Dauguma žmonių šiandien priversti susiveržti diržus, tačiau prabangos prekių paklausa nemažėja. Brangakmeniams ir prestižinių firmų apdarams leidžiamos įspūdingos pinigų sumos.
Išpardavimų nebus
„Ekonominės krizės nuotaikos turtingiausiųjų sluoksnio nepalietė. Kaip ir anksčiau, šie žmonės mielai investuoja į brangakmenius “, – tvirtino ekspertė gemologė, juvelyrikos galerijos „Alma Diamonds“ savininkė Alma Dūdienė.
Klaipėdietė pastebėjo pokyčių bendraudama su viduriniosios klasės atstovais – vieni gyvena laukimu, tačiau yra ir tokių, kurie ryžtasi įgyvendinti senas svajones ir save pamaloninti. Pastarieji, anot A.Dūdienės, tiesiog pasiduoda psichologiniam impulsui: „Neįžvelgčiau jų sąmoningo skubėjimo investuoti“.
Pasak ekspertės, neverta turėti iliuzijų, kad ekonominės krizės metu juvelyrika atpigs.
„Kraštutiniu atveju dirbiniai parduotuvėse atidedami iki geresnių dienų. Šiam verslui nebūdingi išpardavimai. Juk auksas, brangakmeniai nei genda, nei sensta. Jų kainos jau dabar yra išaugusios ir vis dar kyla“, – teigė A.Dūdienė.
Ekspertė pažymėjo, kad juvelyrikos salonų proginės akcijos orientuotos į klientus, kurie nesidairo išskirtinių dirbinių: „Originalių papuošalų kainų kartelė visais laikais iškelta aukštai“.
Pasiturintys nori išsiskirti
Anot A.Dūdienės, turtingi žmonės ne tik nemato reikalo mažinti savo apetito dairydamiesi prabangos prekių, bet ir tampa vis drąsesni – jų akis traukia stambūs, įdomaus dizaino papuošalai, kuriais pasitaikius progai noriai dabinamasi.
„Pastaruoju metu labai paklausūs perlai – pirkėjai ieško stambių, kokybiškų. Kuklų, bet dailiai atrodantį vėrinį su auksiniu užsegimu galima įsigyti nuo 1600 litų. Solidus Taičio perlų vėrinys kainuoja 5 tūkst. litų ir daugiau“, – dėstė ekspertė gemologė.
Dar viena tendencija – į labiausiai vertinamų brangakmenių gretas veržiasi akvamarinai, kartais dar vadinami žydraisiais briliantais.
A.Dūdienė neabejoja, kad prabangos prekių kontekste juvelyrika užima išskirtinę vietą: „Kiekvienas kalba iš savo varpinės. Visgi manau, kad rūbai skirti apsirengti, batai – kad neitum basas, kvepalai yra tarsi „Sveika, Marija“, o papuošalas – kažkas išties ypatingo“.
Už uždarų durų
Pasak A.Dūdienės, įvardinti brangakmenių, unikalių papuošalų vertę ne tik neetiška, bet ir sunkiai įmanoma: „Jie yra tarsi meno kūriniai. Kalbant apie kainas, verta dėti begalybės ženklą“.
Dideles sumas pasiryžę išleisti žmonės reklamos nenori – vertina privatumą, individualias konsultacijas.
„Moterims ir vyrams patinka ateiti čia ir užsidaryti, kad niekas jų netrikdytų“, – atviravo „Alma Diamonds“ savininkė.
Vieni galerijoje renkasi iš jau pagamintų dirbinių, su kitais klientais tenka triūsti prie eskizų. Neretai klaipėdiečiai atsineša savo brangakmenių, įsigytų Tailande, Indijoje arba Honkonge, kuriuos nori paversti papuošalais.
Laikrodis – be nuolaidų
Šveicariškų laikrodžių „Ženeva“ salono Klaipėdoje vadovas Vytautas Briedis pasakojo, kad žmonės durų nevarsto vienas po kito, tačiau pirkėjų gretos nepraretėjo. Dažniausiai užsuka konkretaus daikto ieškantys ir pasikonsultuoti norintys miestiečiai.
Yra klientų, kurie salone jau įsigijo kelis laikrodžius, bet vis sugrįžta.
„Ženeva“ prekiauja prestižinių „Grovana“, „Tissot“, „Raimond Weil“, „Omega“ „Ulysse Nardin“ ir kitų kompanijų gaminiais.
Laikrodžiai, į kuriuos dažniausiai krypsta žmonių akys, kainuoja nuo 250 iki 10 tūkst. litų, tačiau vitrinose žiba ir 15–20 tūkst. litų kainuojančios prekės.
Kataloguose, iš kurių irgi galima užsisakyti gaminius, puikuojasi 1 mln. litų vertės ir netgi brangesni laikrodžiai. Kaina priklauso nuo mechanizmo sudėtingumo, įmantrių funkcijų, sunaudotų brangiųjų metalų svorio, deimantų skaičiaus, gaminių tiražo.
Pirkėjai, kurie negaili laikrodžiui 3–10 tūkst. litų, salone nėra retenybė. Anot V.Briedžio, žmonės nevengia derėtis. Tačiau įspūdingų nuolaidų reikalaujantiems klientams tenka mandagiai priminti, kad solidūs laikrodžiai gaminami ne vienerius metus, sezoniškumo šioje srityje nėra.
Jau dairomasi ir kailinių
Brangių apdarų salonuose depresija irgi nedvelkia. „Akropolyje“ įsikūrusios „Vilniaus kailių“ parduotuvės pardavėja-konsultantė Ernesta Stančiūtė tvirtino, kad žmonių srautai nesumažėjo. Vieni išsyk perka patikusius kailinius arba odos gaminius nelaukdami, kol užklups šalčiai, kiti skiria laiko apsižvalgymui.
„Turime daug nuolatinių klientų“, – pasidžiaugė E.Stančiūtė.
Darbuotoja tvirtino, kad salono duris varsto ne tik dideles pajamas gaunantys žmonės, bet ir viduriniosios klasės atstovai, pasiryžę susitaupyti pinigų, kad galėtų įsigyti patikusį kokybišką rūbą.
Pastebima, kad skubantys, vairuojantys klientai dažniau renkasi lengvus, patvarius gaminius iš tekstilės ar odos su kailio apdaila, tačiau kailiniai išlieka nenuginčijama prabangos preke.
Šiuo metu salonas siūlo apdarus iš šinšilinių triušių, audinės kailio, avikailio, karakulio. Šių rūbų kainos svyruoja nuo 2 iki 20 tūkst. litų.
Kailių karaliene išlieka audinė. Už prabangų paltą tenka pakloti nuo 8 tūkst. iki 20 tūkst. litų. Salono darbuotoja teigė, kad vidutiniškai per sezoną parduodami penki audinės kailiniai.
Perka, nes nori
„Escada“, „Gucci“, „Prada“, „Dolce & Gabbana”, „Giorgio Armani“ ir kiti garsūs prekiniai ženklai klaipėdiečius vilioja į Palangą – į parduotuvę „Du broliai“. Joje taip pat nestinga svečių iš Latvijos, Kaliningrado.
„Prestižas visuomet vertinamas. Nekilnojamasis turtas dabar atpigo, tačiau patalpos išskirtinėse vietose yra visai kas kita. Panašumų galima įžvelgti ir srityje, kurioje dirbame mes“, – kalbėjo penkias drabužių ir aksesuarų parduotuves valdančios įmonės „Du broliai“ vadybininkas Andrius Jankauskas.
Anot jo, klientų ratas netgi plečiasi, nepaisant tvyrančių niūrių nuotaikų ir liūdnų prognozių, pardavimai auga.
Reaguodama į išskirtinių gaminių paklausą, įmonė ruošiasi plėtrai. Nauja parduotuvė Vilniuje duris turėtų atverti dar šiemet, greitai išmuš ir Klaipėdos valanda.
Prabangos prekių vartotojų ir kukliau gyvenančios visuomenės dalies ypatumus vadybininkas suformulavo lakoniškai: vieni perka, nes nori, kiti – kai reikia.
A.Jankauskas pažymėjo, kad pastaruoju metu kainų amplitudė „Dviejų brolių“ parduotuvėse tapo platesnė. Garsios firmos džinsus arba palaidinę galima nusipirkti už kelis šimtus litų, tačiau nestinga pagundų išleisti ir išties įspūdingas sumas. Pavyzdžiui, rafinuotos damos laukia rankinė už maždaug 90 tūkst. litų.
Naujausi komentarai