- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sunkiai karantino suvaržymus pergyvenę visuomeninio transporto vežėjai prakalbo apie nė kiek negerėjančią situaciją. Nuo pandemijos pradžios perpus sumažėję keleivių srautai neatsigauna, degalai brangsta, išlaidos didėja dvigubai. Atsitiesti esą padėtų branginami transporto bilietai, praneša LNK.
Brangs bilietai?
Bilietas iš Vilniaus į Rokiškį kainuoja 13 eurų, studentui – per 6 eurus, senjorui – 2,5 euro. Tik ar ilgai tokios kainos laikysis?
„Ne tik kuras šiuo laiku sujudino – ir darbo užmokestis vairuotojams yra sujudintas, ir atsarginės dalys brangsta, ir tepalai, visos eksploatacinės medžiagos“, – komentavo „Toks“ generalinis direktorius Arūnas Indrašius.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Teigiama, kad nuo pandemijos pradžios keleivių viešajame transporte sumažėjo perpus, ir iki šiol srautai negrįžo. O energetinės sąnaudos išaugo keliskart. Vežėjai sako, kad gali tekti branginti viešojo transporto bilietus.
„Galime garantuoti viena: kad jos šiemet nepigs. Šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime po mėnesio ar pusantro. Ieškome visokių resursų, kaip išvengti to dalyko, bet gyvenimas rodo kita“, – apgailestavo A. Indrašius.
Miestuose bilietų kainas tvirtina savivaldybių tarybos. Čia kol kas planų jas didinti nėra. Savivaldybės subsidijomis vežėjams amortizuoja padidėjusias sąnaudas.
„Mes kiekvienais metais prašome vis daugiau ir daugiau subsidijų. Subsidijų augimas – po 10–15 proc. Miesto biudžetai taip pat nėra begaliniai“, – sakė „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Galime garantuoti viena: šiemet kainos nepigs. Bet apie didėjimą svarstysime.
Tarpmiestinių maršrutų vežėjai sako, kad kainos turėtų didėti bent 50 proc. Tačiau pripažįsta, kad tai būtų laikinas pagerėjimas.
„Pabranginus bilietą, sumažėja keleivių srautas. Tada vėl įsiveli į tam tikrą karuselę“, – teigė M. Grigelis.
Gelbėjimo plano nėra
Ar pabrangęs bilietas sumažintų kelionių skaičių? Neabejojama, kad pabrangus autobusų bilietams norinčiųjų jais važiuoti dar sumažės.
O valdžia deklaruoja, kad Lietuvai sukant žaliuoju kursu, vis daugiau gyventojų rinksis švaresnes transporto priemones, o iš nuosavų automobilių persės į visuomeninį transportą.
„Turi būti sudarytas planas valstybės lygiu, kad viešajame transporte mes taikysime tokias lengvatas. Čia galima svarstyti įvairius variantus – ar žmonės visai bus atleisti nuo mokesčio, ar jis bus mažesnis“, – šnekėjo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Keleivių vežėjų gelbėjimo plano kol kas nėra. Seime bus svarstomos tik pavienės gelbėjimo priemonės.
„Padėti įsigyti žaliąjį transportą. Dabartiniu metu yra programos, bet jos veikia labai vangiai, yra biurokratinės. Artimiausiu metu komiteto posėdyje mes tai svarstysime“, – aiškino Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.
Trečdaliu keleivių srautai sumenko ir geležinkeliuose, tačiau branginti geležinkelio bilieto dar nesvarstoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
I. Šimonytė: jūros vėjo parko konkursas neįvyko dėl nepalankios padėties rinkoje1
Neįvykus antrajam 2,4 mlrd. eurų preliminarios vertės 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkursui, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad investuotojai galėjo apsigalvoti, nes elektra rinkoje dabar gerokai pigesnė nei buvo Lietu...
-
Premjerė: galima diskutuoti apie papildomą 2 proc. pelno apmokestinimą gynybai2
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad galima diskutuoti apie verslo apmokestinimą didesniu pelno mokesčio tarifu gynybos reikmėms – tai pernelyg nepakenktų investuotojų požiūriui į investicijas Lietuvoje. ...
-
Potencialūs „Rheinmetall“ partneriai Lietuvoje – sprogmenų, elektronikos gamintojai2
Vokietijos karinės pramonės milžinei „Rheinmetall“ ketinant Lietuvoje statyti artilerijos šovinių gamyklą ir pradedant ieškoti vietos partnerių, šalies gynybos pramonės atstovai mano, kad su koncernu galėtų bendradarbi...
-
Seimas balsuos dėl laisvos valstybinės žemės laikinos nuomos
Seimas balsuos dėl Žemės įstatymo pataisų, kuriomis ketinama leisti laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai naudoti tik ūkininkams arba įmonėms, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos. ...
-
Seimas balsuos, ar sugriežtinti reikalavimus verslui dėl pinigų plovimo prevencijos1
Seimas ketvirtadienį spręs, ar dar labiau sugriežtinti lošimų ir valiutų keitimo, nekilnojamojo turto agentų, mokesčių konsultantų, apskaitos verslą, o priežiūros institucijai leisti stabdyti pažeidėjų veiklą – taip siekiama stipri...
-
G. Nausėda ragina muitais mažinti Rusijos žemės ūkio produktų konkurencingumą1
Prezidentas Gitanas Nausėda ragina didinti muitus Rusijos ir Baltarusijos žemės ūkio produktams, kad jų importas taptų nekonkurencingas. ...
-
I. Ruginienė: priėmus nesubalansuotus sprendimus dėl gynybos finansavimo, kiltų socialinių neramumų18
Tęsiantis diskusijoms dėl lėšų papildomam gynybos finansavimui, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) pirmininkė Inga Ruginienė sako, kad, įvedus regresinius mokesčius, nukentėtų visuomenė ir galėtų kilti socialinių neramum...
-
„Elektrum Lietuva“: pirmąjį metų ketvirtį saulės elektros gamyba augo 9 proc.3
Pirmąjį šių metų ketvirtį privačiose saulės elektrinėse Lietuvoje buvo pagaminta beveik dešimtadaliu daugiau elektros nei tą patį laikotarpį pernai. Didžiausia energijos generacija fiksuota kovo mėnesį, rodo energetikos sprendimų b...
-
Vyriausybė siūlys specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių13
Premjerė Ingrida Šimonytė trečiadienį pranešė, kad Vyriausybė siūlys įsteigti specialų fondą gynybai, pildomą lėšomis iš didesnių mokesčių. ...
-
A. Armonaitė: siekiant didesnio finansavimo gynybai PVM nebus didinamas1
Valdančiosios Laisvės partijos lyderė Aušrinė Armonaitė trečiadienį pareiškė, kad pridėtinės vertės mokestis (PVM) tikrai nebus didinamas siekiant didesnio finansavimo krašto apsaugai. ...