Pastaruoju metu padidėjo transporto ir žemės ūkio sektoriaus bendrovių neapmokėtos skolos, todėl prekes ir paslaugas šių sektorių įmonėms tiekiantiems verslininkams patariama būti budriems.
Tiesa, tiekėjai didesnio pavojaus kol kas nemato, pirmadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Rekomenduojame atidžiau stebėti transporto ir žemės ūkio bendroves, nes šiuose sektoriuose atsinaujina mokumo problemos“, – įspėja kreditų biuro „Creditinfo“ kredito rizikos vadovė Alina Buemann.
Pasak jos, sunerimti verčia 2011 metų ketvirtojo ketvirčio pradelstų įsipareigojimų statistika: keliuose ūkio sektoriuose pradelsti įsipareigojimai vėl pradėjo augti.
Sparčiausiai ir ryškiausiai laiku neapmokėtų skolų kupra didėjo transporto sektoriuje ir žemės ūkyje. Transporto įmonių pradelsti įsipareigojimai per visus 2011 metus padidėjo 32 proc. arba 54 mln. litų.
Liūto dalis šios sumos susidarė būtent paskutinį metų ketvirtį – iškart pasibaigus vasarai užfiksuotas ryškus neatsiskaitymų šuolis.
Žemės ūkio įmonių laiku neapmokėtos skolos per 2011 metus padidėjo 55 proc. arba 39 mln. litų. „Nors augo ir kitų sektorių pradelsti įsipareigojimai, tačiau gan nuosaikiai – tik po kelis procentukus. O transporto ir žemės ūkio įmonių pradelstų įsipareigojimų maišas pūtėsi daug smarkiau ir staigiau. Štai visų Lietuvos ūkio šakų pradelstos apmokėti skolos pernai didėjo 170 mln. litų. O vien tik žemės ūkio ir transportininkų bendra skola išaugo maždaug šimtu milijonų litų“, – lygina A. Buemann.
Pasak jos, priežastis, kodėl jos ėmė vėluoti atsiskaityti, gali būti ta, kad nors dauguma transporto įmonių yra finansiškai stiprios ir apyvartinių lėšų turi, tačiau neskuba jų paleisti iš rankų.
Naujausi komentarai