Traukinio maršruto iš Vilniaus į Taliną sąlygos šokiruoja: kaip nuskristi į Tokiją Pereiti į pagrindinį turinį

Traukinio maršruto iš Vilniaus į Taliną sąlygos šokiruoja: kaip nuskristi į Tokiją

2025-01-13 10:14

Po beveik 30 metų pertraukos iš Vilniaus į Taliną vėl galima pasiekti traukiniu. Suderinus maršrutus, atsirado visiškai funkcionuojantis kasdienis susisiekimas. Yra besidžiaugiančių, tačiau optimizmas dingsta, išgirdus, jog bilietai, kurių prireiks net trijų, atsieis apie 50 eurų, kelionė lauks su dviem persėdimais ir truks ilgiau nei 10 val. Skeptiškas ir kelionių organizatorių vertinimas.

Traukinio maršruto iš Vilniaus į Taliną sąlygos šokiruoja: kaip nuskristi į Tokiją
Traukinio maršruto iš Vilniaus į Taliną sąlygos šokiruoja: kaip nuskristi į Tokiją / L. Balandžio / BNS nuotr.

Po beveik 30 metų pertraukos – galimybė pasiekti viduramžių paveldu besididžiuojantį Taliną traukiniu per vieną dieną.

„Labai puikiai, puiki kelionė“, – teigė vyras.

Paklausta, kokie kelionės iš Talino įspūdžiai, moteris atsakė: „Nuostabūs.“

Į klausimą, ar neprailgo, atsakė: „Ne.“

Tvarkaraščių suderinimą, kaip jis veikia, išbandė ir trijų Baltijos šalių vežėjų – „LTG Link“, „Vivi“ ir „Elron“ – vadovai.

LNK stop kadras.

„Pirmas įspūdis geras, maršrutas veikia, viską pavyko suderinti sklandžiai tarp trijų šalių, džiaugiuosi“, – šnekėjo „Elron“ generalinis direktorius Lauri Betlem.

„Tarptautinį maršrutą suderinti trunka daugiau nei metus. Visi vežėjai, kol gauname kelius ir laikus“, – kalbėjo „LTG Link“ generalinė direktorė Kristina Meidė.

Bet ovacijas nuslopina žinia, jog kelionės trukmė – 10.30 val.

„10 val., tai kaip nuskristi į Tokiją“, – pabrėžė moteris.

Ilgai, nes lėtai, vidutiniškai 100 kilometrų per valandą. Traukiniais važinėjanti Jolanta gyvena Vokietijoje ir dabar trumpam grįžo į Lietuvą, tad skirtumas keliaujant Vokietijoje yra. 

„Daug greitesni, yra tokių, kur važiuoja virš 300 kilometrų per valandą greičiu, tad per visą Vokietiją nuvažiuoti yra labai gerai“, – aiškino pašnekovė.

LNK stop kadras.

Tokios trukmės kelionė patraukli galėtų būti tik jaunimui, mokiniams.

„Jauniems keliautojams nėra taip svarbu laikas“, – teigė „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė Žydrė Gavelienė.

„Šiandien yra trumpiausias laikas, ką galime padaryti“, – tikino K. Meidė.

„Metų gale tikimės infrastruktūros pagerinimo Estijos teritorijoje, mes sutrumpinsime kelionę iki 9 val.“, – nurodė „Vivi“ generalinis direktorius Raitis Nespors.

„Jeigu kalbėtume apie 4 val. kelionę iš Vilniaus į Taliną, mes turime sulaukti „Rail Balticos“, – aiškino L. Betlem.

Laikas – pinigai, o kelionė traukiniu nuo Vilniaus iki Talino atsieis apie 50 eurų. Keliones organizuojantys sako, jog šiandien yra ir perpus pigesnių variantų.

„Autobusu – 25 eurai. Jeigu vidutiniu automobiliu važiuoti vienam – 60–70 eurų“, – tikino gidas, kelionių organizatorius Vladas Ulinskas.

Per 10 val. būtų galima ir numigti, jei netektų persėsti, o persėdimų bus ne vienas, o du. Iš traukinio į traukinį peršokti teks per 12–19 minučių Rygoje ir Latvijos–Estijos pasienio mieste Valgoje.

„Rizika, kad jeigu nors vienas traukinys neišvyktų ar vėluotų, keliautojas galėtų likti vidury kelio“, – kalbėjo „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė.

„Senais laikais, 1990-aisiais, sovietmečiu, Vilnius turėjo tiesioginį traukinį į Taliną, kur nebuvo persėdimų. Kelionė nebuvo trumpa, nes buvo dyzeliniai lokomotyvai, bet bent jau nebuvo persėdimų. Vienas įdomiausių maršrutų – iš Vilniaus buvo galima nuvažiuoti į Odesą be persėdimo, per visą Ukrainą ir Baltarusiją“, – tvirtino V. Ulinskas.

„Labai tikime, kad artimiausioje ateityje galėsime pasiūlyti tik vieną persėdimą į traukinį“, – pabrėžė „LTG Link“ generalinė direktorė.

Ir tai – tikėtina – dar ne didžiausias nepatogumas. Norint iš Vilniaus pasiekti Taliną, reikės ir trijų atskirų bilietų.

„Reikia pirkti iš trijų geležinkelio operatorių, reikia žinoti stotis, kur važiuoti, kada išlipti ir kada pirkti. Tie dalykai apsunkina“, – sakė Ž. Gavelienė.

Geležinkeliai patys žada tai artimiausiu metu sutvarkyti.

„Šiandien taip, tačiau kelių mėnesių perspektyvoje tikrai pasiūlysime klientui galimybę nusipirkti vieną bilietą“, – teigė K. Meidė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Automobiliu keliones organizuojantis V. Ulinskas sakė, kad šio tvarkaraščio didžiausias pranašumas – galimybė pasiekti antrą pagal populiarumą Estijos miestą.

„Į Tartu automobiliu šiek tiek sunkiau nusigauti – nėra tokių gerų plentų, o į Taliną važiuojama geriausiais keliais Baltijos šalyse“, – kalbėjo gidas, kelionių organizatorius.

Geležinkeliečiai tikisi, kad kryptis Vilnius–Talinas bus tokia pat populiari, kaip prieš metus atsiradęs maršrutas Vilnius–Ryga.

Geležinkeliai giriasi, kad Vilnius–Ryga pasiteisino. Juo pravažiavo beveik 62 tūkst. keleivių.

Tačiau kelionių specialistai sako, jog suderintas tvarkaraštis į Taliną kol kas vargu, ar konkuruos su autobusu, ar tik valandos trukmės skrydžiais. 

„Per daug ir per anksti. Kai bus „Rail Baltica“, turėsime trumpesnes keliones“, – tikino V. Ulinskas.

„Jeigu kelionė truktų mažiau nei 4 val., būtų vienas bilietas ir ne tiek daug sustojimų, o maršrutas jungtų Kauną – būtų pozityvu“, – pabrėžė Ž. Gavelienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
gilus dar sovietinis kolchozas

Mužikyne-mužikiškas susisiekimas,dar ilgai is to šūdo neišbrisime.Su automobiliu ir pigiau ir greiciau.
4
0
Visi komentarai (1)