Dauguma gyventojų (43 proc.) prireikus vartojimo paskolos visų pirma kreiptųsi į tą banką, kuriame jau turi atsidarę sąskaitą, net, jei kitur, tikėtina, galėtų gauti ir patrauklesnį pasiūlymą. Tokius duomenis atskleidė banko „Bigbank“ užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.
Iš karto dėl paskolos kreiptis į keletą bankų, o ne tik į tą, kurio paslaugomis jau naudojamasi, iš visų amžiaus grupių gyventojų labiau linkę tik vidutinio amžiaus Lietuvos piliečiai. 44 proc. 40-49 metų amžiaus gyventojų iš karto svarstytų kelių bankų pasiūlymus, o 43 proc. pirmiausiai kreiptųsi į tą, kuriame jau turi sąskaitą.
Tarp jaunesnių nei 29 metų amžiaus Lietuvos piliečių kelių bankų pasiūlymus iš karto svarstytų 44 proc. respondentų, o 48 proc. pirmiausiai kreiptųsi į savo banką. Daugiau alternatyvų stengtųsi įvertinti ir 42 proc. 30-39 metų amžiaus lietuvių. Beveik pusė (49 proc.) šios amžiaus grupės gyventojų būtų ištikimi savo bankui. Vyresni gyventojai dar dažniau vietoje to, kad apsvarstytų keletą skirtingų pasiūlymų, iš karto kreiptųsi į savo banką.
Apsvarstyti keleto skirtingų bankų pasiūlymus, imdami vartojimo paskolą, labiau linkę aukštąjį išsilavinimą turintys asmenys. 43 proc. jų iš karto kreiptųsi į keletą bankų ir kredito įstaigų, o 42 proc. – tik į banką, kuriame turi sąskaitą.
Dažniausiai svarstyti įvairių bankų paskolų pasiūlymus yra linkę tarnautojai (42 proc.), o iš karto kreiptis į savo banką – pensininkai (58 proc.).
„Lietuvos gyventojai turbūt iš tam tikros inercijos ar įpratimo imdami paskolas dažnai nepasidomi galimomis alternatyvomis ir iš karto renkasi pasiūlymą to banko, su kuriuo jau turi kokių nors reikalų. Dažnai tai lemia, kad gyventojai pasiima paskolas nebūtinai jiems finansiškai naudingiausiomis sąlygomis. Kalbant apie bankų siūlomus produktus ir paslaugas, visuomet yra racionalu pasidomėti įvairiomis galimybės ir išsirinkti geriausiai gyventojo poreikius atitinkantį pasiūlymą. Beje, kitose Europos Sąjungos valstybėse labai populiarūs kreditų įstaigų siūlomų paskolų palyginimo puslapiai, kur gyventojas turi galimybe išsirinkti sau geriausias sąlygas “, – sako banko „Bigbank“ Lietuvos filialo vadovas Rolandas Norvilas.
Anot R. Norvilo, tarp gyventojų yra ganėtinai paplitęs įsitikinimas, kad daugelio kreditų įstaigų pasiūlymai yra praktiškai vienodi, todėl neverta gaišti laiko kiekvieno jų vertinimui. Vis tik banko vadovas įsitikinęs, kad labiau pasidomėjus galima rasti ir išskirtinai patrauklių pasiūlymų.
„Didžiąja vartojimo paskolų rinkos dalį šiuo metu užima didieji šalies bankai, kurių kainodara ir pasiūlymai iš tiesų neretai gali būti labai panašūs ar netgi vienodi, tačiau pastaruoju metu jiems „užmigti“ neleidžia ir kiti rinkos dalyviai, jų siūlomos akcijos. Štai „Bigbank“ spalį pirmą kartą Lietuvoje paskelbė paskolų išpardavimą, kurio metu gyventojams siūlomos vartojimo paskolos su 7 proc. palūkanomis. Tokių sąlygų dar nesiūlė nei vienas šalies bankas, tad nenuostabu, kad pasiūlymas iš karto sulaukė nemenko gyventojų susidomėjimo“, – sako R. Norvilas.
Atlikto apklausos duomenimis, negavę vartojimo paskolos iš savo banko 57 proc. lietuvių kreiptųsi į kitą banką, 11 proc. siektų gauti paskolą vienoje iš šalyje veikiančių kredito unijų, 5 proc. naudotųsi greitųjų kreditų bendrovių paslaugomis.
Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa atlikta šių metų rugsėjo mėnesį. Jos metu apklausta virš tūkstančio vyresnių nei 18 metų amžiaus šalies gyventojų.
Naujausi komentarai