Dėl baltarusiškos tranzito Klaipėdos uostui ateityje teks kovoti ne tik su kaimynių šalių, bet ir Rusijos Karelijos uostais.
Karelija yra Rusijos respublika už Leningrado srities šalia Suomijos. Didžiausias jos miestas ir uostas Petrozavodskas. Nuo 2008 metų kitame Karelijos mieste Belomorske planuojama įrengti giliavandenį uostą, kuris per metus krautų per 30 mln. tonų krovinių
Karelijoje svajojama, kad Šiaurės kelias nuolat populiarės ir pritrauks krovinius. Iš Belomorsko į Šiaurės kelią galima išplaukti per Baltąją jūrą. Gabenti krovinius į Aziją per Kareliją Baltarusijai kainuotų 40 proc. pigiau nei plukdyti dabar įprastu maršrutu.
Apie tai aiškino Karelijos Respublikos administratorius Aleksandras Hudilainenas, kuris buvo susitikęs su Baltarusijos prezidentu Aleksandru Lukošenka.
"Tarp Karelijos ir Baltarusijos plačios bendradarbiavimo galimybės atsiveria jūrų gabenimų srityje", - žurnalistams aiškino A.Hudilainenas, pridūręs, kad Karelija planuoja intensyviai vystyti savo uostus.
Lietuvos krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika mano, kad krovinių gabenimas iš Kinijos į Baltarusiją per Kareliją yra tik graži vizija be jokio realaus įgyvendinimo pagrindimo.
V.Šileikos nuomone, kol Baltijos šalių uostai tenkina Baltarusijos poreikius ir siūlo jai palankias perkrovimo kainas, saugumą, gerą kokybę, tol Baltarusijai nėra prasmės ieškoti kokių nors kitų krovinių gabenimo alternatyvų.
Šiuo metu pigiausias kelias iš Kinijos atsigabenti krovinius į Baltarusiją yra įprastas maršrutas dideliais laivais per Indijos vandenyną.
Anot V.Šileikos, Klaipėdos uostas yra neužšalantis, lankstus, jame puikiai dirba uosto ir muitinės tarnybos. Galbūt yra problemų dėl sienos kirtimų, bet jas puikiai galima spręsti - tas pats "Vikingas" per sieną juda be kokių nors užlaikymų.
Krovinių srautai iš Kinijos į Baltarusiją pastaraisiais metais nuolat didėjo. Baltarusija perka daug kinų įrangos, technologijų, stato kinų produkcijos gamybos cechus. Kinija Baltarusijai siūlo pigius kreditus, prekes, technologijas. Į Baltarusiją atvyksta vis daugiau kinų, kurie stato naujas gamyklas.
Didžiausias Kinijos krovinių srautas į Baltarusiją konteineriais šiuo metu keliauja kaip tik per Klaipėdos uostą, dalis per Rygą, dar kita dalis per Ukrainos uostus.
Naujausi komentarai