- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos šalyse vis labiau plečiasi hibridinių keltų, kurie naudoja elektrą ir įprastus variklius, statyba.
Neatsisako planų dėl hibridinių keltų
„Smiltynės perkėla“ planuoja atnaujinti laivyną įsigydama modernesnių ir ekologiškesnių hibridinių keltų.
„Tai būtų pirmieji hibridiniai keleiviniai keltai Baltijos šalyse. Jie varomi elektra maitinamais varikliais. Laivuose sumontuoti baterijų blokai būtų įkraunami krantinėje, o trūkstamą elektros energiją teiktų dyzeliniai generatoriai. Tokio tipo laivuose tilptų iki 400 keleivių, jie būtų šiek tiek mažesni nei dabartinis keltas „Nida“. Planuojame įsigyti du laivus. Taip taptume lankstesni, galėtume aptarnauti daugiau maršrutų vienu metu, o keleivių į abu keltus tilps net daugiau nei į „Nidą“, – sakė „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas
Siekdama atnaujinti laivyną, „Smiltynės perkėla“ vasarį paskelbė tarptautinį konkursą naujiems keleiviniams keltams pirkti. Iš rinkos sulaukus pastebėjimų dėl konkurso ir norint užtikrinti kuo didesnį konkurencingumą, nuspręsta koreguoti pirkimo dokumentus. Visais atvejais tai darant, procedūros numato, kad konkursas turi būti nutrauktas.
„Smiltynės perkėlos“ atstovas pranešė, kad kai dokumentai bus pakoreguoti, pakartotinai bus skelbiamas naujas konkursas.
Keltus varo tik elektra
Panašūs hibridiniai keltai vis labiau populiarėja Skandinavijos šalyse. Daug tokių, o kai kur ir dyzelinių su galimybe naudoti dujas, keltų jau plaukioja Norvegijos pakrantėse.
Populiarus būdas Norvegijoje yra modifikuoti anksčiau dyzelinu varomus keltus įrengiant juose baterijas ir elektrinę dalį.
Norvegijoje plaukioja ir grynai elektrinis kompanijos „Fjord1“ keltas. Neseniai pasirodė pranešimas, kad Norvegijoje modifikuojami ir nedideli uosteliai, kuriuose diegiama vis daugiau automatinių elektros jungčių, pritaikytų pakrauti keltų baterijoms.
Elektra varomi hibridiniai keltai naudingi ten, kur yra palyginti nedidelis atstumas.
Didelis iki 70 metrų ilgio vien elektra varomas keltas šiuo metu statomas vienam Islandijos maršrutui tarp žemyno ir Vestmano salos, kur yra 45 minučių plaukimas. Jis galės priimti iki 550 keleivių ir 75 automobilius.
Hibridai Danijoje
Palyginti nemažai hibridinių keltų jau yra ir Danijoje. Laivybos kompanija „Scandline“ linijose tarp Danijos ir Vokietijos kursuoja 6 hibridiniai keltai su naujos kartos baterijomis.
Tarp Danijos ir Švedijos Helsingoro ir Helsingborgo uostų kursuoja su hibridiniai keltai, kurie gali dirbti vien baterijų pagalba, nors turi ir dyzelinius variklius.
Šiomis dienomis pasirodė pranešimas, kad naujo hibridinio kelto, kuris naudos baterijas ir dyzelinį variklį, korpusas yra statomas vienoje iš Rygos statyklų.
Numatyta, kad keltas plaukios tarp Danijos Baltijos jūros pusėje esančios Langeland salos Rudkoping ir Aero salos Marstal uostelių. Šios salos išsidėsčiusios priešais Vokietijos Kylio uostą.
Planuojama, kad Rygoje hibridinio kelto korpusus bus pastatytas šiemet iki gegužės 1 dienos ir tolesnei statybai pertemptas į „Hvide Sande“ laivų statyklą.
200 keleivių ir 30 automobilių galintis kelti keltas pradėtų kursuoti šiemet rugsėjo 30 dieną.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai9
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.3
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...