- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas sako, kad Baltarusijai sustabdžius naftos ir trąšų vežimą traukiniais iš Lietuvos, Lenkijos kryptis nuo pirmadienio dar neatsidarys. Dar neaišku, ar apskritai pavyks suderėti su klientais („Orlen Lietuva“, „Achema“) dėl galimo jų produkcijos vežimo brangimo. Kaip ir nėra aiškumo, ar techniškai apsimokėtų prisitaikyti prie siauresnės Lenkijos vėžės, praneša LNK.
– Jūs, kaip paslaugos teikėjas, jau radote išeitį? Nes nuo pirmadienio situacija keičiasi kardinaliai.
– Tokio greito sprendimo per vieną dieną mes nesame suradę. Iš tiesų, dar reikės šiek tiek laiko tam, kad galėtume vienokį ar kitokį sprendimą priimti.
– Nuo pirmadienio nebebus vežamos nei trąšos, nei naftos produktai. Ar ne?
– Per Baltarusiją, remiantis šiandien turima informacija, šie produktai negalės būti vežami.
– Bet ne per Baltarusiją, o kita kryptimi – per Lenkiją?
– Per kitas šalis nėra jokių apribojimų vežti. Išskyrus tai, kad per Lenkiją vežant reikėtų keisti vėžę. Bet techniškai tai yra įmanoma.
– Kiek galėtų kainuoti vėžės modifikavimas arba pritaikymas „Lietuvos geležinkeliams“? Ar būtų bendradarbiaujama su Lenkija? Ar jiems irgi tai būtų naudinga?
– Lenkijoje yra vadinamoji siauresnė arba europinė vėžė. Pas mus didžiojoje šalies dalyje yra vadinamoji plačioji vėžė. Pačios vėžės nereikia modifikuoti. Atvykus į terminalą reikėtų pakeisti traukinį į tokį, kuris pritaikytas siauresnei vėžei.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Niekaip nepatikėsiu, kad įmonė nebuvo pasiruošusi tokiam scenarijui, koks dabar yra. Tikriausiai buvo aptarta užsidarius Baltarusijos pusei, kiek laiko galėsime dirbti savo darbą ir vežti klientų trąšas ar naftą per kitą pusę. Per kiek laiko galėsite pradėti tai daryti? Ir ar tikrai nebuvo tam pasiruošta?
– Techniškai tai galima padaryti nors ir rytoj. Tam, kad tai būtų galima įgyvendinti, reikia abiejų pusių susitarimo.
– Skaičiavote milžiniškus nuostolius, kuriuos sukėlė „Belaruskalij“ skandalas, o kokį minusą „Lietuvos geležinkeliams“ atneš ši situacija, kai reikės aplenkinėti Baltarusijos bėgius?
– Mes skaičiavome, kad praėjusiais metais gabenome apie milijoną tonų naftos produktų per Baltarusiją ir iki pusės milijono tonų trąšų iš Lietuvos. Galima sakyti, kad šie apribojimai palies iki 1,4 milijono tonų produkcijos. Jeigu nepavyktų rasti jokio sprendimo ir tas apribojimas galiotų visus metus, tai maždaug lemtų apie 17 milijonų eurų pajamų praradimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Via Lietuva“ kviečia į saugaus eismo renginių ciklą1
Šalyje startavo visiems eismo dalyviams skirtas saugaus eismo renginių ciklas. Liepos – rugpjūčio mėnesiais vyksiančiuose renginiuose veiklos ras įvairaus amžiaus pėstieji, dviračių ir transporto priemonių vairuotojai, keleiviai. ...
-
IAE vadovas apie savivaldybių nerimą dėl branduolinių atliekų laidojimo: procesas skaidrus4
Savivaldybėms nerimaujant dėl saugumo, vienoje jų planuojant įrengti giluminį atliekyną panaudotam branduoliniam kurui saugoti, Ignalinos atominės elektrinės (IAE) vadovas Linas Baužys sako, kad atliekų laidojimas giliai požeme ilgalaikėje perspekt...
-
LVAT: „Aviabaltika“ dėl grėsmių saugumui negali pratęsti Kauno oro uosto žemės nuomos
Rusijos piliečio Jurijaus Borisovo anksčiau valdyta aviacijos technikos remonto įmonė „Aviabaltika“ galutinai pripažinta neatitinkanti Lietuvos nacionalinio saugumo interesų, todėl ji negali pratęsti valstybinės žemės Kauno oro uoste nuo...
-
Baimė daugiabutyje: pasijuto lyg puolama12
Ar gali namo administratorius kelti nerimą? Devynaukštyje butą prižiūrinti moteris sakė nuolat jaučianti baimę ir spaudimą. Namą administruojanti bendrovė „Civinity“ atkerta: viskas gerai. ...
-
Palanga pakvips „Dešimt balų“ čeburekais9
Kaip jūra neįsivaizduojama be bangų, taip Palanga – be čeburekų. Nauja vieta lietuvaičių pamėgtame kurorte, kurią privalu aplankyti kiekvienam, – čeburekinė „Dešimt balų“. ...
-
Teismas: J. Borisovo įkurta „Aviabaltika“ neatitinka Lietuvos nacionalinio saugumo interesų5
Nušalintojo prezidento Rolando Pakso rėmėjo, verslininko Jurijaus Borisovo įkurta aviacijos įmonė „Aviabaltika“ neatitinka Lietuvos nacionalinio saugumo interesų, galutinai konstatavo teismas. ...
-
„Ergo“ perka Lietuvos „Gjensidige“ ir jos filialus Baltijos šalyse1
Vokietijos kapitalo draudimo grupės „Ergo“ tarptautinį verslo portfelį valdanti bendrovė „Ergo International“ perka Norvegijos ne gyvybės draudimo bendrovei „Gjensidige“ priklausančią Lietuvos įmonę „Gjensidig...
-
Lietuvos bankas iš dalies apribojo „Kevin EU“ veiklą, įmonę laikinai prižiūrės „Valnetas“1
Kilus grėsmei saugiai ir patikimai finansinių technologijų startuolio „Kevin EU“ veiklai ir vartotojų interesams, Lietuvos bankas (LB) paskyrė nemokumo administravimu užsiimančią įmonę „Valnetas“ laikinuoju šios mokėji...
-
Aiškiau, kokybiškiau ir tvariau: „Lidl“ pristato atnaujintas šviežios mėsos pakuotes3
Žemų kainų prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse nuo šiol pirkėjus pasitiks atnaujintos „Lidl“ privačių prekių ženklų šviežios mėsos ir jos gaminių pakuotės. Palyginti su ankstesnėmis, naujosios yra tvaresnės...
-
Penki „Volfas Engelman“ gėrimai įvertinti tarptautiniuose apdovanojimuose Vokietijoje1
Liepos 15 d. Neustadt an der Weinstraße mieste, Vokietijoje, vykusiame „Finest Beer Selection“ konkurse apdovanoti rinktiniai bravoro „Volfas Engelman“ gėrimai. Lietuvoje sukurti, išskirtinėmis skonio savybėmis pasižymi...