„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius išsiuntė laišką Europos Komisijos generalinio direktorato ekonomikos ir finansų reikalams vadovui Declanui Costello, kuriame atkreipia dėmesį į nerimą keliančias tendencijas formuojant 2020 metų Lietuvos biudžetą.
Lietuvos vežėjų manymu, biudžetas formuojamas neatsižvelgiant į rizikingą makroekonominį disbalansą, kuris gali atsirasti dėl per daug optimistinės fragmentiškos ir netvarios Lietuvos Vyriausybės biudžeto politikos 2020 metams.
„Mes, oficialus krovinių vežėjų kelių transportu sektoriaus atstovas Lietuvoje, manome, kad Lietuvos valstybės biudžeto 2020 metams projektas yra kuriamas neatsižvelgiant į Europos Sąjungos institucijų svarstomo Mobilumo paketo poveikį Lietuvos transporto sektoriui“, – rašoma rašte EK generalinio direktorato vadovui.
Kaip žinoma, ES institucijos šiuo metu svarsto Mobilumo paketą, kuris, Lietuvos vežėjų vertinimu, yra diskriminacinis periferinių ES valstybių atžvilgiu.
Pasak pranešimo, atlikta mokslo studija rodo, jog priėmus Mobilumo paketą ir įsigaliojus vairuotojų atlyginimų koeficientui 1,65, Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones.
„Prognozuojama, kad be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų. Dėl įmonių bankrotų tapusiems bedarbiais transporto sektoriaus darbuotojams bedarbių išmokoms iš valstybės pareikalaus apie 111 mln. eurų vienkartinių išlaidų, prognozuojama, kad bus prarasta 102 mln. eurų valstybės biudžeto pajamų, iš kurių dėl negautų Sodros įmokų – 65 mln. eurų ir negauto GPM – 37 mln. eurų“, – sakoma pranešime.
Vežėjai taip pat prognozuoja, kad šalies ekonomikai krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.
Naujausi komentarai