Pereiti į pagrindinį turinį

Vairuotojai apie automobilių taršos mokestį: greičiausiai vėl grįšime prie arklių

2021-11-26 08:43
DMN inf.

Iki tūkstančio eurų per metus – tiek netrukus kainuos automobilio turėjimas. Tiesa, tūkstantį mokėti teks tik maždaug vienam procentui vairuotojų, kurių automobiliai itin galingi ir taršūs. Didžioji dalis už automobilį kiekvienais metais turės mokėti apie 200 eurų, praneša LNK.

Vairuotojai apie automobilių taršos mokestį: greičiausiai vėl grįšime prie arklių
Vairuotojai apie automobilių taršos mokestį: greičiausiai vėl grįšime prie arklių / freepik.com nuotr./Redakcijos montažas

Vilniuje gyvenantis Andrius vairuoja 15 metų senumo dyzelinį automobilį. Tokių automobilių kaip jo Lietuvoje absoliuti dauguma. 

Aplinkos ministerija nori, kad po dviejų metų už tokį automobilį Andrius mokėtų 160 eurų, o po ketverių – net 320 eurų kasmet. 

„Tokio automobilio jau kaip ir reikės atsisakyti, nes paprasčiausiai neneša kišenė. Greičiausiai vėl grįšime prie arklių“, – sako Andrius.

O arklių todėl, kad mažiau taršaus automobilio Andrius neįperka.

„Mano suma yra 1,5–2 tūkst. Už tokią sumą aš ekologiško automobilio tikrai neįpirksiu ir manau ne tik aš, bet ir daugelis Lietuvos gyventojų“, – teigia Andrius.

Automobilių verslo atstovai ramina: kad ir už 2–2,5 tūkst. eurų galima įsigyti mažai teršiantį automobilį.

Tačiau net ir tokiems automobiliams mokesčio nereikėtų mokėti tik iš pradžių. 

Bus ir tokių, kuriems už automobilį teks mokėti ir po tūkstantį eurų per metus. Tiesa, nedaugeliui – tik tiems, kurių automobiliai itin taršūs. 

Aplinkos ministras atkerta, kad trečdalis automobilių savininkų mokesčio nemokėtų išvis. 

„Aplinkos tarša turi kainuoti“, – sako Simonas Gentvilas.

Tačiau vairuotojai ministrui turi daugiau klausimų. 

„Surinkus šitą mokestį, ar išvalys valdžia orą? Aš manau, kad jo neišvalys“, – sako Andrius.

Anot ministro, tarša turėtų sumažėti savaime, o pinigai bus skirti automobilių alternatyvoms. 

„Viešojo transporto skatinimas ir dviračių, pėsčiųjų takų tiesimas“, – teigia S. Gentvilas.

Tačiau virš vairuotojų galvų kybo ne tik naujas automobilių taršos mokestis, bet ir didinamas akcizas dyzelinui. Siekiama, kad jis kainuotų tiek pat, kiek ir benzinas. 

Ar verta vienu metu įvesti ir naują mokestį, ir didinti akcizus, abejoja net kai kurie ministrai. 

„Kalbant apie akcizą dyzelinui ir apskritai akcizą kurui, mes negyvename uždaroje teritorijoje, kažkokiame burbule. Jeigu visos šalys didintų, nekiltų turbūt didelės problemos“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Reikia, kad mokesčiai ir mažėtų. Tai yra GPM ar „Sodros“, ar galbūt pelno mokestis naujoms įmonių investicijoms. Tą irgi rimtai reikėtų paanalizuoti“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Vis dėlto Vyriausybė naujam automobilių taršos mokesčiui bei dyzelino akcizo didinimui pritarė. Galutinį žodį tars Seimas.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų