Dėl lietuvių atsisakytų Musko „Teslų“ – tūkstantiniai nuostoliai: vertybės kainuoja Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl lietuvių atsisakytų Musko „Teslų“ – tūkstantiniai nuostoliai: vertybės kainuoja

2025-03-26 16:15

Lietuviai prisijungė prie pasaulinio „Tesla“ elektromobilių boikoto. Pardavėjai sako, kad dar visai neseniai prie „Tesla“ automobilių buvo eilės. Dabar atsiranda tokių, kuriems taip gėda vairuoti „Tesla“, kad jie susitaiko net su tūkstantiniais nuostoliais – atšaukia užsakymus ir praranda avansus. „Tesla“ boikotą lėmė skandalingi savininko Elono Musko pasisakymai. „Tesla“ kainos nukrito ir dar kris. Išskirtinai šios markės automobiliams gali brangti ir draudimas.

Dėl lietuvių atsisakytų Musko „Teslų“ – tūkstantiniai nuostoliai: vertybės kainuoja
Dėl lietuvių atsisakytų Musko „Teslų“ – tūkstantiniai nuostoliai: vertybės kainuoja / Scanpix nuotr.

Dar iki šių metų pradžios „Tesla“ elektromobiliai buvo vieni iš rinkos lyderių. Vieni juos vertino dėl kokybės ir technologijų, kiti – dėl statuso bei prestižo. Tačiau nuo pirmųjų šių metų mėnesių „Tesla“ tapo viena iš labiausiai nekenčiamų automobilių markių.

Priežastis aiški – „Tesla“ savininkas E. Muskas ir jo skandalingi pasisakymai apie Ukrainą, Ukrainos prezidentą ir Europą.

„Reikia suprasti, kad per pastaruosius 2–3 metus „Tesla“ išgyveno aukso amžių ir pardavė tikrai įspūdingą kiekį automobilių. Tačiau šių metų sausį pardavimai krito 50 proc.“, – sakė „Autojuta Vilnius“ vadovas Justas Grendelis.

„Regitros“ duomenimis, nuo sausio, kai E. Muskas pradėjo aktyviai reikštis, Lietuvoje registruojama gerokai mažiau tiek naujų, tiek naudotų „Tesla“ automobilių.

„Negalėčiau to pavadinti boikotu. Tai labiau žmonių pilietinės pozicijos išraiška“, – kalbėjo automobilių rinkos ekspertas Laurynas Bogusevičius.

Oficialūs „Tesla“ atstovai neatsakė į užklausą, ar lietuviai užsako mažiau naujų „Tesla“ automobilių. Tačiau automobilių rinkos dalyviai sako girdintys, kad lietuviai atsisako net ir jau užsakytų modelių. O tiems, kurie buvo pateikę užsakymus, tai reiškia tūkstantinius nuostolius dėl prarastų avansų.

„Tie, kurie gali sau tai leisti, nes vertybės paprastai kainuoja, jas ir demonstruoja“, – teigė L. Bogusevičius.

Scanpix nuotr.

„Tesla“ įkūrėjas E. Muskas ne tik yra vienas svarbiausių JAV prezidento Donaldo Trumpo patarėjų, bet ir vienas pagrindinių jo finansinių rėmėjų. E. Muskas yra paniekinamai kalbėjęs apie Ukrainą, Ukrainos prezidentą Volodymyrą Zelenskį ir visą Europą. Jis ragina amerikiečius palikti NATO.

Kai Vokietijoje buvo renkamas naujas parlamentas, E. Muskas ragino balsuoti už atvirai prorusišką „Alternatyvą Vokietijai“. Po to net 94 proc. vokiečių apklausoje nurodė, kad niekada nenorėtų vairuoti „Tesla“.

„Manau, kad tai susiję su geopolitine situacija ir kai kuriais skambiais Musko pasisakymais – klientai tiesiog atsisako šių automobilių“, – sakė J. Grendelis.

Lenkijos turizmo ministras teigė nematantis priežasčių, kodėl protingas lenkas turėtų pirkti „Tesla“. Gamintojas bando gelbėtis – jau sumažino kainas.

„Ilguoju laikotarpiu vienintelis „Tesla“ išsigelbėjimas bus konkuravimas per kainą. Fiziniai asmenys elgiasi kiekvienas pagal savo vertybinius, moralinius ar finansinius kriterijus, tačiau verslas pirmiausia vadovaujasi skaičiavimais“, – sako automobilių rinkos ekspertas.

Prognozuojama, kad „Tesla“ kainos dar kris ir smarkiai.

„Manau, kad „Tesla“ kainų kritimas dar tik įsibėgėjo ir dugno nepasiekė“, – teigė „Autojuta Vilnius“ vadovas.

„Niekas nebenori savęs tapatinti su tuo, kad vairuoja „Tesla“. Manau, kad kaina nebeišsilaikys ir kris 20–30 proc.“, – prognozavo „Autopark“ vadovas Vismantas Baršys.

Europoje ir Amerikoje „Tesla“ automobiliai ne tik boikotuojami, bet ir niokojami.

„Nežinau, kodėl subraižė. Girdėjau, kad Amerikoje „Tesla“ automobiliai dažnai gadinami, nes žmonės nesutinka su Musko pažiūromis. Nenustebčiau“, – teigė vyras.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

Vandalizmas, nukreiptas prieš „Tesla“, – dar viena bloga žinia šios markės savininkams.

„Draudimas elektromobiliams ir taip labai brangus, o jei prasidės vandalizmo atvejai, jis gali tapti nebeįperkamas“, – svarstė V. Baršys.

JAV policija tiria gaisrą Las Vegase, kai buvo padegtos šalia sustatytos penkios „Tesla“ transporto priemonės.

Londone prie „Tesla“ salono protestuotojai laiko plakatus su užrašu: „Perki „Tesla“ – padedi Trumpui žaloti planetą.“

Žemyn smuko ne tik „Tesla“ pardavimai.

Nuo tada, kai E. Muskas įsitraukė į politiką, „Tesla“ akcijų vertė jau sumažėjo trečdaliu.

Labiausiai dėl to turėtų džiaugtis Kinija, kuri pradeda savo žygį į Europą su kiniškais elektromobiliais.

„Be to, turime ir kinų automobilių pramonę, kuri kai kuriais atvejais jau visa galva lenkia „Tesla“. Kinų automobilių pramonė yra stipriai subsidijuojama vyriausybės, o tai reiškia, kad Kinija turi ambicijų tapti rinkos lydere vienoje, kitoje, trečioje šalyje“, – prognozavo automobilių rinkos ekspertas.

Vasarį „Tesla“ pardavimai Europoje sumažėjo 44 proc., o kiniškų elektromobilių pardavimai išaugo net 82 proc.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų