Pereiti į pagrindinį turinį

SEB banko sistema vos nesužlugdė atostogų

2010-08-10 13:21
Trikdžiai: banko interneto svetainėje iki šiol yra įspėjimas, kad dėl naujos sistemos kurį laiką dar gali pasitaikyti trumpalaikių trikdžių naudojantis kai kuriomis banko paslaugomis.
Trikdžiai: banko interneto svetainėje iki šiol yra įspėjimas, kad dėl naujos sistemos kurį laiką dar gali pasitaikyti trumpalaikių trikdžių naudojantis kai kuriomis banko paslaugomis. / Roko Medonio nuotr.

Ilgąjį liepos savaitgalį, kai visa Lietuva ilsėjosi pajūryje, SEB bankas diegė naują informacinę sistemą ir apkartino poilsį daliai savo klientų.

Nuotykiai pajūryje

SEB klientė Giedrė (redakcijai pavardė žinoma) prieš porą savaičių prisijungusi prie elektroninės bankininkystės sistemos pastebėjo keistą reiškinį – vietoj įprastų dviejų sąskaitų ji išvydo keturias.

Mergina buvo girdėjusi apie galimus sutrikimus, mat finansų įstaiga iš anksto įspėjo klientus, kad liepos mėnesį bus diegiama nauja pagrindinė informacinė sistema, kuria teikiamos banko paslaugos ir valdomi verslo procesai. Todėl pamaniusi, kad tai laikina, skaitytoja nekreipė į tai dėmesio.

Giedrė per atostogas susiruošė važiuoti į pajūrį. Nidoje susiradusi tinkamą viešbutį ji užsisakė kambarį – apgyvendinimo įstaigai pervedė 30 proc. sumos – ir ramiai leidosi į kelionę. Sukorusi kelis šimtus kilometrų ir atvykusi į vietą mergina sužinojo, kad jos užsakyti kambariai jau užimti, mat jokių pinigų viešbutis negavo. Gerą pusdienį teko trypčioti viešbučio fojė ir įrodinėti, kad pinigai buvo pervesti.

"Gerai, kad viešbučio savininkas buvo supratingas. Jis pasiėmęs kompiuterį su belaidžiu internetu atvažiavo iš Juodkrantės, ir tik tuomet, patikrinus pavedimą, paaiškėjo, kad tai SEB nepervedė pinigų", – pasakojo skaitytoja.

Atsiskaitė grynaisiais

Tikrindama duomenis mergina elektroninės bankininkystės sistemoje pamatė pranešimą, kuris atsirado padarius pavedimą viešbučiui: "sąskaitoje nepakankamas likutis", nors sąskaitoje, anot jos, pinigų buvo gerokai daugiau nei reikėjo viešbučio rezervacijai.

"Teko vykti į bankomatą ir dar kartą atsiskaityti grynaisiais. Nieko tragiška, bet sugaišta pusė dienos poilsio. Viešbučio savininkas vėliau pasakojo, kad pastarąjį mėnesį ir pats patyrė nuostolių dėl blogai veikiančios elektroninės bankininkystės sistemos", – savo nuotykius pajūryje prisiminė Giedrė.

Sutrikimai pašalinti

Pasak SEB atstovų, įdiegus naują informacinę sistemą, naudojantis banko paslaugomis internetu rodomi ir mokėjimo kortelės, ir kortelės sąskaitos duomenys, todėl jeigu klientas turi dvi korteles, jis elektroninės bankininkystės sistemoje mato kiekvienos iš kortelių ir jų sąskaitų duomenis.

"Peržiūrėjus klientės jums pateiktą informaciją, nepakanka informacijos spręsti, dėl kokių priežasčių ji negalėjo atlikti norimos operacijos. Galbūt pervesdama lėšas klientė pasižiūrėjo į sąskaitos balansinį likutį (jame pateikiamos ir per ankstesnes operacijas rezervuotos, tačiau dar iš sąskaitos nepervestos lėšos), o ne į disponuojamą likutį (lėšas, kuriomis klientas gali naudotis), tačiau kad galėtume patikslinti, reikėtų, kad klientė kreiptųsi į banką ir pateiktų daugiau informacijos", – sakė SEB banko atstovas spaudai Arvydas Žilinskas.

Jis atsiprašė dėl nesklandumų ir pareiškė, jog visi bankui žinomi sutrikimai jau yra pašalinti. Banko atstovas taip pat pridūrė kad visi klientai apie planuojamus darbus buvo įspėti.

"Siuntėme klientams pranešimus, įspėjome, kad liepos 2–7 d. nebus galimybės naudotis banko paslaugomis internetu, telefonu, mobiliuoju internetu, SMS žinutėmis. Kad šiomis dienomis neveiks prekybos vertybiniais popieriais internetu sistema, nebus galimybės įmokėti į sąskaitas pinigų naudojantis grynuosius priimančiais bankomatais. Prašėme, kad visas svarbias operacijas žmonės atliktų anksčiau", – teigė A.Žilinskas.

Sistemą diegė dvejus metus

SEB bankas šių metų liepos 7 d. įdiegė ir pradėjo naudoti naują informacinę sistemą, dėl to pasikeitė kai kurių paslaugų teikimo tvarka.

Pasak SEB banko prezidento pavaduotojos, pagalbos verslui tarnybos ir finansų direktorės Aušros Matusevičienės, tai itin didelės apimties projektas, nes iš senosios į naująją sistemą reikėjo perkelti pagrindines banko duomenų bazes, pakeisti ir integruoti verslo procesus, užtikrinti darnų visų banko teikiamų paslaugų teikimą. Kadangi įdiegti naują pagrindinę banko sistemą yra technologiškai sudėtingas procesas, sistemos veiklos sutrikimų gali pasitaikyti ir baigus ją diegti.

Banko informacinę sistemą "FlexCube" sukūrė ir diegė tarptautinė informacinių technologijų (IT) bendrovė "Oracle Financial Services Software Limited". Daugiau kaip dvejus metus trukusį sistemos diegimo projektą vykdė tarptautinė IT bendrovės ir banko 370 specialistų komanda.

"FlexCube", banko teigimu, yra viena pažangiausių ir populiariausių sistemų. Ją šiuo metu naudoja finansų institucijos 105-iose pasaulio šalyse.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų