Variklis – konkurencija
Europoje aštrėjanti konkurencija dėl tarptautinių krovinių pervežimo rinkos ir griežtėjantys ekologijos reikalavimai skatina didžiųjų transporto ir logistikos bendrovių investicijas į tvarią infrastruktūrą.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) duomenimis, 2022 m. verslo investicijos į naujus vilkikus pirmąkart peržengė 1 mlrd. eurų ribą. Palyginti su 2021-aisiais, investicijos šiame segmente išaugo ketvirtadaliu.
Pernai Lietuvos verslas registravo rekordinį naujų sunkiasvorių komercinių transporto priemonių, kurių masė viršija 16 t, skaičių. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 2022-aisiais Lietuvoje buvo įregistruota 9 840 naujų sunkiasvorių sunkvežimių – 24,9 proc. daugiau nei 2021-aisiais.
Verslas tikisi alternatyvių degalų technologijų proveržio ir atitinkamos infrastruktūros diegimo Europoje.
Orientuotis į pranašumą
TTLA vadovas Povilas Drižas primena, kad Lietuva ES transporto sektoriaus lyderės pozicijas pagal investicijas į vilkikų parko atnaujinimą išlaiko jau ne pirmus metus, šis įdirbis darė stiprų poveikį investicijų augimui Lietuvoje.
Palyginti su kitais šalies ūkio sektoriais, krovininio kelių transporto investicijos į mašinas, įrenginius ir transporto priemones sudaro didžiausią visų šalies verslo investicijų šioje kategorijoje dalį – apie 24 proc.
„Didžiosios įmonės yra pagrindiniai investuotojai transporto ir logistikos sektoriuje. Turėdamos reikiamus pajėgumus, nuolat investuoja į tvaraus verslo plėtrą, CO2 ir kitų emisijų mažinimą, bendrai – transporto žalinimą“, – sako P. Drižas.
Jo teigimu, pramoninės gamybos ir eksporto augimo lėtėjimas Europoje didina vežėjų konkurenciją dėl krovinių, o tai skatina Lietuvos kelių transporto įmones aktyviai investuoti į konkurencinį pranašumą lemiančius veiksnius: degalų ir energijos taupymo sprendimus, transporto ir logistikos operacijų išmanųjį valdymą, verslo procesų skaitmeninimą, nuolatinį automobilių parko atnaujinimą.
Kartu su investicijomis į komercinės paskirties nekilnojamąjį turtą visa tai sudaro pagrindinę investicijų dalį transporto ir logistikos sektoriuje.
Vieni naujausių ES
P. Drižo teigimu, Europoje Lietuva pirmauja pagal investicijas į „Euro 6“ kategorijos vilkikus. Kas antras vairuojamas tarptautinio reiso vilkikas yra naujesnis nei trejų metų. „Modernus transportas užtikrina maksimaliai saugų ir patogų vairuotojo darbą“, – pabrėžia P. Drižas.
TTLA vadovas tikina, kad reguliarus mažesnės taršos transporto priemonių atnaujinimas pateisina užsakovų ekologinius lūkesčius, be to, krovinių vežimas vykdomas ekonomiškiau. Skaičiuojama, kad „Euro 6“ kategorijos varikliai, degindami degalus, į aplinką išskiria kelis kartus mažiau azoto oksidų, anglies dvideginio ir kietųjų dalelių.
Didžiosios transporto ir logistikos įmonės taip pat diegia IT sprendimus, siekdamos optimizuoti maršrutus, mažinančius tuščių vilkikų važiavimų skaičių, gerinti vairuotojo darbo procesų kokybę, lengvinti ir greitinti duomenų ir informacijos apsikeitimą. Pastaraisiais metais pastebimai auga ir intermodaliniu transportu gabenamų krovinių apimtis.
Pasak P. Drižo, verslas tikisi alternatyvių degalų technologijų proveržio, atitinkamos infrastruktūros diegimo Europoje ir esą būtų pasirengęs toliau investuoti į netaršių sunkiasvorių automobilių parką.
ACEA ragina Europos Komisiją per artimiausią dešimtmetį įdiegti platų elektrinių sunkiasvorių automobilių infrastruktūros tinklą visoje Bendrijoje. Asociacija numato, kad Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių infrastruktūra, apimanti įkrovimo stotelių tinklą.
Naujausi komentarai