Prekių niokotojai Pereiti į pagrindinį turinį

Prekių niokotojai

2004-12-07 09:00

Prekyba

Prekių niokotojai

Pirkėjai prekybininkams padarytų nuostolių neatlygina

Vienas didžiausių prekybos centrų privalumų – galimybė neskubant ir netrukdomai apžiūrėti patinkančias prekes. Tačiau pirkėjai šia galimybe ir jiems suteiktu pasitikėjimu neretai piktnaudžiauja. Prekybininkai patiria nemenkų nuostolių išimdami iš prekybos suplėšytus laikraščius, išpakuotus žurnalus, maisto produktus su pradurta pakuote, sudaužytus keraminius gaminius bei kitas tyčia arba atsitiktinai sugadintas prekes.

Sugadina dažnai

Prekybos centrų darbuotojai pastebėjo, kad kai kurie pirkėjai yra labai išrankūs. Kartais net keliolika minučių gali rankose vartyti kokį nors suvenyrą svarstydami, ar jis tiks artėjančiam bičiulio gimtadieniui, ar geriau juo pradžiuginti savaitgaliui į svečius atvažiuojančią uošvę, o gal miela stiklinė statulėlė papuoštų apdulkėjusią knygų lentyną paauglės dukters kambaryje? Besvarstant trapus daiktas išslysta iš rankų ir sudūžta į šipulius. Bijantys būti nubausti išsigandę pirkėjai greitai pasišalina iš nelaimingo įvykio vietos, nesumokėję nei už sudužusią prekę, nei įsigiję gerą.

Tokie „nelaimingi“ atvejai savitarnos parduotuvėse – kasdienybė. Nukenčia ne tik stikliniai, keraminiai ar kiti trapūs gaminiai, bet sugadinamos ir maisto produktų pakuotės, sulaužomi žaislai, suplėšomi ar prirašinėjami laikraščiai. Nuo tyčinio ar netyčinio sugadinimo nėra apsaugotas nė vienas gaminys.

Tačiau kalbinti prekybos centrų atstovai teigė, kad nors dėl bene kasdien sugadinamų prekių patiriama nemažų nuostolių, neatsargūs pirkėjai ne visada priverčiami sumokėti už nebetinkamą dėl jų kaltės parduoti prekę.

Palieka bet kur

UAB “VP Market” prekybos tinklo atstovė ryšiams su visuomene Viktorija Jakubauskaitė negalėjo įvardinti, kurios prekės nuo neatsargiai ar neapgalvotai besielgiančių pirkėjų nukenčia dažniausiai, tačiau paminėjo, kad gaminių niokojimo atvejai nėra retenybė.

„Dažniausiai tai prekės, kurias pirkėjas iš pradžių įsimeta į vežimėlį, o vėliau dėl kokių nors priežasčių nusprendžia nebepirkti ir palieka joms laikyti nepritaikytoje vietoje – ant prekybos salėje esančių stendų lentynų, padeda prie kasos. Namie nesuvalgę visos dėžutės ledų, žmonės jos juk nenumeta bet kur, o įdeda į šaldiklį. Parduotuvėje kažkodėl elgiamasi kitaip“, - sakė V. Jakubauskaitė.

Tvarka salėje besirūpinantys parduotuvės darbuotojai vėliau surenka išmėtytas prekes, tačiau kai kurie produktai, pavyzdžiui, kurių negalima pakartotinai atšaldyti, jau būna nebetinkami vartoti. Atstovė spaudai mano, kad toks lyg ir netyčinis prekės sugadinimas įvyksta dėl žemo žmonių sąmoningumo lygio.

„Skaitytojų“ nebaudžia

Pasak “Iki”, “Ikiuko” ir “Pigiau grybo” prekybos centrų operatoriaus Lietuvoje UAB “Palink” atstovo spaudai Tomo Vaišvilos, bene dažniausiai parduotuvėse nukenčia nauji spaudiniai – suglamžomi, suplėšomi laikraščiai, pažeidžiamas žurnalų įpakavimas.

Taupydami pinigus, pirkėjai greitai perverčia, perskaito nuo pradžios iki galo ar net pasižymi savo pastabas, apibraukia naudingą informaciją naujausių dienraščių, žurnalų numerių puslapiuose. Bevartydami retai būna atsargūs – nuo staigių judesių plonas laikraštinis popierius lengvai suplyšta. Tačiau „skaitytojai“ nesutrinka – ramiai padeda dienraštį į lentyną ir ... skaito kitą laikraštį.

„Nemažai spausdintų leidinių grąžinama tiekėjams. Ką padarysi, šie žmonės mūsų klientai, negalime jų nubausti ar išprašyti iš prekybos centro“, - mėgstančius nemokamai paskaitinėti bandė pateisinti T. Vaišvila.

„Kai kuriuos „etatinius“ skaitytojus, į prekybos centrą kasdien užsukančius paskaitinėti naujausios spaudos, parduotuvės darbuotojai atpažįsta, tačiau neveja lauk – gal žmonės paprasčiausiai neturi pinigų“, - pritarė V. Jakubauskaitė.

Masina mėginukai

Populiarių dienraščių leidėjams sunku susitaikyti, kad dalis ir taip labai trumpą laiką – vos parą – „galiojančios“ produkcijos negailestingai suniokojama, todėl patiriama nemažų nuostolių. Tačiau jie nieko negali pakeisti.

Žurnalų, kuriuos prekybos centrų lentynose galima rasti porą savaičių ar net visą mėnesį, leidėjams nemokamai žinių besisemiantys pirkėjai taip pat kiša pagalius į ratus. „Maždaug penkis procentus tiražo kas mėnesį tenka nurašyti. Kai kurie žmonės klaidingai mano, kad į permatomą maišelį įpakuoti žurnalai nuo savitarnos (prekiaujant spaudos kioskuose, rūpesčių nekyla) parduotuvių pirkėjų nukenčia rečiau negu nesupakuoti. Priešingai, pamatę supakuotą žurnalą, pirkėjai supranta, kad jis turi papildomos vertės – kvepalų mėginukų, mažų dovanėlių. Tai masina juos pažeisti įpakavimą ir išimti priedus. Nors pats žurnalas nesuglamžomas, nesuplėšomas, jo niekas nenori pirkti, nes vietoje išpakuoto galima paimti „gerą“ žurnalą su priedais. Deja, nieko padaryti neįmanoma, nes prekybininkai už nesąžiningą klientų elgesį atsakomybės neprisiima“, - guodėsi AB „Ieva“ direktoriaus pavaduotoja Gražina Balcerienė.

V. Jakubauskaitės teigimu, tvarkingos būklės, nesuplėšyti, bet išpakuoti žurnalai paliekami prekybos salėje: pirkėjai juos pavarto prieš apsispręsdami - pirkti ar ne.

Nerangių nebaudžia

Didžiųjų prekybos centrų lentynos nuo įvairiausių prekių lūžte lūžta. Todėl pasitaiko, kad, bandydamas ištraukti vieną prekę, pirkėjas netyčia užkliudo bei numeta kitas. Prekybininkai tai vadina „natūralia netektimi“ ir nereikalauja už sudužusį ar kitaip sugadintą daiktą (įplyšo pakuotė, išbėgo jos turinys) sumokėti.

„RIMI Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene Ramintos Česnulienės teigimu, tokiais atvejais prekybos centro darbuotojai nekaltina nerangių pirkėjų, bet svarsto, kaip pagerinti savo darbą, patogiau išdėstyti prekes, pagerinti jų įpakavimą, kad „nelaimingų atsitikimų“ būtų mažiau.

Pasak V. Jakubauskaitės, visos sugadintos prekės nurašomos ir ant lentynų nebegrįžta. Dėl to patiriama nemažai nuostolių.

Privalo sumokėti

Prekybininkų teigimu, vis dažniau tenka susidurti su piktybiškais pirkėjais. Pasitaiko žmonių, kurie tyčia sugadina prekes, pavyzdžiui, aštriu daiktu perpjauna parduodamą rankinę, skalbimo miltelių maišą ir pan. Neretai pažeidžiami oro gaiviklių dangteliai, suplėšomos kosmetikos priemonių pakuotės, atsukami šampūnai, kremai – „uostoma“.

Dar dažnesnės yra smulkios vagystės. „Nemažai pirkėjų skanauja sveriamus riešutus, džiovintus vaisus, saldainius. Vaikui tai galima atleisti, bet jei suaugęs, neretai labai solidžiai atrodantis žmogus pasisemia saują ir, vaikštinėdamas po parduotuvę, ramiai sau kramsnoja... Kiti taip įsidrąsina, kad sveriamų produktų įsiberia ir į kišenę, rankinę, o apsaugos darbuotojams vėliau aiškina, kad neva norėjo tik paragauti. Per metus susidaro daug tokių suvalgytų kilogramų“, - pasakojo V. Jakubauskaitė.

Jeigu nuolat salę stebintys darbuotojai pamato, kad apsipirkinėjantis ar be konkretaus tikslo po prekybos centrą vaikštinėjantis žmogus tyčia sugadina prekę, jis už ją privalo sumokėti.

T. Vaišvila teigė, kad nesąžiningi pirkėjai prekybos centro darbuotojų perduodami policininkams ir už savo piktavalius veiksmus atsako įstatymų numatyta tvarka.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų