Prekybos tinklo „Iki“ atstovė žiniasklaidai Vaida Budrienė Eltai sakė, kad Velykos dar kartą parodė, jog pirkėjų Lietuvoje įpročiai yra ženkliai pakitę.
„Iš tiesų žmonės elgiasi taip pat, kaip ir per pastarąsias Kalėdas: šventėms pradėjo ruoštis daug anksčiau. Apskritai pirkėjų įpročiai yra pasikeitę, jie lankosi parduotuvėse rečiau, bet perka daugiau. Lygiai tas pats atsitiko ir su šventėmis. Anksčiau mūsų pirkėjus būdavo galima pavadinti paskutinės minutės pirkėjais, o dabar tikrai taip nebėra. Pandemija visgi pakeitė jų įpročius ir velykinis pirkimas, bent jau fiksuojamas „Iki“ tinkle, prasidėjo daugiau nei prieš dvi savaites“, – teigė ji.
„Srautai iš tikrųjų yra padidėję (...), tačiau taip drastiškai kaip anksčiau būdavo, nėra“, – pridūrė V. Budrienė.
Tuo tarpu lygindama prekybos tinklo „Iki“ laikotarpio prieš Velykas pardavimus su COVID-19 nepaveiktomis 2019-ųjų Velykomis, V. Budrienė mano, kad prekių paklausa išliks panaši.
„Jeigu palygintume su 2019 m., matome, kad pardavimai bus labai panašūs. Nors mes švęsime tikrai negausiai, šeimose, bet tai likęs kone vienintelis būdas žmonėms švęsti“, – sakė ji.
„Iki“ atstovei antrino ir prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis teigdamas, kad šiuo Velykų laikotarpiu, palyginti su 2019 m., tikimasi apyvartos didėjimo.
„Galvojame, kad pardavimai bus šiek tiek didesni nei 2019 m. Gyventojų pajamos kasmet auga, jie šiek tiek daugiau išleidžia, todėl galvojame, kad šiek tiek daugiau išleis ir Velykų laikotarpiu. Visgi kažkokių dramatiškų pokyčių nebus“, – sakė jis.
Tuo tarpu vertindamas klientų srautus prieššventiniu laikotarpiu, D. Ryliškis pažymėjo, kad klientai vis dar linkę riboti savo apsilankymus prekybos centruose dėl paskelbto karantino.
„Palyginti su paprastomis dienomis – taip, srautai, visada išauga prieš šventes, bet jokių suvaldymo problemų nėra. Karantino sąlygomis žmonės į parduotuves važiuoja rečiau ir perka daugiau“, – tikino jis.
„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė Eltai teigė, kad didesni pirkėjų srautai stebimi kelias pastarąsias savaites.
„Karantinas pirkėjus išmokė planuoti savo pirkinius, todėl jau nuo praėjusios savaitės stebime, kad žmonės iš anksto apsiperka Velykoms. (...) Visgi velykinė prekyba bei pirkėjų srautas šįmet, lyginant su prieš pandeminiu 2019 m. Velykų laikotarpiu, yra daugiau nei penktadaliu mažesnis. Visgi šiomis dienomis ypatingą dėmesį skiriame pirkėjų srautų stebėjimui bei laikomės sugriežtintos higienos kontrolės“, – sakė E. Dapkienė.
Anot „Maximos“ atstovės, nors prekių krepšelis didėja, retėja klientų apsilankymai prekybos centruose.
„Šiuo metu vidutinis pirkinių krepšelis yra 36 proc. didesnis, palyginti su 2019 metais. Karantino metu žmonės parduotuvėse lankosi rečiau, tačiau įsigyja vienu sykiu daugiau maisto produktų ir kitų būtiniausių prekių, kad jų pakaktų ilgesniam laikui“, – akcentavo ji.
„Atlikta lojalių „Maxima“ pirkėjų apklausa rodo, kad 47 proc. respondentų šįmet šventiniam Velykų stalui planuoja skirti nuo 51 iki 100 eurų. 27 proc. pirkėjų planuoja 21–50 eurų biudžetą, apie 13 proc. planuoja skirti nuo 101 iki 150 eurų“, – atskleidė E. Dapkienė.
Savo ruožtu Prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių atstovė Renata Keršienė Eltai sakė, kad pastarosiomis dienomis buvo stebėtas tik kiek nežymiai didesnis klientų srautas.
„Per pirmas keturias šios savaitės dienas pirkėjų srautas „Rimi“ tinklo parduotuvėse buvo nežymiai didesnis nei ankstesnėmis savaitėmis. Atitinkamai būtinybės reguliuoti pirkėjų srautų parduotuvėse iki šiandien ryto nebuvo, bet esame tam pasiruošę“, – sakė ji.
„Palyginti šių metų pirmas keturias Velykų savaitės dienas su 2019 m. analogišku laikotarpiu, pirkėjų skaičius į ikipandeminį lygį negrįžo“, – pridūrė R. Keršienė.
Naujausi komentarai