- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Laikinas solidarumo mokestis bankams sumažintų finansavimo prieinamumą verslui, paveiktų Lietuvos investicinį klimatą, teigia Lietuvos verslo konfederacija (LVK).
LVK prezidentas Andrius Romanovskis teigia, kad trumpalaikis sprendimas gali atbaidyti investuotojus, branginti paskolas verslui.
„Reikia išmintingai įsivertinti, ar šis trumpalaikis siekis valstybei surinkti daugiau mokesčių nesukurs ilgalaikių neigiamų pasekmių – ar mes tikrai norime parodyti investuotojams, kad bet koks sektorius gali būti per kelias savaites apkrautas naujais mokesčiais surandant priežasčių pateisinti skubą? Ar tikrai norime verslui rekordinių palūkanų aplinkoje dar labiau branginti paskolas?“, – konfederacijos pranešime teigia A. Romanovskis.
Siekdama atkreipti dėmesį į galimą laikinojo solidarumo įnašo neigiamą poveikį konfederacija kreipėsi į premjerę Ingridą Šimonytę, ekonomikos ir inovacijų ministrę Aušrinę Armonaitę, finansų ministrę Gintarę Skaistę ir Lietuvos banką.
LVK požiūriu, priėmus šį mokestį būtų nustatytas pavojingas precedentas, kad ateityje gali būti nustatomos diskriminacinės sąlygos ne tik konkrečiam ekonomikos sektoriui, bet ir konkrečioms įmonėms ar jų grupėms, iškraipyti konkurenciją.
Pelno mokesčio bei Laikinojo solidarumo įnašo įstatymų pataisos numato, kad solidarumo įnašas būtų taikomas apskaičiuojant ir deklaruojant 2023 ir 2024 metų pelno mokestį ir galiotų iki 2025 metų birželio 15 dienos.
Remiantis Lietuvos banko skelbiamais komercinių bankų veiklos 2022 metų spalio 1-osios duomenimis, solidarumo įnašą turėtų mokėti 4–5 didžiausi šalies bankai: „Swedbank“, SEB, „Luminor“, Šiaulių ir galbūt „Revolut“ – didžioji dalis pastarojo banko indėlių gali būti nerezidentų.
Iš mokesčio per dvejus metus tikimasi surinkti apie 0,5 mlrd. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministrė: Lietuvoje yra pajėgių įmonių, kurios galėtų tapti „Rheinmetall“ partneriais1
Lietuvoje yra pajėgių įmonių, kurios galėtų tapti Vokietijos gynybos pramonės įmonės „Rheinmetall“ partneriais, sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė. ...
-
A. Armonaitė: susitarime su „Rheinmetall“ yra numatytas Lietuvos aprūpinimas amunicija2
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vokietijos gynybos pramonės įmonei „Rheinmetall“ pastačius gamyklą Lietuva amunicijos turės „pakankamai ir geromis sąlygomis“. ...
-
A. Armonaitė apie gynybos finansavimą: nemanau, kad PVM bus didinamas1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako nemananti, kad siekiant padidinti gynybos finansavimą, turėtų didėti pridėtinės vertės mokestis. ...
-
Tarptautinis valiutos fondas puse punkto blogina Lietuvos BVP prognozę1
Tarptautinis valiutos fondas (TVF) prognozuoja, kad šiemet Lietuvos ekonomika augs 2,2 proc., o kitąmet – 2,5 proc. ...
-
Seimas imasi pataisų su Rusija susijusį verslą šalinti iš viešųjų pirkimų2
Seimas priėmė svarstyti pataisas, kuriomis siūloma leisti iš viešųjų pirkimų šalinti Lietuvos ir užsienio tiekėjus, kurie būtų įtraukti į Vyriausybės patvirtintą Rusijos karo rėmėjų sąrašą arba su jais susiję.&nb...
-
D. Kreivys: ES energetikos sistemos poreikius reikia modeliuoti ilgam1
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, jog Europai norint turėti ateities poreikius atitinkantį energetikos tinklą reikia optimizuoti tiek elektros, tiek vandenilio infrastruktūrą, taip pat kurti energetikos sistemos balansavimo ir lankstumo įrang...
-
M. Skuodis: Lietuvoje yra 25 proc. neasfaltuotų valstybinių kelių3
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad šiuo metu Lietuvoje yra 25 proc. neasfaltuotų valstybinių kelių. Anot jo, valstybinis tikslas yra sumažinti šį rodiklį iki 18 proc. ...
-
Seimas atmetė siūlymą daugiabučių renovaciją finansuoti atsižvelgiant į architektūrinius sprendimus
Parlamentas atmetė „laisviečio” Kasparo Adomaičio siūlymą paramą daugiabučių renovacijai teikti atsižvelgiant ne tik į siekį didinti pastato energetinį efektyvumą, bet ir architektūrinius sprendimus. ...
-
Seimas toliau sieks griežtinti sąlygas keleivių pervežimo paslaugas teikiančioms taksi įmonėms ir pavėžėjams2
Seimas toliau sieks įpareigoti keleivių pavėžėjimo paslaugas teikiančias taksi įmones būti registruotoms Europos Sąjungos (ES) ar Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybėse. Taip pat, pasak įstatymo iniciatorių, keleivius vežantys vairuotojai pr...
-
Belaukiant didžiausios investicijos Lietuvos istorijoje, gyventojai šokiruoti: nieko nežinojome50
Vokietijos karinės pramonės milžinės „Rheinmetall“ sviedinių gamyklą svarstoma statyti Lietuvos centre, Baisogaloje. Žmonėms kilo krūva klausimų: ar bus saugu, ar Baisogalos laukuose dar galės būti veisiamos nykstančios lietuviš...