Pereiti į pagrindinį turinį

Girliandos į prekybos centrus atkeliauja ir iš lietuviškos įmonės

2012-11-18 05:00
Girliandos į prekybos centrus atkeliauja ir iš lietuviškos įmonės
Girliandos į prekybos centrus atkeliauja ir iš lietuviškos įmonės / Scanpix nuotr.

Šalies prekybos centruose prasidėjus Kalėdų prekių maratonui ne visi pirkėjai žino, kad dalis čia siūlomų blizgančių girliandų ir dirbtinių eglučių pagamintos Lietuvoje. Jų gamintojai nesitiki nukonkuruoti tokių pat prekių, vežamų iš Kinijos, tačiau kurti ateities verslo planus ryžto jiems netrūksta.

Kalėdos – nuo gegužės

Kalėdų nuotaika sostinėje įsikūrusioje įmonėje „Aveka“ prasideda dar gegužę. Iki pat gruodžio pabaigos čia kasdien gaminamos girliandos, dirbtinės eglutės ir eglišakių vainikai, varpeliai bei kitos dekoracijos.

Nenuostabu, kad ant žaliaskarių kabinamos girliandos pinamos įvairiausių spalvų, – reikia įtikti kiekvieno kliento skoniui. Tačiau ir įmonės gaminamų eglučių įvairovė nemaža – galima rinktis ne tik dirbtinę žalią, bet ir baltą arba raudoną.

Įmonės „Aveka“ vadovas Algirdas Rimkus jau porą metų ir pats namie prieš žiemos šventes puošė savos gamybos raudoną eglę. Išvydę nematytą eglę, tokios pat užsimanė ir keli A.Rimkaus bičiuliai.

„Eglutę jau daugybę metų puošiu tik savos gamybos girliandomis. Lietuviškas dirbtines egles bei girliandų per žiemos šventes galima rasti ir visų įmonės darbuotojų namuose“, – šypsojosi A.Rimkus.

Įmonė – socialinė

Įmonė „Aveka“ – nedidelė, joje vos per 20 darbuotojų. 1997-aisiais įsikūrusios siauroje srityje veikiančios bendrovės sėkmės paslaptis ta, kad ji įdarbina neįgalius ir vyresnio amžiaus žmones, o valstybė kompensuoja dalį jiems mokamo atlyginimo. Naudą iš to turi visi – ir uždirbti norintys verslininkai, ir į darbo rinką integruojami neįgalieji bei vyresnio amžiaus žmonės.

„Rinkoje galime konkuruoti tik todėl, kad esame socialinė įmonė. Jeigu darbuotojų atlyginimai mums nebūtų kompensuojami, visiškai neišsilaikytume arba dirbtume “ant nulio", – neslėpė A.Rimkus.

Dėl didėjančios darbo apimties į bendrovę kasmet priimama ir naujų žmonių. Tačiau čia yra ir tokių, kurie darbuojasi nuo pat jos įkūrimo, kiti – po 8 ar 10 metų.

„Dažniausiai mūsų darbuotojams neįgalumas nustatytas dėl diabeto, stuburo ar širdies ligų. Darbuotojų amžiaus vidurkis – apie 50 metų. Vyresnių žmonių nesipurtome. Tie, kurie dirba pas mus, nėra neįgalūs nuo vaikystės, tokie jie tapo jau būdami suaugę; jie turi tam tikros darbo patirties, įgūdžių, kurių kartais neturi jaunimas. Už gerą darbą, ypač prieš Kalėdas, darbuotojai yra skatinami. Taip pat padedame neįgaliųjų draugijoms, didelėms šeimoms – prieš šventes dovanojame eglučių, girliandų“, – pasakojo A.Rimkus.

Įkurti įmonę, kuri veiktų itin siauroje srityje, A.Rimkus sumanė, nes pats daugybę metų prekiavo šventinėmis dekoracijomis.

„Visada, ypač sovietmečiu, man buvo keista, kad žmonės nori pirkti šventines dekoracijas, tačiau jų nėra. Vienu metu dekoracijos į Lietuvą buvo vežamos tik iš Kinijos, todėl nusprendžiau atidaryti girliandų gamybos įmonę. Nusipirkome vieną įrenginį ir pradėjome verslą. Dabar tas įrenginys tiktų nebent į muziejų“, – verslo pradžią prisiminė A.Rimkus.

Prasimušti nebuvo lengva

Pirmaisiais metais įmonė gamino tik girliandas Kalėdoms ir dažus bei lipdukus Velykų kiaušiniams marginti. Kol šalyje nebuvo išpopuliarėję prekybos tinklai, lietuvišką produkciją graibstė ir ja prekiavo mažų parduotuvėlių savininkai bei turgaus prekybininkai.

Prasimušti į didžiuosius prekybos centrus A.Rimkui nebuvo lengva. Kai prekyba lietuviška produkcija pasiteisino, į ją verslo rykliai skeptiškai nebežiūrėjo. Dabar A.Rimkaus įmonės produktų galima įsigyti tik didžiuosiuose prekybos taškuose – mažųjų parduotuvių šalyje beveik nebelikę.

Negana to, lietuviškomis girliandomis, eglutėmis ir kiaušinių dažais bei lipdukais prekiaujama ir užsienyje. Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje lietuviška Kalėdoms skirta produkcija prekiauja ne tik didieji tarptautiniai prekybos tinklai, bet ir mažesni vietos.

„Velykų produkciją siunčiame visur, kur yra lietuvių, – į Airiją, Angliją, Ispaniją. Kasmet poreikis šiose šalyse auga“, – sakė A.Rimkus.

Nors įmonė gamina Kalėdoms ir Velykoms skirtas prekes, liūto dalį sudaro įvairios girliandos. Po jų daugiausia per metus parduodama kiaušiniams marginti skirtų dažų bei lipdukų jiems puošti. Dirbtinės eglutės, vainikai ir kitos dekoracijos iš eglišakių – nauji bendrovės produktai, juos gaminti pradėta vos prieš porą metų.

Didysis darbymetis įmonėje – nuo rugpjūčio, nors Kalėdų prekių sezono pradžia laikoma gegužė. Gruodžio pabaigoje sezono darbai bendrovėje baigiami, tuomet specialistai apie pusantro mėnesio taiso, atnaujina visą įrangą. Pagaminti Velykoms skirtą produkciją užtrunka apie porą mėnesių.

Klientų skonis tradicinis

Žaliavas savo produktams gaminti A.Rimkus iš Europos šalių pastarąjį kartą pirko prieš aštuonerius metus. Dabar jų atsigabena iš Kinijos – taip pigiau. Įmonė investuoja į patalpų remontą, įrenginius – egles, girliandas, kiaušinių dažus gaminantys prietaisai yra modernūs.

Nors įmonė gamina įvairių spalvų, raštų, storumo girliandas, populiariausios – aukso ir sidabro spalvos. Girliandų mados nuolat keičiasi, tačiau tradicinių sidabro ir aukso spalvų puošmenos kasmet sudaro apie 70 proc. įmonės asortimento.

Įmonės gaminamos dirbtinės eglės – taip pat įvairios. Jos būna ne tik skirtingo aukščio, bet ir nevienodo storio šakomis. Neseniai įmonė pradėjo gaminti egles, kurių šakos specialiai praretintos, kad būtų kuo panašesnės į augančias miške. Naujausia dirbtinių žaliaskarių mada – eglė užapvalintomis šakomis.

„Raudonas egles pagaminome pernai, bet jos neturėjo pasisekimo. Baltos eglės populiaresnės, tačiau kone 90 proc. parduodamų ir gaminamų vis dėlto sudaro tradicinės – žalios spalvos“, – teigė A.Rimkus.

Nors lietuviai apskritai, įsigydami bet kokių prekių, vis dažniau susimąsto ne tik apie mažą kainą, bet ir apie kokybę, konkuruoti su kinų produkcija išlieka sunku – mažoms gamybos įmonėms tenka būti lanksčioms ir derintis prie stambių pardavėjų.

„Prekybos centrai girliandų kainas vienodina, vartotojai skirtumo nelabai junta. Be to, girlianda – santykinai pigus produktas, todėl pirkėjui nėra didelio skirtumo, kas jį pagamino. Girliandas žmonės nors ir mažiau, bet pirko ir sunkmečiu. Mūsų išskirtinumas yra tas, kad prekybininkai prekes mums gali grąžinti. Į Kiniją grąžinti prekių jie negali. Grąžinimai po sezono sudaro daugiausia iki 10 proc. – tai nėra daug“, – teigė A.Rimkus.

Planas – ant sienos kabinama eglė

A.Rimkus džiaugėsi, kad Lietuvoje įmonė kol kas konkurentų neturi, o kiaušinių dažus, lipdukus ir girliandas gamina vienintelė Baltijos šalyse. Tiesa, vyras įsitikinęs, kad konkurentų šalyje gali atsirasti bet kurią dieną, todėl nuolat kuria planus, kaip tobulinti bendrovės veiklą.

Kiekvienų metų pradžioje A.Rimkus dalyvauja Frankfurte vykstančioje Kalėdų mugėje, kur būna pristatomos visos dekoracijų naujovės ir būsimos mados. Ten jis išsiaiškina, kokios spalvos bei formos bus madingos ateinantį sezoną.

„Tačiau lietuviai yra pastovūs žmonės. Buvome prigalvoję įdomių girliandų, tačiau jų nupirko labai nedaug. Nors technologijos keičiasi, tradicijos lieka – tradicinio, paties paprasčiausio, pynimo ir spalvų girliandų parduodame daugiausia“, – neslėpė A.Rimkus.

Ateityje įmonė ketina stiprinti eglučių, vainikų ir kitų panašių produktų pardavimą, nes kol kas jie smarkiai atsilieka nuo girliandų ir kiaušinių dažų bei lipdukų. Taip pat A.Rimkus žada daugiau dėmesio skirti individualiems užsakymams.

„Būna, kad atvažiuoja dizaineriai ir prašo pagaminti ką nors specialaus. Iš tokių užsakymų nepragyvensi, tačiau tai duoda peno pamąstymams“, – kalbėjo A.Rimkus.

Be to, nuo kitų metų jis žada pradėti gaminti per pusę perpjautas egles, kurios tiktų mažuose butuose. „Pakabinai tokią ant sienos, uždėjai keletą girliandų, žaisliukų ir jau Kalėdos“, – šyptelėjo A.Rimkus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų