Pereiti į pagrindinį turinį

"Apple" valgo "Nokios" desertą

2010-04-11 17:00
Inovacijos: "Nokia" buvo viena pirmųjų gamintojų, pristačiusių išmaniuosius telefonus.
Inovacijos: "Nokia" buvo viena pirmųjų gamintojų, pristačiusių išmaniuosius telefonus. / M.Ažušilio nuotr.

Kai esi pačiame viršuje, didžiausia problema yra ta, kad nebeturi kur judėti, nebent žemyn. Turbūt geriausiai tai supranta mobiliųjų telefonų gamintoja "Nokia". Šiai jau slysta kojos, ir telekomunikacijų specialistai sako, kad bendrovė netrukus praras savo pozicijas.

Telefono sinonimas

Suomių telekomunikacijų milžinė taip ilgai dominavo mobiliųjų telefonų rinkoje, kad kai kuriose pasaulio šalyse žodis "Nokia" tapo bendriniu telefono pavadinimu, kaip ir sanitariniai įrenginiai, vadinami pagal suomių prekės ženklą "Unitas", arba flomasteriai, kurių pavadinimas kilęs iš prekės ženklo "Flo-Master".

Tačiau pastaraisiais metais mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų rinkoje konkurencija tapo tiesiog žvėriška, ir suomiams jau sekasi ne taip gerai, kaip jiems norėtųsi, rašo "CNN Money" apžvalgininkė Jessica Hempel. Šiais laikais populiariausi yra tie telefonai, kuriuose įdiegta daugiausia papildomų programų, žaidimų ir interneto funkcijų už prieinamą kainą.

Taigi konkurencinis pranašumas – kinų, korėjiečių ir japonų pusėje. Tačiau įdomiausia, pasak J.Hempel, kad į lyderių gretas sparčiai veržiasi bendrovė, kuri iki 2007 m. su mobiliaisiais telefonais neturėjo nieko bendra, – JAV kompiuterinės technikos gamintoja "Apple".

Į JAV atėjo vėliau

Pristačiusi pasauliui "iPhone", bendrovė "Apple" parodė, kad galima patogiai naršyti internetą nenaudojant kompiuterio. Kai kurie technologijų ekspertai net teigia, kad "iPhone" nustatė naują išmaniųjų telefonų standartą ir iš Azijos beveik perkėlė pasaulio inovacijų centrą į Silicio slėnį JAV, kur įsikūrusi "Apple".

"Nokia" vis dar užima apie 40 proc. pasaulio mobiliųjų telefonų rinkos ir kasmet parduoda produktų už maždaug 70 mlrd. JAV dolerių (179,9 mlrd. litų). Tačiau didėjantis "Apple" gerbėjų būrys ir žmonių susižavėjimas "iPhone", nors ir ne visada pagrįstas, suomiams nežada nieko gera. Juolab kad pastaraisiais metais "Nokia" padarė keletą rinkodaros klaidų. Viena skausmingiausių yra ta, kad kai kurie telefonai Jungtinėse Valstijose pasirodo gerokai vėliau nei Europoje ar Azijoje. Taigi "nuskriausti" JAV technologių gerbėjai puola prie vietos gamintojų. Taip laurus skina "iPhone" ir bendrovės "Rim" gaminami "BlackBerry" telefonai, o suomiai po truputį praranda pozicijas Šiaurės Amerikoje.

Rinkodaros klaidos

Pasak telekomunikacijų rinkos ekspertų, "Nokia" JAV neišvengė ir daugiau klaidų. Pradėjusi dirbti už Atlanto, bendrovė atsisakė bendradarbiauti su mobiliojo ryšio paslaugų teikėjais kurdama telefonus ir nuomonę pakeitė tik po keleto metų. Be to, gamintojai pražiopsojo laiką, kai JAV vartotojai susižavėjo telefonais atlenkiamais dangteliais. Negana to, dėl "Nokios" iniciatyvumo stokos ir JAV mobiliųjų pramogų kūrėjai mieliau bendradarbiauja su kitomis bendrovėmis. O be papildomo turinio telefonuose suomiai ilgai neatsilaikys.

Tiesa, telekomunikacijų milžinę gelbėja Europa ir Azija. Pastarojoje jaučiama didelė antipatija "Apple" gaminiams. Kita vertus, Azija visada buvo pasaulio technologijų sostinė, taigi "Nokiai" tenka grumtis su tokiais vietos technologijų galiūnais kaip "LG", "Samsung" ar "Sony".

Lyg bokso ringe

"CNN Money" teigia, kad "iPhone" amžiuje" kova dėl rinkos dalies tampa vis mažiau panaši į technologijų lenktynes, o labiau – į bokso ringą. Ir, beje, pastarąjį smūgį kol kas yra smogę suomiai. Praeitų metų spalį "Nokia" apkaltino "Apple" dėl 10 suomių jau patentuotų technologijų naudojimo savo išmaniajame telefone ir padavė JAV bendrovę į teismą.

Tačiau dėl to suomių negalima kaltinti, rašo interneto portalas. Juolab kad "iPhone" Jungtinėse Valstijose jau užima apie 22 proc. išmaniųjų telefonų rinkos, o pasaulyje – apie 12 proc. JAV trinkos tyrimų bendrovės IDC teigimu, per metus (nuo praeitų metų pavasario) šie skaičiai beveik padvigubėjo.

"Nokios" rinkos dalis smunka. Nuo pirmo praeitų metų ketvirčio ji smuko 3 proc. Dabar bendrovė užima 40 proc. pasaulio išmaniųjų telefonų rinkos. O Šiaurės Amerikoje – vos 3 proc.

Pranašauja "iPhone" žlugimą

Suomiai supranta, kad JAV rinka dabar yra svarbesnė nei kada nors anksčiau. Dėl to pastaruosius keletą metų "Nokia" keitė savo strategiją – buvo įdarbintas JAV rinkos finansų direktorius, atidaryta keletas naujų atstovybių ir prekybos salonų, mat telefonų gamintojai norėjo būti arčiau operatorių – "AT&T Mobility" ir "Verizon Wireless". San Diego dizaino centre "Nokia" įdarbino kelis šimtus produktų plėtotojų, kurie su minėtais operatoriais kuria specialiai JAV rinkai skirtus gaminius.

"Praeityje mums nekaip sekėsi vykdyti pažadus, bet dabar po truputį keičiamės. Tai pasitikėjimo reikalas", – sakė "Nokios" viceprezidentas ir aptarnavimo departamento vadovas Niklas Savanderis.

Siekdama populiarinti savo gaminius "Nokia" nupirko ir kelias JAV bendroves – socialinį tinklą valdančią "Plum Ventures" ir įmonę "Dopplr".

Tačiau pagreičio kol kas nematyti ir atrodo, kad "Apple" toliau pasigardžiuodama valgo grietinėlę ir vyšnias nuo 60 mlrd. JAV dolerių į išmaniųjų telefonų sukūrimą bei tobulinimą investavusių suomių deserto.

Tiesa, nemaža dalis internautų įsitikinę, kad "iPhone" šlovė greitai praeis. Esą "Apple" gaminius išstums pigesni telefonai su interneto paieškos milžinės "Google" sukurta operacine sistema "Android". Ši dar nelabai populiari, tačiau jau diegiama maždaug 20-ies skirtingų modelių telefonuose. Taigi tam tikras tendencijas tikrai galima pastebėti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų