Tinklalapyje vezejugidas.lt, kilus diskusijai apie „Linavos“ serviso skolas, nušalintas prezidiumo narys, UAB „Veka auto“ vadovas Juozas Kuklys, išreiškė poziciją, kad galimas būdas sutaupyti – mažinti išlaidas už TIR knygelių gabenimą iš Ženevos. Ne paslaptis, kad tai vežėjams kainuoja nemenkus pinigus – per 240 tūkst. Lt už 11 mėnesių, nors vykstama į Šveicariją tik du kartus per mėnesį ir pirmyn ir atgal vežami 2-3 padėklai.
TIR knygeles iš Ženevos jau kone dešimtmetį gabena su „Linavos“ generaliniu direktoriumi Dariumi Savickiu susijusi įmonė UAB „Autodara“ (jai vadovauja p. Savickio žmona Danguolė Savickienė). 2 kartus per mėnesį įvykdomi 2-3 padėklų gabenimai. Šios paslaugos Lietuvos vežėjų asociacijai „Linava“ per metus kainuoja kone 300 tūkst. Lt.
Atsižvelgus į dabartines gabenimų rinkos tendencijas, tokia suma atrodo pernelyg didelė, ypač žinant dabartinę asociacijos finansinę situaciją. Kalbinti vežėjai išreiškia nustebimą, kodėl taip ilgai nesiimama veiksmų šioms išlaidoms mažinti.
Vezejugidas.lt pasiteiravo p. D. Savickio apie jo darbo specifiką ir gaunamą atlygį. „Autodara“ TIR knygeles į „Linavą“atveža pagal sutartį. Už šį darbą už 2011 metų vienuolika mėnesių man buvo sumokėta, regis, 240 tūkst. Lt. Dar gaunu 6000 Lt algos už direktoriavimą „Linavos“ servise ir 1600 Lt už pareigas asociacijoje“, – dėsto D. Savickis.
Pasiteiravome, kokias pareigas p. Darius Savickis eina asociacijoje, tačiau aiškaus atsakymo neišgirdome: „Aš visą laiką normaliai dirbau asociacijoje, o paskui priprašė, kad eičiau dirbti „Linavos“ serviso direktoriumi, bet aš to nenorėjau. Nedegiau noru užimti šias pareigas“, – neslepia D. Savickis.
Pasiteiravus, ar D. Savickis nemano, kad už jo paslaugas – TIR knygelių gabenimą – jam mokama per daug, jis vardija įvairias išlaidas – kelių mokesčius ir t.t. Dėl gaunamos algos „Linavos“ servise irgi turi savo nuomonę: „Anksčiau, regis, direktorius gaudavo apie 15 tūkstančių, taigi mano alga – normali“.
Kalbinti vežėjai, sužinoję, kiek jiems kainuoja tokios paslaugos – gūžčioja pečiais – „negali būti!” „Aš galėčiau vežioti TIR knygelės ir už 2-3 kartus mažesnį altygį, tik niekas, žinoma, to neleis, nes aš manau, kad tai gerai apgalvota sistema – pinigai saviems“, – sako prisistatyti nenorėjęs vežėjas iš Kauno.
Išgirdus įvairių nuomonių, kyla klausimas, kodėl neieškoma geriausios kainos varianto?
Vežėjai skaičiuoja, kad vidutiniškai pirmyn ir atgal 2 padėklų gabenimo rinkos kaina 3 tūkst. Lt (aut. pastaba – su išmuitinimu). Taigi, jei gabenama du kartus per mėnesį, kaip šiuo aptariamu atveju, tuomet aritmetika paprasta – 3×2 lygu 6 tūkst. Lt. Padauginkime šią sumą iš 12 ir gauname 72 tūkst. Lt. O „Autodarai“ mokama kaina už gabenimus apie 240 tūkst. lt, vadinasi už p. D. Savicko įmonės automobilį mokama ne rinkos kaina, o 3 kartus daugiau – po 10 tūkst. Lt už TIR knygelių nuvežimą pirmyn ir atgal.
Kodėl permokama maždaug 7 tūlst. Lt daugiau už vieną siuntą į abu galus ir kur tie pinigai patenka?
Erlandas Mikėnas, UAB „Vedautos autotransportas“ generalinis direktorius ir prezidiumo narys šiuo klausimu turi griežtą nuomonę: „Jei visi prezidiumo nariai galvotų apie tai, kaip asociaciją atvesti į teisingą kelią, tai jie balsuotų už tai, kad įpareigotume generalinį sekretorių spręsti šį klausimą, arba reikia priimti nutarimą tiesiogiai, kad ta mokama kaina už TIR knygelių pargabenimą būtų priartinta prie rinkos kainų. Reikia prezidiumo narių solidarumo. O svarbiausia, kad to norėtų pats prezidentas“.
Kol kas aišku viena, asociacijoje yra kur taupyti – kam mokėti už gabenimą keliskart brangiau nei rinkos kainos ir apsunkinti ir taip nelengvoje situacijoje esančius vežėjus, kuriems kiekvienas litas didėjant sąnaudoms ir mažėjant frachtams – aukso vertės.
Naujausi komentarai