Pietų Kalifornijos universiteto (JAV) mokslininkai sukūrė efektyvų vandenilio kaip kuro šaltinio panaudojimo metodą.
Vandenilis yra išties puikus kuras, nes jį kuro elemente paprasta paversti elektros energija, be to, jis neišskiria anglies dioksido. Turbūt pagrindinis šio kuro šaltinio trūkumas yra tai, kad jis yra dujinės formos, tad jo laikymui reikia aukšto slėgio arba kriogeninių talpyklų.
Kaip teigia Pietų Kalifornijos universiteto Dornsaifo koledžo asistuojantis chemijos profesorius Trevisas Viljamsas (Travis Williams), jeigu automobilis su pilna vandenilio talpykla patektų į avariją, mažų mažiausiai reiktų nelaukti nieko gero.
Vienas iš galimų problemos sprendimo būdų – vandenilį saugoti kitokiu cheminiu pavidalu. Kiek anksčiau šiais metais T. Viljamsas kartu su savo komanda surado būdą, kaip išskirti vandenilį iš nepavojingos cheminės medžiagos, vadinamos amonio boranu. Šią medžiagą galima laikyti kietosios būsenos.
Dabar komanda sugalvojo katalizės sistemą, kuri sugeba iš amonio borano išskirti pakankamą vandenilio kiekį, kad jį būtų galima panaudoti kaip kuro šaltinį. Svarbu tai, kad sistema funkcionuoja įprastomis sąlygomis ir ją galima panaudoti iš naujo – kitaip nei kitas hibridines boro ir metalų sistemas, skirtas vandenilio laikymui.
Tyrėjų rezultatai paskelbti šio mėnesio žurnalo „Journal of the American Chemical Society“ numeryje.
„Mes pirmieji, sugebėję atlikti atnaujinamą ir įprastinėmis sąlygomis funkcionuojantį amonio borano dehidrinimo procesą“, – tęsia tyrėjas, pridėdamas, jog minėtojo universiteto Stivenso institutas jau užsiima šios sistemos patentavimu.
Sukurtoji sistema yra pakankamai lengva ir efektyvi, kad ją būtų galima pritaikyti tiek autotransporto priemonėms, tiek mažiems lėktuvams.
Tyrimą finansavo Nacionalinis mokslo fondas bei Angliavandenilių tyrimų fondas.
Naujausi komentarai