Pereiti į pagrindinį turinį

Nuo šiol internetu pirktas prekes grąžinti bus lengviau

2016-06-13 08:21
LRT

Lietuvoje internetu pirktų prekių grąžinimas dažnai neįvyksta sklandžiai – tai atspindi ir Vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenys, ir dažnai viešinami pirkėjų skundai. Vis dėlto situacija turės keistis: šį pavasarį prekybą internetu Lietuvoje pradėjus dideliems verslams, vietinės elektroninės parduotuvės turbūt keis savo įpročius.

T. Urbelionio/BFL nuotr.

Netobula grąžinimų situacija

Iki šiol prekių, pirktų elektroninėse parduotuvėse, grąžinimo procese nestigo klaidų. Tai įrodo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenys. Per 2015-uosius metus net 66 proc. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos gautų skundų buvo susiję su elektroninėse parduotuvėse įsigytomis prekėmis ir paslaugomis. Skųstasi dėl prekių grąžinimo buvo ne kartą, kai prekės ar paslaugos teikėjai nesutiko grąžinti pinigų už per 14 darbo dienų grąžintas prekes.

„Elektroninės parduotuvės dažniausiai pinigų už prekę negrąžinimą motyvuodavo tuo, kad prekė pagal Mažmeninės prekybos taisykles priskiriama negrąžinamoms ir nekeičiamoms. Vis dėlto kiekvienam elektroninėje erdvėje apsiperkančiam žmogui svarbu pasidomėti Civiliniame kodekse numatytomis nuostatomis, taikomoms nuotolinėms, elektroninėms sutartims“, – sako Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė.

Minėtose nuostatose rašoma, kad jei prekė užsakyta elektroniniu būdu, taikoma Civilinio kodekso numatyta teisė per 14 darbo dienų prekę grąžinti ir atgauti pinigus. Tiesa, yra prekių sąrašas, kurioms negalioja ši taisyklė, su juo susipažinti galima Mažmeninės prekybos taisyklių antrajame skyriuje.

Logistiniai sprendimai 

Viena priežasčių, kodėl grąžinimo procesui vietinės elektroninės parduotuvės neskirdavo daug dėmesio, yra siuntimo klausimai, rašoma pranešime spaudai. Pirkėjams trūko informacijos, kaip grąžinti internetu pirktą prekę, gąsdindavo mitai apie dideles grąžinimo kainas, o pardavėjai nespręsdavo logistinių klausimų ir neieškodavo sprendimų su logistines paslaugas teikiančiomis bendrovėmis, nes nesuvokė grąžinimo reikšmės visame elektroninės prekybos procese ir nenorėjo skirti savo laiko bei finansinių išteklių kokybiškam grąžinimų organizavimui.

Tarptautinės siuntų pristatymo įmonės „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros direktoriaus Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, grąžinimams sprendimų visada buvo galima rasti, tačiau iki šiol jais buvo vangokai naudojamasi, o atėję didieji elektroniniai verslai paskatino elektronines parduotuves daugiau dėmesio skirti būtent grąžinimui, o siuntų pristatymo kompanijas – pasiūlyti lankstenius, pigesnius, smulkiam ir vidutiniam elektroniniam verslui prieinamesnius sprendimus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų