Nuo šių metų Seimas įteisino galimybę medieną ir kitus krovinius vežti iki 48 tonų sveriančiais miškavežiais. Tačiau dėl Susisiekimo ministerijos nustatytos tvarkos realiai tai padaryti sunku. Miško savininkai, urėdijos, įmonės skaičiuoja dėl papildomų reisų kasmet netenkantys 15 mln. eurų.
Leidimas tokiam miškavežiui mėnesiui kainuoja 144 eurus, tačiau kiekvienam reisui dar privalu gauti ir vienkartinį leidimą už 14 eurų.
„Vienkartinis leidimas suteikia teisę važiuoti leidime nurodytu maršrutu į vieną pusę. Išduodamas septynių dienų laikotarpiui, važiuoti galima bet kurią dieną ir tik vieną kartą tuo maršrutu“, – sako Rolandas Mazaliauskas, Valstybinės kelių transporto inspekcijos skyriaus vedėjas.
Kelerius metus laukę, kol bus leista miškavežiams gabenti didesnį nei 40 tonų leistiną svorį, dabar miško savininkai ir kiti medienos pardavėjai sako skaičiuojantys nuostolius.
„Jeigu, pavyzdžiui, turim biržę [miško plotą – LRT.lt], kur yra 400 kubinių metrų medienos, tai tokią biržę išvežti reikėtų penkiolikos kartų. Tai reikėtų penkiolikos leidimų, kurių vienas kainuoja 14 eurų. Bet jei vežama skirtinga mediena, skirtingi pirkėjai, tai biržės medienos išvežimas gali kainuoti vidutiniškai, skaičiavom, nuo 300 eurų iki 2 tūkst. eurų“, – sako Privačių miškų savininkų asociacijos vadovas Aidas Pivoriūnas.
Beveik trečdalis visų miškavežių yra būtent galintys vežti 48 tonas. Tačiau dėl brangių leidimų esą neapsimoka krauti pilnų mašinų, jos važiuoja pustuštės. O išlaidos dėl papildomų 100 tūkst. reisų siekia 15 mln. eurų.
„Reikėtų pakeisti Kelių įstatymą ir nustatyti, kad išvežant medieną galiotų ne vienkartiniai leidimai, o kad ir mėnesinis būtų, nors ir brangesnis“, – sako A. Pivoriūnas.
Pasak Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininko, Susisiekimo ministerija įpareigota parengti pasiūlymus, kad vežantieji medieną galėtų gauti ilgalaikius leidimus. Vėliau komitetas teiks įstatymo pataisas Seimui.
Naujausi komentarai