Jos teigimu, vadinamosios „bačkos“ renkamos dviem būdais: arba vairuotojas iškart įmonei sumoka 300-700 eurų, arba po kiekvieno reiso moka po 50-100 eurų, kol susidaro bendra 1 tūkst. eurų suma.
Taip pat egzistuoja neteisėti pinigų išskaitymai iš atlyginimų už tikrus ir menamus vairuotojų prasižengimus – nuklydimus nuo įmonės duotų maršrutų, „neekologišką“ vairavimą, poilsį, nemandagius pokalbius su vadybininkais.
„Laisvės TV“ tai liudijo anonimiškai kalbinti įmonių „Hoptransa“ vairuotojai, buvusi „Girteka“ vadybininkė, tačiau šių įmonių atstovai tokias praktikas neigė.
Tyrimo autorių teigimu, tokia praktika paplitusi ir kitose Lietuvos logistikos įmonėse.
„Laisvės TV“ teigimu, šiuo metu lietuviškose logistikos įmonėse dirba apie 77 tūkst. tolimųjų reisų vairuotojų, iš kurių 69 tūkst. yra imigrantai iš trečiųjų šalių: Baltarusijos, Indijos, Rusijos, Tadžikistano, Ukrainos ar Uzbekistano.
Pasak tyrimo autorių, imigrantai ne tik sutinka dirbti už mažesnį atlyginimą, bet ir paklūsta neteisėtiems darbdavių reikalavimams mokėti duoklę, susitaiko su prastomis darbo sąlygomis ir nelegaliomis išskaitomis iš algos.
Pernai darbo ginčų komisijos, anot tyrimo, gavo daugiau nei 1 tūkst. vairuotojų skundų – transporto sektorius pagal tokius skundus yra absoliutus lyderis. Profsąjungos tvirtina kiekvieną dieną sulaukiančios naujų skundų dėl neteisėto elgesio su vairuotojais.
Naujausi komentarai