Pereiti į pagrindinį turinį

Vartotojų grupės apkaltino „Temu“ manipuliuojant pirkėjais internete

2024-05-16 10:34

Europos vartotojų grupės ketvirtadienį apkaltino Kinijos prekybos platformą „Temu“ naudojantis „manipuliacija pagrįstais metodais“, siekiant priversti vartotojus išleisti daugiau pinigų, taip pat kitokiais būdais pažeidinėjant svarbų technologijų kompanijoms taikomą ES įstatymą.

Freepik.com nuotr.

„Temu“ – viena ir sparčiausiai populiarėjančių mobiliųjų programėlių – ES rinkoje pasirodė vos 2023 m. balandį ir teigia 27 šalių bloke kiekvieną mėnesį pritraukianti vidutiniškai po 75 milijonus aktyvių vartotojų.

Skirtingas Europos vartotojų teisių apsaugos organizacijas vienijanti grupė BEUC įteikė skundą Europos Komisijai, tuo tarpu savo nacionalinėms institucijoms skundus pateikė ir 17 jai priklausančių organizacijų iš kitų Europos šalių, įskaitant Prancūziją, Vokietija ir Ispaniją.

Grupės kaltina platformą „Temu“ dėl „nesugebėjimo apsaugoti vartotojus ir dėl naudojamų neteisėtų manipuliacija pagrįstų praktikų“ – vadinamųjų tamsiųjų metodų – bei pareikalavo pradėti tyrimą.

Jų manymu, „Temu“ iškraipo ir riboja vartotojų galimybes apsiperkant internete priimti „laisvus ir informacija pagrįstus sprendimus“, tuo pažeisdama svarbų ES įstatymą dėl internete platinamo turinio – vadinamąjį skaitmeninių paslaugų įstatymą (DSA).

Pagal DSA visos skaitmeninės platformos privalo nedelsdamos pašalinti neteisėtą turinį, užtikrinti didesnį vartotojų duomenų naudojimo skaidrumą bei internetinių pirkėjų saugumą.

Grupės kaltina platformą „Temu“ dėl „nesugebėjimo apsaugoti vartotojus ir dėl naudojamų neteisėtų manipuliacija pagrįstų praktikų“ – vadinamųjų tamsiųjų metodų (...)

 

Platforma nesuteikia pakankamai informacijos apie joje prekiaujančius asmenis, „dažnai neinformuodama vartotojų apie tai, iš ko jie perka prekes“, nurodo BEUC.

Be to, nėra pakankamai informacijos ir apie tai, kaip veikia jos „miglota“ rekomendacijų sistema, pridūrė ji, o pagal DSA nuostatas tokią informaciją nurodyti yra būtina.

„Temu“, kurios savininkė yra Kinijos bendrovė „PDD Holdings“, Europoje ir pirmiau yra patyrusi spaudimą.

Vokietijos vartotojų grupės šiemet jau perspėjo platformą „Temu“ apie panašaus pobūdžio problemas. Po tokio perspėjimo, „Temu“ pranešė daugiau neberodysianti pranešimų, kuriuose vartotojai raginami paskubėti, nes atitinkamą prekę savo pirkinių krepšelyje jau turi daugybė kitų pirkėjų.

Platformos veikla nuodugniai tikrinama ir kitose pasaulio šalyse, pavyzdžiui, Azijoje ir Jungtinėse Valstijose.

Pietų Korėjos priežiūros institucijos balandį pradėjo tyrimą dėl platformai „Temu“ pareikštų kaltinimų užsiimant klaidinančia reklama ir nesąžininga praktika.

Prognozuojama, kad ES turėtų įtraukti platformą „Temu“ į numatytų „labai didelių“ skaitmeninių platformų sąrašą ir dėl to bendrovei būtų taikomos griežtesnės taisyklės, tokios, kaip reikalavimas reguliariai teikti informaciją apie priemones rizikai švelninti.

Į šį sąrašą, kuriame iš viso yra 23 platformos, tarp kurių – „AliExpress“, „Amazon“, „Facebook“, „Instagram“ ir „YouTube“, Briuselis jau yra įtraukęs ir kinų internetinės prekybos platformą „Shein“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų