„Atnaujinamoje atkarpoje tarp Molėtų ir Utenos darbai jau tuoj pasieks pusiaukelę, pradedama ruoštis ir naujų ruožų rekonstrukcijai“, – „Via Lietuvos“ pranešime teigė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Via Lietuva“ centriniame viešųjų pirkimų portale paskelbė dviejų – 6,9 ir 10,8 km ilgio – ruožų rangovų konkursus. Paraiškų jiems laukiama iki rugsėjo 10 dienos.
Konkursų laimėtojai rekonstruos betoninio kelio A14 atkarpą Vilniaus rajone nuo 21,5 kilometre esančio viaduko, jungiančio kelius į Maišiagalą ir Nemenčinę – iki jo nuo Vilniaus pusės jau nutiestas naujas keturių juostų kelias – iki 39,2 kilometre esančios sankryžos, jungiančios kelius į Pociūnus ir Ličiūnus.
Konkurso sąlygose nurodoma, kad dabartinės kelio dangos – betono plokščių – būklė yra prasta, sutrūkinėjusi, plokštės ištrupėjusios, kai kurios nusėdusios arba iškeltos.
Rekonstravus kelio atkarpas, įrengus naujus viadukus bei kitą infrastruktūrą leistinas greitis šiuose ruožuose būtų padidintas iki 100 km per valandą. Čia planuojamas dviejų juostų kelias, vietomis trijų juostų su salele.
„Via Lietuva“ pranešė, kad taip pat suplanuota įrengti autobusų stoteles su paviljonais, pėsčiųjų takus, nuo gyvūnų migracijos apsaugančias tinklo tvoras, horizontalius barjerus ir modernų apšvietimą.
„Via Lietuva“ teigė, kad likusio nerekonstruoto 42,8 km ilgio kelio Vilnius-Utena ruožo darbų kaina preliminariai galėtų siekti daugiau nei 150 mln. eurų, tačiau tiksli suma bus aiški tik pasibaigus konkursui. Šio ruožo projektavimas turėtų būti baigtas dar šį rudenį.
„Likusios blogos būklės kelio atkarpos (...) rekonstrukcijos darbai galėtų prasidėti dar ankstyvą kitų metų pavasarį“, – pranešime teigė „Via Lietuvos“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Šiemet kovą pradėti 30 km atkarpos tarp Utenos ir Molėtų rekonstrukcijos darbai – juos už 61 mln. eurų (su PVM) atlieka konkursą laimėjusi Panevėžio kelių statybos įmonė HISK.
HISK taip pat jau baigia 7 mln. eurų vertės beveik dviejų kilometrų ilgio šio kelio atkarpos Utenos mieste rekonstrukciją.
M. Skuodis anksčiau teigė, kad visas kelias Vilnius–Utena turėtų būti rekonstruotas iki 2025 metų pabaigos.
Kelių priežiūros ir plėtros programoje šiemet šio kelio rekonstrukcijai papildomai skirta 40 mln. eurų.
Kelias Vilnius–Utena yra viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, vedančių iš šalies sostinės į aplinkines savivaldybes. Šis kelias yra ir vienas problematiškiausių, turintis cementbetonio dangą, kuri yra deformuota ir susidėvėjusi.
Ankstesniais „Via Lietuvos“ duomenimis, per parą keliu pravažiuoja apie 9 tūkst. transporto priemonių.
Naujausi komentarai