Kaunas vėl muša degalų kainų rekordus. Dviejuose miesto degalinių tinkluose litras dyzelino ketvirtadienį kainavo 77 ir 79 euro centus. Tačiau vidutiniškai degalai Lietuvoje, LRT RADIJO skaičiavimu, dabar kainuoja maždaug penktadaliu brangiau nei 2004-aisiais, o nafta – tiek pat.
Ekonomistų teigimu, sparčiau nei pernai šiemet augsiančiam šalies ūkiui būtent dėl žaliavų kainų pokyčių gali būti siurprizų. Ir jie nebūtinai malonūs, nors nafta, prognozuojama, dar pigs – šie metai gali būti labai pigios naftos laikotarpis.
„Taip, Lietuva laimi iš naftos kainos mažėjimo, tačiau tuo pat metu mes turime įvertinti, kad naftos kainos mažėjimas iki to žemo dugno reiškia didžiulį pajamų persiskirstymą tarp naftą eksportuojančių ir naftą importuojančių valstybių. Dėl tos priežasties mes jau dabar matome didelių įtampų, kurios net neleidžia jom susitarti dėl naftos gavybos kvotų mažinimo. Ir galbūt tai padėtų naftos kainą atstatyti. Žodžiu, ten vyksta išgyvenimas, kai kiekvienas bando išgyventi pavieniui, kiekvienas kovoja už save. Ir gali atsitikti taip, kad naftos kaina dar labiau smuks, dar labiau gilins tų valstybių problemas, kurios priklauso nuo naftos eksporto. O viena iš tokių valstybių – Rusija – yra visai šalia Lietuvos ir mes į ją išvežame vis dar nemažą dalį savo produkcijos“, – padėtį apibendrino SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda.
Naujausi komentarai