- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerijoje posėdžiavusi Kelių transporto sektoriaus konkurencingumo didinimo ir bendradarbiavimo kelių transporto srityje gerinimo klausimams svarstyti darbo grupė konstatuoja, kad transporto įmonėms stipriai stokojant darbo jėgos ir nesiimant spartinti konsulinių paslaugų bei vizų išdavimo vairuotojams iš trečiųjų šalių tvarkos sektorius gali patirti didelių darbo jėgos pritraukimo į Lietuvą iššūkių.
„Kelių transporto sektorius išgyvena sudėtingą laikotarpį – įsigaliojo nauji Europos Sąjungos teisės aktai, reglamentuojantys profesinę krovinių vežimo veiklą, Lietuvos įmonėse dirbę apie 10,5 tūkst. Ukrainos vairuotojų dėl karo šalyje sugrįžo į Ukrainą. Baltarusijos vairuotojams sustabdytas vizų išdavimas – todėl trečiųjų šalių (Kazachstano, Kirgizijos ir kitų regiono šalių) vairuotojų pritraukimo galimybės ir nacionalinių bei Šengeno vizų šio regiono šalių vežėjų vairuotojams išdavimas išlieka ypač aktualus klausimas. Būtini neatidėliotini ir optimalūs sprendimai, leisiantys greitesnį kvalifikuotos darbo jėgos pritraukimą į Lietuvos rinką, kas, savo ruožtu, užtikrintų Lietuvos kelių transporto konkurencingumą“, – sako darbo grupei pirmininkaujantis susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Lietuvoje registruota apie 65 tūkst. licencijuotų vilkikų, sektoriuje dirba apie 80 tūkst. vilkikų vairuotojų. Krovininio kelių transporto eksporto dalis, per metus tenkanti vienam vairuotojui, sudaro apie 53 tūkst. Eur, t. y. tokia vieno vilkiko vairuotojo dalis, įnešama į šalies BVP.
Europos Sąjungai paskelbus sankcijas Rusijai ir Baltarusijai bei apribojus šiose šalyse registruotų vilkikų atvykimą į Europos Sąjungą, vežėjams ypač padaugėjo vežimų. Labai trūkstant vairuotojų patiriami dideli nuostoliai, didėja krovinių gabenimo kaštai ir laikas. Skaičiuojama, kad situacijai nepasikeitus Lietuvos transporto sektoriui šiemet gali pritrūkti nuo 15 iki 19 tūkst. vairuotojų. Stingant darbo jėgos, atitinkamai nebus plečiamas ir krovininio transporto parkas, bus stabdomi planuoti įsigijimai bei investicijos. Tai lemtų Lietuvos kelių transporto sektoriaus susitraukimą, šalies BVP mažėjimą.
Pasak viceministro, trūkstant vairuotojų, būtina imtis skubių priemonių spartinant konsulines paslaugas ir vizų išdavimo tvarką, kurios sudarytų sąlygas pritraukti vilkikų vairuotojų iš Vidurinės Azijos regiono. Susisiekimo ministerijos iniciatyva birželio pabaigoje bus organizuojamas susitikimas su Vidaus reikalų ministerijos ir Migracijos departamento atstovais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Laukiamo EK išaiškinimo dėl Kaliningrado tranzito gali ir nebūti
Jau kuris laikas spėliojant, kaip atrodys Europos Komisijos (EK) rengiamas išaiškinimas dėl sankcijų Rusijai taikymo tranzitu į Kaliningradą gabenamoms prekėms, vis labiau tikėtinas darosi scenarijus, kad bent jau artimiausiu metu jokių s...
-
Skirtingos kelis darbus dirbančiųjų įmokos „Sodrai“ prieštarauja Konstitucijai
Dviejose ar daugiau darboviečių dirbančių žmonių skirtingai skaičiuojamos įmokos „Sodrai“ prieštarauja Konstitucijai, ketvirtadienį paskelbė Konstitucinis Teismas (KT). ...
-
Ekonimistas: yra tikslingesnių priemonių prieš Rusiją negu naftos embargas
„Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas tvirtina, kad naftos iš Rusijos embargas nėra pati geriausia priemonė siekiant apriboti Maskvos ekonomines galimybes ir karinį potencialą. Pasak jo, naftos embargas nedaro smarkaus ...
-
Investicijas į efektyvesnį šildymą ir atsinaujinančią energiją planuoja penktadalis gyventojų
Jeigu dabar kraustytųsi gyventi į naują vietą, 66 proc. lietuvių svarbiausias pasirinkimo kriterijus būtų būsto energinis efektyvumas. Penktadalis gyventojų svarsto ir apie investicijas į turimo būsto energinį efektyvumą – efektyvesnę &scar...
-
Ukrainai paremti įsigytoms prekėms ir paslaugoms taikoma PVM lengvata4
Europos Komisija leido valstybėms narėms, taip pat ir Lietuvai, laikinai netaikyti PVM iš trečiųjų šalių importuojamiems maisto produktams, antklodėms, palapinėms, elektros generatoriams ir kitai gyvybes gelbstinčiai įrangai, skirtai nu...
-
Lietuvoje darbą rado daugiau nei trečdalis darbingo amžiaus pabėgėlių iš Ukrainos
Lietuvoje darbą rado 13,2 tūkst. karo pabėgėlių iš Ukrainos – tai sudaro daugiau nei trečdalį iš šios šalies atvykusių darbingo amžiaus žmonių, praneša Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM). ...
-
G. Nausėda pasirašė atsinaujinančią energetiką skatinančias pataisas
Prezidentas Gitanas Nausėda pasirašė Seimo priimtą atsinaujinančios energetikos proveržį Lietuvoje skatinančių įstatymų paketą, ketvirtadienį pranešė prezidentūra. ...
-
D. Kreivys: Rusija negalėtų Lietuvos staiga atjungti nuo BRELL2
Rusija negalėtų Lietuvos staiga atjungti nuo bendros su Baltarusija ir Baltijos šalimis energetikos sistemos (BRELL), sako energetikos ministras Dainius Kreivys. ...
-
Gegužę mažmeninė prekyba Lietuvoje traukėsi
Mažmeninė prekyba gegužę iš Baltijos šalių traukėsi tik Lietuvoje, rodo Eurostato duomenys. ...
-
A. Skaisgirytė apie sankcijas tranzitui: nėra, kad EK tik liepia, mes – tik vykdome19
Lietuvos diplomatai su Europos Komisijos (EK) pareigūnais derina išaiškinimo dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui tekstą, ir tai nėra tas atvejis, kai Europos Komisija (EK) tik liepia, o Lietuva tik vykdo, sako prezidento Gitano Nausėdos vyr...