Tarifai atnaujinami atsižvelgus į viešosios infrastruktūros valdytojo „LTG Infra“ veiklos sąnaudų pokytį, kurį lėmė makroekonominiai pokyčiai, infliacija, darbo užmokesčio, remonto, kitų rodiklių augimas. Priimti sprendimus įpareigojo ir Europos Sąjungos direktyva, numatanti, kad tam tikri infrastruktūros valdytojo tarifai privalo būti susieti su infrastruktūros valdytojo patiriamomis veiklos sąnaudomis. Suderinus su Ryšių reguliavimo tarnyba, atnaujintas Naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra užmokesčių apskaičiavimo taisykles patvirtino Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Bendras tarifo dydis apskaičiuotas išskiriant vietinę, ES, ne ES ir tranzito kryptis bei segmentus.
Vienos svarbiausių bendrovės teikiamos riedmenų varymo paslaugos tarifas išliks toks pats, kaip ir 2023 m. Vežimo geležinkelių transportu paslaugos (importo, eksporto, vietinių maršrutų) tarifas klientams Lietuvoje vidutiniškai keisis 5–10 proc. Nežymiai – iki 13 proc. – kis ir konteinerinių pervežimų į ir iš Europos Sąjungos šalių įkainiai. Konteinerinių pervežimų tarp didžiųjų šalies miestų bus išlaikyti tokie patys tarifai, kaip ir 2023 m.
Atsižvelgus į naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra užmokesčių tarifų pokyčius, krovinių gabenimo per Klaipėdos jūrų uostą tarifai keisis individualiai. Ilgalaikius susitarimus turintiems klientams ir toliau galios sutartyse numatytos teikiamų paslaugų kainos ir sąlygos. Tuo metu per pagrindinį šalies uostą krovinius gabenantiems klientams, kuriems taikomus įkainius apibrėžia bazinių tarifų vadinamosios knygos, paslaugų tarifai vidutiniškai keisis 29 proc.
Atsižvelgiant į iš anksto paskelbtus naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra užmokesčių tarifus bei išaugusias krovinių gabenimo administravimo procedūrų apimtis, didžiausi įkainiai išliks tarp Lietuvos ir Rusijos bei Baltarusijos gabenamiems kroviniams. Iš ar į ne ES gabenamų krovinių tarifai keisis 46–62 proc.
LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ klientams teikiamų paslaugų įkainius atnaujins nuo 2024 m. sausio 1 d. LTG grupė nuolat efektyvins veiklą ir pirmiausia ieškos vidinių resursų rinkai pasiūlydami kuo mažesnius tarifų pokyčius. Dėmesys ir toliau bus telkiamas į profesionalių paslaugų teikimą šalies klientams bei plėtrai į Vakarus, taip pat geležinkelių – kaip žaliosios logistikos stuburo – stiprinimą regione.
Naujausi komentarai