Viena iš svarbiausių priežasčių, dėl kurių daromos tokios laikinos pertraukos – daugiau patogumo ir naujų funkcijų klientams suteikiančių sistemų diegimas. „Bankai skiria daug dėmesio paslaugų prieinamumui elektroniniuose kanaluose, – sakė Mantas Zalatorius, LBA prezidentas. – Interneto banku, išmaniosiomis programėlėmis naudojasi kasdien vis daugiau klientų. Tad esami sprendimai tobulinami, be to, vis siūloma naujų.“
Atlikus IT sistemų atnaujinimo darbus, jos veikia sklandžiau, taip pat galima pasiūlyti klientams naujų galimybių, užtikrinti dar didesnį saugumą.
Kita dalis tokių naujinimų įprastai susijusi su finansų įstaigų veiklos reglamentavimo pokyčiais, pavyzdžiui, aktualių teisės aktų naujovėmis, Europos centrinio banko ir Lietuvos banko taikomu reguliavimu, SEPA ir SWIFT mokėjimų sistemomis. Kartais jų prireikia dėl partnerių, t. y. telekomunikacijų arba mokėjimo kortelių sistemų operatorių, veiklos.
Bendras principas – IT sistemų atnaujinimo ar diegimo darbams atlikti visada renkamasi tokį laiką, kuris sukeltų kuo mažiau nepatogumų klientams, pavyzdžiui, naktį, ankstyvą rytą arba griežtai apibrėžtą savaitgalio dalį. „Be to, darbai visada paskirstomi taip, kad paslaugos sustabdymas klientams būtų kuo trumpesnis, – akcentavo M. Zalatorius. – Laikinai sustabdydami sistemas, bankai apsidraudžia nuo neautorizuotų vartotojų veiksmų galimybių.“
Apie artėjančius IT darbus, dėl kurių tenka laikinai apriboti interneto banko ir mokėjimo kortelių aptarnavimą, bankai klientus informuoja iš anksto. „Faktas, jog skirtingi šalies bankai aktyviai naujina savo sistemas ir funkcijas – dar vienas netiesioginis sektoriaus dinamikos ženklas, o siekiamas rezultatas – dar greitesnės, saugesnės ir efektyvesnės paslaugos“, – sakė LBA vadovas.
Naujausi komentarai