„Dar kiek ankstoka daryti išvadas, tačiau jau galime įvardyti mastą galimų praradimų dėl Rusijos paskelbto embargo. Nuostoliai, dėl grąžintų automobilių nuo Lietuvos – Rusijos sienos nėra dideli, nes patys vežėjai pakankamai operatyviai sureagavo ir automobilių nekrovė. Tad teko grąžinti kelias dešimtis automobilių, kas visos šalies mastu nėra daug. Bet mus neramina anuliuoti užsakymai, kurių yra labai daug“, - „Laisvosios bangos“ radijui kalbėjo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
„Vežėjai, kurie dirba perveždami šaltus ar atvėsintus produktus, jau pakankamai stipriai pajuto pasekmes. O jų yra nemažai. Mūsų asociacijos automobilių su šaldytuvais yra apie 3000. Tad bent pusę šio skaičiaus tikrai tiesiogiai palies embargas. Persiorientuoti čia galima, bet rinka juk ta pati.
Lietuvos vežėjai aktyviai dirbo aptarnaudami Rusijos ir Europos prekybą, o dabar dalies to nebelieka. Tad reikia surasti kitą nišą. Tai liečia ne tik Lietuvos vežėjus, o ir kitų šalių. Todėl atsiranda konkurencija. Tad taip greitai ir paprastai persiorientuoti bus gana sudėtinga. Todėl mes jau savaitę konsultuojamės su partneriais, terminalų operatoriais, ekspeditoriais, valstybės institucijomis, kur surasti tas naujas galimybes ir nišas mūsų vežėjams“, - dėstė pašnekovas.
„Kalbama apie sutartis su Maroku, Kinija, Mongolija, bet derybiniai procesai čia gali užtrukti ilgiau, nes iš ten irgi keliauja nemažas srautas vaisių ir daržovių į tą pačią Rusiją. Dabar Rusijos importuotojai taip pat ieško sprendimų. Reikia surasti alternatyvius tiekėjus, surasti logistiką. Ar mes ten dalyvausime, priklausys nuo Rusijos politikos.
Manau, kad tik rugsėjo pradžioje matysime ir problemos mąstą, ir galimus sprendimus. Vežėjai sako dar nematantys tikro situacijos vaizdo ir galimų sprendimų. Mes, žinoma, jų ieškome. Dėl darbuotojų sunerimusios ir profsąjungos. Čia jau yra visas problemų kompleksas, kurių vieni vežėjai neišspręs“, - įsitikinęs A. Kondrusevčiius.
Eis priverstinių atostogų?
„Tikiuosi, kad visgi Lietuvos vežėjai sugebės subalansuoti savo dalyvavimą įvairiose rinkose, nes darbuotojų šioje srityje skaičiuojama tūkstančiai. Bandysime žiūrėti, kaip išvengti didelių netekčių ir vežėjams, ir darbuotojams ir valstybei. Vakar vyriausybės posėdyje pasirodė, kad valdžia supranta viso to svarbą ir situaciją bando spręsti“, – pasakojo A.Kondrusevičius.
Pasak „Linavos“ prezidento atsirado paslaugų tiekėjų perteklius rinkoje. Dėl to gali paaštrėti konkurencja net kituose segmentuose, nes įmonės, kurios prarado savo kientus, ieškos alternatyvų ir gali eiti į kitas rinkas. Aštrės ir konkurencija su vežėjais iš kitų šalių. Jis patikino negirdėjęs, kad dėl susiklosčiusios situacijos vežėjai atleistų darbuotojus: „Žinau, tik kad kai kurios įmonės, orientuotos į vaisių ir daržovių tiekimą į Rusiją, pasiūlė daliai darbuotojų išeiti atostogų. Tačiau tai kol kas vienetiniai atvejai“.
Naujausi komentarai