Lietuvos banko išnagrinėtų ginčų dėl finansinių paslaugų pernai – 35 proc. daugiau

  • Teksto dydis:

Praėjusiais metais Lietuvos bankas (LB) išnagrinėjo 608 ginčus dėl finansinių paslaugų – 35 proc. daugiau nei 2021 metais.

Labiausiai per metus daugėjo gyventojų ginčų su bankais – nuo 22 iki 38 procentų. Nesutarimų su draudikais skaičius mažėjo ketvirtus metus iš eilės, tačiau jie sudaro 40 proc. visų išnagrinėtų ginčų, pranešė LB.

„Praėjusiais metais ginčuose dominavo nesutarimai dėl mokėjimo paslaugų. Dažniausia jų priežastis – sukčiavimo atvejai“, – pranešime sakė LB Teisės ir licencijavimo departamento direktorius Arūnas Raišutis.

LB teigimu, pernai pasiektas rekordinis – 171 taikių susitarimų skaičius, tai sudaro 28 proc. visų kreipimųsi.

Praėjusiais metais gausėjo ginčų su bankais dėl mokėjimo paslaugų – jų buvo 212, kai 2021 metais išnagrinėti 62 tokio pobūdžio ginčai. LB teigimu, tokį šuolį lėmė ir sparčiai augantis mokėjimų skaičius elektroninėje erdvėje, ir ypač augę finansinio sukčiavimo atvejai, pavyzdžiui, kai vartotojai įtikinami investuoti ar išviliojami konfidencialūs duomenys ir taip pasisavinamos jų lėšos.

Praėjusiais metais ginčuose dominavo nesutarimai dėl mokėjimo paslaugų. Dažniausia jų priežastis – sukčiavimo atvejai.

Pernai išnagrinėti 246 nesutarimai tarp vartotojų ir draudimo bendrovių, kai 2021 metais – 275. Sumažėjo nesutarimų dėl turto, kasko ir kitų draudimo sutarčių, tačiau padaugėjo ginčų dėl gyvybės draudimo sutarčių.

Praėjusiais metais taip pat išnagrinėtas 131 nesutarimas su kitais finansų rinkos dalyviais (2021 metais – 76), daugiausia – dėl elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų teikiamų paslaugų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių