Dėl socialinio draudimo įmokų atidėjimo sąlygų Lietuva į EK kreipėsi spalio pradžioje.
„Sodros“ mokestinės pagalbos priemonėmis – galimybe atidėti socialinio draudimo įmokas per pirmąją karantino bangą – pasinaudojo tūkstančiai bendrovių. Tačiau daliai verslų atidėti pageidaujamos įmokų sumos negalėjome dėl Europos Ekonominės bendrijos sutartyje numatytos maksimalios valstybės pagalbos ribos. Tai paskatino kreiptis į Europos Komisiją dėl valstybės pagalbos sąlygų nuo COVID-19 nukentėjusiam verslui“, – sako „Sodros“ direktoriaus pavaduotojas Ježys Miskis.
Verslas galės atidėti socialinio draudimo įmokas „Sodrai“, net jeigu ši pagalba viršys de minimis principą. Tokiu atveju kreiptis dėl įmokų atidėjimo įmonės galės ne vėliau kaip iki kitų metų birželio 30 dienos, o atidėjimo terminas bus ne ilgesnis nei iki 2022 metų pabaigos.
Kaip praneša „Sodra“, šiuo atveju verslas turės pateikti naujausią finansinę ataskaitą ir mokumo atkūrimo planą – kaip vykdys veiklą ir užtikrins įmokų mokėjimą. Palūkanos nuo atidėtų įmokų sumų nebus taikomos.
„Sodra“ primena, kad neviršijant de minimis kreiptis dėl mokestinės pagalbos per antrąją karantino bangą gali įmonės ir savarankiškai dirbantys gyventojai, kurių veikla Vyriausybės nutarimu yra apribota ir jos yra įtrauktos į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) COVID-19 poveikį patyrusių įmonių sąrašus.
Įmonės turėtų „Sodrai“ pateikti prašymą netaikyti sankcijų karantino laikotarpiu, o vėliau kreiptis dėl įmokų atidėjimo supaprastinu būdu. Įmokos atidedamos be palūkanų ir mokumo atkūrimo plano iki penkerių metų laikotarpiui. Iki metų įmonės gali atidėtų įmokų nemokėti, o vėliau atidėtą skolą grąžinti per 4 metus.
Po pirmosios karantino bangos mokestine „Sodros“ pagalba pasinaudojo apie 7 400 įmonių ir savarankiškai dirbančių gyventojų. Supaprastintomis sąlygomis atidėta suma siekė 130 mln. eurų – beveik tiek, kiek per karantiną išaugo skola „Sodrai“.
Naujausi komentarai