Pereiti į pagrindinį turinį

Akcijomis pirkėjus viliojantys prekybininkai kartais gudrauja: už tai – šimtatūkstantinės baudos

2022-11-11 15:25
DMN inf.

Prekybininkai grumiasi, kuris savo nuolaidomis, akcijomis ir pasiūlymais prisivilios kuo daugiau pirkėjų. Tik ar visi žinote, kaip patikrinti, ar iš pažiūros siūloma patraukli kaina tikrai tokia gera ir ką daryti apsigavus? Apie tai pokalbis su advokatų profesinės bendrijos COBALT vyresniąja teisininke Lina Gužiene.

K. Kavolėlio/BNS nuotr.

– Neatmestina, kad pagudrauja. Matome, kad dažniausiai pažeidimai daromi braukiant kainą, kai siekiama parodyti kuo didesnę gaunamą naudą vartotojui. Reikėtų žinoti, kad kai skelbiamas išpardavimas, akcija, braukiama kaina turėtų būti lyginama ne su pradine kaina, o per 30 dienų laikotarpiu mažiausia kaina. Jei per 30 dienų buvo taikomos kitos akcijos, tikėtina, kad procentinė išraiška nebus tokia didelė, jei būtų braukta pradinė.

– Kokių dar gudravimų pasitaiko?

– Reikia atkreipti dėmesį į reklamos teiginius. Vertinti visą reklamos kontekstą: ar nuolaidos konkrečiai prekių grupei, ar nuolaidos iki 50 proc., ar viskam. Jei žodis „iki“, vadinasi, reklamuojamų prekių bent 10 proc. turi būti su maksimalia nuolaida. Kitos 90 proc. prekių gali būti su mažesne.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Kaip su šūkiais, kai prekybininkas vartoja žodžius „bene“, „kone“? Nėra teisininkams prie ko prikibti.

– Taip. Tačiau jei nurodoma konkreti skaitmeninė išraiška, reikia atkreipti dėmesį. „Bene“, „kone“ nėra dažnas reiškinys. Reikia atkreipti dėmesį, ar sakoma daugeliui prekių, ar visoms prekėms; ar nuolaida e.parduotuvėje, ar viso tinklo parduotuvėms.

– Ar turime prekybininkų, kurie būtų nubausti realiomis baudomis? Kokios jos gali būti už pažeidimus?

– Nuo 2021 m. nauja taisyklė – nuo ankstesnės kainos 30 dienų nurodymo didžiausia gresiama bauda – iki 5 tūkst. eurų. Pardavėjui gali būti skiriamas ir įspėjimas. Kai skelbiami išpardavimai, akcijos, juos lydi ir kiti šūkiai, kontekstas. Jis gali būti klaidinantis, pateiktas nekorektiškai. Tuomet tokiam pardavėjui gali būti pradėtas tyrimas pagal Reklamos įstatymą arba Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymą, tuomet bauda grėstų iki 3 proc. praėjusių metų pajamų dydžio, iki 100 tūkst. pirmą kartą. Antrą kartą – iki 200 tūkst. eurų.

Buvo prekybininkų seniau, kurie gavo iki 3 proc. dydžio baudą.

– Ar turime tokių prekybininkų?

– Buvo prekybininkų seniau, kurie gavo iki 3 proc. dydžio baudą. Nebūtinai už netinkamą kainos nurodymą, bet už nesąžiningą veiksmą.

– Kur kreiptis, kai pastebimas nusižengimas?

– Pirmiausia siūlau kreiptis į patį pardavėją. Dažniausiai didieji prekybininkai turi klientų aptarnavimo linijas. Susisiekti, pranešti ir galbūt jūsų problemą išspręs akimirksniu.

K. Kavolėlio/BNS nuotr.

– O jeigu ne?

– Tuomet visada galite kreiptis kaip vartotojas į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, surašyti skundą ir pagal įstatymą institucijos atlieka savo procedūras.

– Ar žmogus, už prekes sumokėjęs daugiau nei turėtų per vadinamąsias nuolaidas, turės galimybę atgauti kainų skirtumą?

– Taip, jei bus įrodyta, kad pažeidimas buvo padarytas. Vartotojas turi teisę į žalos atlyginimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų