vieną servisą, paklausinėti kainų, tada važiuoti į antrą ar trečią ir mėginti pasirinkti: kur patikima, įkandama kaina. Pastebėjau, kad moterys sutinka remontuoti automobilį ten, kur joms patiko pirmas kontaktas su meistru. Moterims labai svarbus bendravimas“, – šypsojosi „Melgos“ serviso vadovas Ramūnas Petrusevičius.

Jei automobilį apžiūrėję meistrai susigriebia už galvos, pradeda vardyti galybę problemų ir tikinti, kad tokios būklės automobiliu negalima važiuoti nė metro, tuomet verta įjungti blaivų protą: „Iki šio serviso atvažiavau, galbūt galiu nuvažiuoti ir iki kito?“

Žinoma, jei situacija išties pavojinga, jei, pavyzdžiui, yra įtrūkusi stabdžių žarnelė, tokiu automobiliu važiuoti toliau meistrai neturėtų leisti. Žarnelei trūkus, reikiamu momentu automobilio sustabdyti gali nebepavykti.

Išrinkus savo mašinai „ligoninę“, net ir moteris neturėtų skubėti išlėkti vos tik padavusi raktus. Verta bent keliolika minučių palūkėti, kol meistrai apžiūrės ir, jei įmanoma, parodys, paaiškins, kokie gedimai, pasitars, kokias detales rinktis.

Kita vertus, meistrai pripažino, kad nemalonu dirbti, kai klientas stovi čia pat, už nugaros, ir baksnoja pirštu. Kai reikia, meistras pakviečia automobilio savininką prieiti arčiau ir apžiūrėti.

„Jei ūžia guolis, tai pademonstruoti visai nesudėtinga. Pasukus vieną ratą, jis sukasi tyliai, pasukus kitą – ūžia“, – pavyzdį pateikė „Melgos“ atstovai.

Paslėptų kainų matematika

Servisų atstovai pastebi, kad klientai ne visada nesupranta, iš ko susideda automobilio remonto kaina. Ją sudaro ne tik konkrečios detalės pakeitimas, detalės kaina, bet ir sugaištas laikas, pavyzdžiui, ieškant gedimo ar išardant automobilį tiek, kad būtų įmanoma pakeisti detalę.

Remonto kokybė priklauso nuo meistro kvalifikacijos, išmanymo, kruopštumo, sąžiningumo. Kita vertus, net ir pats geriausias meistras gali pamiršti prisukti kokį nors varžtą. „Neklysta tas, kas nedirba“, – patarlę prisiminė R.Petrusevičius. Žinoma, taip nutikus, klaidą jie turi ištaisyti. „Mes atliktiems darbams suteikiame pusės metų garantiją“, – pridūrė G.Maksevičius.

Verta žinoti, kad egzistuoja ir vadinamosios paslėptos kainos. Kai kas gudrauja – tą patį darbą išskaido į smulkesnius darbus ir papildomai juos apmokestina.

„Pavyzdžiui, keičiant stabdžių trinkeles, pateikiama viena kaina, o sąskaitoje išvardyti  tokie darbai kaip cilindriukų pramankštinimas, rūdžių nuvalymas. Visa tai turėtų įeiti į trinkelių keitimo kainą arba turi būti aiškiai pasakyta, kas kainą gali padidinti“, – tvirtino „Melgos“ atstovai. Todėl dar iki patikint automobilį meistrams reikia pasiteirauti, kiek tai kainuos ir ar nebus priskaičiuota papildomų darbų.

„Melgos“ atstovai taip pat aiškino, kad dar nepradėjus remonto tiksliai pasakyti galutinę kainą ne visada įmanoma, nes dirbant gali paaiškėti kitų trūkumų, kuriuos taip pat reikia šalinti.

Norint sekti savo automobilio būklę, galima pildyti automobilio serviso knygelę. Tai praverčia ir parduodant automobilį, ypač jei jis naujesnis. Tai tarsi įrodymas, kad automobilį labai gerai prižiūrėjote. Be to, tai leidžia prognozuoti būsimus darbus: jei vienas guolis ūžia, vadinasi, po kurio laiko reikės keisti ir kitą. Neprošal ir profilaktiškai tikrinti savo keturratį pagalbininką, ypač prieš ilgesnes keliones Lietuvoje ar į užsienį. Baigiančių sudilti detalių gali pasitaikyti net ir apynaujėse mašinose.

Kaip salone, taip ir po dangčiu

Kai kurie automobilių meistrai prisiekę: moterys tebūna moterimis, tegu mašinas taiso vyrai: sutuoktiniai, draugai, meilužiai ar giminaičiai. Na, o jei tokia laimė nenusišypso, tai kiekvienas save gerbiantis automobilio meistras privalo būti džentelmenas ir pasirūpinti klientės automobiliu taip, tarsi jis būtų jo paties.

Vis dėlto ne visos moterys užkariauja remonto meistrų palankumą. Automobilių meistras Vidas žino patvirtintą formulę: kaip atrodo automobilio salonas, tokia yra ir automobilio techninė būklė. Deja, apgailestavo jis, yra vairuotojų, kurių sėdynių apmušalai pradeginti, nuorūkos virsta iš peleninės, nuo purvo net nesimato kilimėlio. „Galima tik įsivaizduoti, kokia tokio automobilio būklė“, – šypsojosi kaunietis.

Laimė, tokių klienčių – vienetai. Apskritai vertindamas klientus pagal lytį, Vidas tikina, kad moterys vis dėlto yra atsakingesnės ir labiau rūpinasi savo transporto priemone. Vos tik kyla įtarimas, kad automobiliui kažkas ne taip, jos skuba automobilį remontuoti, o nemaža dalis vyrų važinėja iki paskutinės minutės.

„Mašina – tai tarsi žmogaus organizmas. Jei negydomas vienas organas, genda ir kitas. Automobilyje irgi viskas tarpusavyje susiję“, – aiškino Vidas, vertinantis tuos, kurie atskuba pas meistrą laiku.

Tiems ir toms, kurie nepasitiki automobilių meistrais, jis siūlo išeitį: pereiti techninę apžiūrą dėl savęs, ne dėl privalomo lipduko, ir taip mėginti objektyviai išsiaiškinti bėdas. Žinoma, vairuotojai taip pat turi suprasti, kad kai kurie gedimai pasimato tik išardžius automobilį. Todėl ne visada reikia nustebti, jei iškyla problema, kurios prieš tai niekas neminėjo.

Identifikuoti, kurie meistrai, apgaudinėja, mulkina, galima ir pagal klientų eilę: ilgainiui pajutę, kad tokios paslaugos jų netenkina, žmonės tiesiog pas juos nebesugrįžta ir kitiems nepataria pas juos važiuoti.


Kaip išvengti tipiškų apgaulių

Keičiant tepalus į variklį pilama pigios alyvos, o sąskaitoje įrašyta brangi. Norint to išvengti, galima atsivežti savo alyvos ir vėliau paprašyti tuščio bakelio.

Atliekant techninę apžiūrą, kai CO2 kiekis viršija normas, paaiškėja, kad automobilyje nebėra katalizatoriaus, nes šis buvo tiesiog išpjautas ir pavogtas. Dar prieš važiuojant į servisą ir po to reikia patikrinti, ar katalizatorius tebėra vietoje. Atkreipti dėmesį reikia ypač po duslintuvo remonto.

Prieš vykstant į servisą, talpyklą reikia pripildyti langų plovimo skysčio arba perspėti meistrus, kad jie to nedarytų, antraip sąskaitoje galite perskaityti, kad langus valysite itin brangia langų valymo priemone.

Kad vietoj tariamai brangių detalių nebūtų sumontuotos pigios ir prastos kokybės, reikia iš anksto aptarti detalių kainas, pasidomėti, kiek jos kainuoja atsarginėmis detalėmis prekiaujančiose parduotuvėse. Pakeitus detales, galima reikalauti grąžinti senąsias ir naujų detalių pakuotes.

Atvykę pasiimti suremontuoto automobilio klientai neretai nustemba, kad be jų žinios pakeistos papildomos detalės ir dėl to sąskaita išaugusi. Galima reikalauti, kad, atsiradus papildomiems darbams, meistras apie tai informuotų dar prieš imdamasis darbo.

Važiuojant remontuoti automobilį verta kartu pasiimti draugą, kuris išmano techniką, arba ieškoti pažįstamo meistro. Be to, prieš vykstant į remonto dirbtuves, mašiną galima profilaktiškai patikrinti techninės apžiūros centre.

Šaltinis: autoledi.lt

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų