Triukšmas susargdina – tai įrodyta. Pakanka 65 decibelų (dB), kad ilgainiui žmogus patirtų širdies infarktą. Mūsų automobiliai triukšmauja tiesiogine šio žodžio reikšme.
Pavyzdžiui, naujoji Dacia Duster, važiuojant autostrada, griaudėja 75 dB triukšmu. Tuo metu Audi A8 triukšmo lygis siekia tik 66 dB. Tai parodo matavimo prietaisai, nes žmogui atrodo, kad realiai Audi A8 triukšmauja net perpus mažiau nei Dacia Duster.
Atkreipkite dėmesį ir tai, kad daugiau triukšmo tenka gale, o ne priekyje sėdintiems žmonėms. Taip pat derėtų nepamiršti ir to fakto, kad prietaisai gali rodyti vienokį triukšmo lygį, o realiai automobilyje sėdintys žmonės gali jausti visiškai kitokį triukšmo stiprumą.
Be to svarbu atskirti ir keliamo triukšmo šaltinį. Juk švilpiantys vėjo srautai ar ratų ūžesys gali kur kas labiau erzinti, nei realiai rodo matavimo prietaisai. Čia puikus pavyzdys galėtų būti Audi A8.
Prietaisas fiksuoja žemiausią triukšmo lygį salone, tačiau ratų keliamas ūžesys akivaizdžiai girdimas. Jis netrukdo, tačiau yra girdimas. Padangų keliamo garso S klasės Mercedes keleiviai tikrai negirdės, tačiau matuoklis fiksuoja didesnį triukšmą nei Audi A8 atveju.
Prietaisai taip pat parodė, kad daugiau garso į vairuotojo ir keleivių ausis keliauja sėdint BMW X5, o ne BMW 525d automobilyje.Įdomu ir tai, kad bavarų automobiliai kėlė tiek žemo dažnio garsus, tiek aukštų tonų švilpesius, tačiau prietaisai juos fiksavo ne taip jautriai, kaip girdėjo žmogaus ausis. Tokiu atveju nederėtų pamiršti vieno dalyko. Keliamas triukšmas buvo matuojamas važiuojant pastoviu greičiu – 50, 100 ir 160 km/h.
Kitais žodžiais tariant, prietaisai nefiksavo pagreitėjimo. Pavyzdžiui, šiek tiek stipriau numynus Citroen C5 greičio pedalą ramybė akivaizdžiai baigiasi. Varikliui pasiekus didesnius sūkius, jis taip garsiai griaudėja, kad net akyse raibsta. Panašią triukšmo simfoniją sėdintys Citroen C5 gale girdi nuolatos.
Žinoma, kad C5 prosenelis DS 20 dar labiau apkrauna matavimo prietaisą, neturėtų stebinti. Įdomu tik tai, kad prietaisai fiksuoja daug didesnį triukšmo lygį nei girdi žmogus.
Labiausiai triukšmauja Dacia Duster. Spaudžiant greičio pedalą, priekyje triukšmauja keturių cilindrų variklis, o važiuojant prastais keliais, gale bilda ašis. VW Golf stengiasi tausoti klausą.
Atlikus matavimus, paaiškėjo, kad priekyje jis vargu ar triukšmingesnis nei BMW X5, tiesa, sėdintieji gale patiria didesnį triukšmą. Tačiau malonus – tik Golfo 1.4 TSI benzininis variklis.
Dyzelinį kurą vartojantis VW Sharan šiuo požiūriu negali lygiuotis. Vienatūrio salone girdimas vėjo ūžimas.
Ošimas geriau negu dundėjimas
Triukšmas triukšmui nelygus. Automobilio salone sėdinčių žmonių ausys kur kas mieliau klausosi vėjo ošimo nei įkyraus dundėjimo.
Tiesa, įkyrus švilpimas kai kuriuos žmones greitai gali išvesti iš pusiausvyros. Ką reiškia tyla salone demonstruoja Audi ir Mercedes. Pigesni automobiliai stipriai atsilieka.
Naujausi komentarai