- Vaidotas Beniušis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos vyriausybė kreipsis į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą dėl vežėjų veiklos griežtinimo ir tikisi, kad prie šios iniciatyvos prisidės Lenkija, sako premjeras Saulius Skvernelis.
Apie tai ministras pirmininkas pranešė penktadienį po susitikimo su Lenkijos premjeru Mateuszu Morawieckiu (Mateušu Moraveckiu), Europos Parlamente artėjant lemiamam balsavimui dėl iniciatyvos įpareigoti vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites.
„Taip“, – sakė S. Skvernelis, BNS paklaustas, ar Lietuvos vyriausybė yra apsisprendusi kreiptis į ES teismą.
„Lenkams pasiūlymas yra, aš manau, kad Lenkija irgi prisijungs“, – pridūrė jis.
Dauguma ES valstybių jau pritarė vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui. Dėl jo liepos mėnesį bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente.
BNS šaltinių teigimu, be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštarauja dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakanka blokuoti sprendimą.
Lietuvos ir kitų periferijos šalių verslininkai bei vyriausybės sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos, jie tikina, kad vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.
„Aš manau, kad tai visgi nėra visai sąžininga, ypatingai COVID-19 perspektyvoje. Mes kalbame, kad ekonomika turi transformuotis į sveikesnę, žalesnę, efektyvesnę, tai tas vilkikų grąžinimas, vaikiojimas per visą Europą kas aštuonias savaites – tai kur čia ekologija, logika ir prasmė?“, – sakė S. Skvernelis.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Vakarų europiečiai teigia, kad taisyklių griežtinimas užkirs kelią nesąžiningai konkurencijai pigia Rytų Europos darbo jėga ir mažesniais mokesčiais bei pagerins darbuotojų padėtį.
Priėmus naujas taisykles, per pusantrų metų valstybės narės turėtų jas perkelti į nacionalinę teisę.
Europos Komisija taip pat dar turėtų pateikti poveikio aplinkai vertinimą.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai4
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.2
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...