Pradėjo žygius dėl naujų sankcijų Baltarusijai, bet rezultato dar teks palaukti

  • Teksto dydis:

Aprūdiję vagonai su baltarusiškomis trąšomis slėpė apie 160 dėžių kontrabandinių cigarečių. Beveik 80 tūkst. pakelių vertė – apie 260 tūkst. eurų, praneša LNK žinios.

„Akivaizdu, kad nusikaltėliai turi galimybę saugiai ir gan ilgą laiką padirbėti ties cigarečių pakrovimu ir paslėpimu, ir tai padaroma Baltarusijos teritorijoje“, – sakė Muitinės departamento generalinis direktorius Darius Žvironas.

Tai jau penktas kartas, kai baltarusiškose trąšose randama kontrabandos. Lietuvos pareigūnai traukiniuose iš Baltarusijos pastaruoju metu kone kiekvieną savaitę aptinka dideles cigarečių kontrabandos siuntas ir jų vis daugėja.

Užpernai pareigūnai sulaikė keturiolika kontrabandos krovinių geležinkelyje. Pernai – 36, o per pirmą šių metų pusmetį – 37. Cigaretės slepiamos įvairiuose kroviniuose.

„Daugiausia biriuose kroviniuose, tai yra ir dolomitinė skalda, ir pjuvenos, ir trąšos. Taip pat slepia slėptuvėse, esančiose vagonuose, pusvagoniuose. Netgi slepiama skystuose kroviniuose panardinant kontrabandą į aliejų ir taip toliau“, – detalizavo „Lietuvos geležinkelių“ saugos ir rizikų valdymo vadovas Rolandas Šlepetys.

Kai kurie politologai sako, kad jau seniai reikėjo uždrausti krovinių iš Baltarusijos gabenimą. „Tokia truputį šizofrenija, nes visiškai akivaizdu, kad tos prekės ar, sakykime, tas eksportas, kuris per Lietuvą eina, jis maitina šitą režimą, kuris kariauja prieš mus“, – įsitikinęs politologas Marius Laurinavičius.

„Lietuvos geležinkeliai“ sako, kad patys nutraukti sutarčių dėl krovinių iš Baltarusijos vežimo negali – tam reikia valdžios sprendimo. O jei toks būtų, nors patirtų nuostolių, nepraleistų nė vieno vagono.

Nutrūkus bendradarbiavimui su Baltarusija, mes netektumėme apie 100-150 mln. eurų pajamų.

„Nutrūkus bendradarbiavimui su Baltarusija, mes netektumėme apie 100-150 mln. eurų pajamų. Tai vėlgi, priklausytų nuo viso susvyravimo, bet šioje vietoje, jeigu yra tokia teisinė ar kitokia aplinka, turime prie to prisitaikyti“, – teigė „LTG Cargo“ strategijos ir plėtros vadovas Lukas Danilevičius.

Anot Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, geležinkelių nuostolius – maždaug 60 mln. eurų, būtų galima padengti padidinus tarifus verslui. „Kadangi valstybė, na, natūralu, turi interesą, kad mūsų verslas būtų konkurencingas, valstybei prisidėti su subsidija, kad infrastruktūros sąnaudos būtų padengtos ir tarifai nedidėtų“, – aiškino jis.

Uždraudus krovinius iš Baltarusijos nukentėtų ir Klaipėdos uostas – baltarusiški kroviniai sudaro trečdalį visų krovinių. „Be abejo, neigiama įtaka būtų labai didelė. Ir svarbiausias dalykas – tokio krovinių srauto, kuris dabar yra tranzitinis iš Baltarusijos, labai greitai kompensuoti neišeitų“, – kalbėjo Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Bent kol kas Finansų ministrė nemato reikalo uždrausti krovinius iš Baltarusijos. „Kol kas tiesiog tie griežtesni tikrinimai reiškia, kad jie užtrunka. Yra sustabdomi šone tie kroviniai ir jie yra tikrinami kelias valandas nuodugniai. Manau, kad tai nėra patogu nei tiems, kurie juos gabena. Tačiau matome, kad tokie tikrinimai duoda rezultatų ir esame pasiruošę juos tęsti. O jeigu matysime, kad tos problemos darosi didesnės, tai tada imsimės kitų sprendimų“, – aiškino ministrė Gintarė Skaistė.

Dabar galioja sankcijos tik naujoms sutartims su Baltarusija. Užsienio reikalų ministras sako, kad jau pradėti žygiai, kad būtų uždrausta kontrabanda prifarširuoti trąšų iš Baltarusijos traukiniai Lietuvos teritorijoje. „Lietuva jau yra formaliai pateikusi siūlymą plėsti sankcijas. Neįvardinau konkrečiai, kokias, bet turbūt logiška suprasti, kad jeigu mes kalbame apie sektorius, tai greičiausiai šitas sektorius irgi būtų apimtas“, – aiškino Gabrielius Landsbergis.

Premjerė sako, kad Lietuva yra pajėgi išgyventi be baltarusiškų krovinių. „Finansiškai tai tikrai turbūt nėra tokios naštos, kuri kažkokiu būdu verstų Lietuvą keliaklūpsčiauti ar nuolaidžiauti savo pačios principams“, – teigė Ingrida Šimonytė.

Tačiau Europos Komisija, geriausiu atveju, naujas sankcijas svarstys tik rugsėjį, kai baigs atostogauti. Sankcijoms įvesti reikia visų 27 šalių narių pritarimo.

 

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

nepagydomai

nepagydomai  portretas
lyguoti

Kęstas

Kęstas portretas
"Uždraudus krovinius iš Baltarusijos nukentėtų ir Klaipėdos uostas – baltarusiški kroviniai sudaro trečdalį visų krovinių. „Be abejo, neigiama įtaka būtų labai didelė. Ir svarbiausias dalykas – tokio krovinių srauto, kuris dabar yra tranzitinis iš Baltarusijos, labai greitai kompensuoti neišeitų“, – kalbėjo Klaipėdos jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas." Svarbu, kad karalienės Mortos darželiai ir mokyklos nenukentėtų, Juk tai Landsbergių asmeninio gerbūvio pagrindas, kuris yra daug svarbesnis už kitų Lietuvos gyventojų gerbūvį. Nuorodas ir platesnį aptarimą galima rasti, guglinant žodžius apie mokslą-studijas-ekonomiką.

Glusiu valdziai

Glusiu valdziai portretas
Akivaizdu kad uoste kažkas tas cigaretės iš lietuvių pasiima, akivaizdu kad pasieniečiai praleidžia, akivaizdu kad geležinkelių kazkukurie vadovai prisideda prie to, tad nepradėkite nuo lukasenkos o kuopkite mėšlą Lietuvoje kurio pilna nuo nepriklausomybės atgavimo ir po šiai dienai jų pilna ir kurie iš to lobsta ir gyvena kaip inkstai taukuose su lamborginiais, Neringoje būstų ir t.t. super sėkmingomis įmonėmis netikėtai...:::)
VISI KOMENTARAI 7
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių