„Iš tiesų dokumente yra kalbama apie draudimą importuoti, pirkti ir transportuoti baltarusiškas kalio trąšas ir naftos produktus – bet velnias slypi detalėse. Dokumente yra parašyta, kad sankcijos bus taikomos tik sutartims, kurios bus pasirašytos po birželio 25 d.“, – teigė ekonomistas.
„Tai reiškia, kad Klaipėdos uosto ir geležinkelių bendrovės, užsiimančios baltarusiškų naftos produktų ir trąšų tranzitu, gali ramiai vykdyti anksčiau nei šių metų birželio 25 d. pasirašytų sutarčių sąlygas ir toliau tęsti tranzito operacijas. Realus poveikis Lietuvos bendrovėms priklausys nuo to, kada pasibaigs dabartinių sutarčių galiojimas, t.y. nuo to, ar baltarusiškų krovinių tranzito sutartys yra ilgalaikės, ar trumpalaikės“, – aiškino jis.
Pasak jo, nors šį kartą Europos Sąjunga neapsiribojo politinėmis sankcijomis ir įvedė ekonomines sankcijas Baltarusijai, realiai jų paketas yra minkštesnis nei buvo galima tikėtis.
„Gali būti, kad šiuo dokumentu Europos Sąjunga paliko sau manevro laisvę griežtinti ekonomines sankcijas, jei santykiai su Baltarusija toliau blogės“, – tvirtino A. Izgorodinas.
Naujausi komentarai