Susisiekimo viceministras sako, kad daroma viskas, kad žlungančios bendrovės „Lietuvos jūrų laivininkystė“ laivai galėtų saugiai stovėti užsienio uostuose, tiekiant jiems degalus ir maistą, o dalis įgulų grįžtų į Lietuvą.
„Nėra kalbų apie išleidimus ar plaukimus (laivų - BNS), yra kalba apie saugų buvimą uostuose, kad uostų vadovybės išleistų įgulas išvykti“, - BNS teigė Saulius Girdauskas.
Anot jo, su uostais siekiama susitarti, kad visa įgula, kuri nėra būtina saugiam laivo stovėjimui, būtų išleista. Dalis jūrininkų laivuose liktų, „kol dar laivai priklauso Lietuvai“.
Pasak LJL valdybos pirmininko, svarstoma galimybė parduoti aukcionuose laivus, kurie yra ne Europos uostuose - JAV ir Senegale. Tačiau kol kas neaišku, kada bus priimti sprendimai - tai turės nuspręsti būsimas LJL bankroto administratorius.
„Bankroto administratorius sprendžia klausimus ir galbūt net bus leista jiems nugabenti krovinius“, - BNS sakė S.Girdauskas.
Anot jo, sudėtingiausia yra laivo „Romuva“, stovinčio Italijos uoste, padėtis - agentas atsisako laivui patiekti degalus ir vandenį bei iškėlė dar vieną kreditorinį reikalavimą.
„Jeigu konkrečiai informacija apie itališką laivą, nes pervesti pinigai už degalus, o degalai nepatiekti. Vakar buvo už degalus, už vandenį pinigai pervesti. Yra taip, kad viskas vykdoma per agentą, išskyrė dar vieną kreditorinį reikalavimą sumokėti agentui už jo darbus, arba jis neperduos mokėjimų“, - BNS sakė S.Girdauskas.
Iš keturių LJL laivų, įstrigusių užsienio uostuose, tik „Ventos“, esančios JAV, Filadelfijoje, kapitonas BNS teigė, kad laive pakanka kuro ir maisto. Kitų laivų atstovai teigė, jog jiems neužtenka kuro, maisto arba jie turi techninių nesklandumų.
Naujausi komentarai