Vartotojų tarnyba: elektroninėje prekyboje daugėja apgaulių

Dėl koronaviruso didžiajai daliai verslo persikėlus į elektroninę erdvę, Vartotojų teisių apsaugos tarnyba pastebi, jog daugėja klaidinančios reklamos bei apgaulių. Ji perspėja vartotojus būti budrius, įsigyjant prekes iš neaiškių pardavėjų.

Pasak tarnybos vadovės Neringos Ulbaitės, socialiniuose tinkluose išaugo apgaulių atvejų – vartotojai užsisako, tačiau negauna prekių, o bandydami susisiekti su pardavėju, yra blokuojami, galiausiai paskyra ištrinama.

„Tokios tendencijos tikrai neramina, kadangi kainos yra išaugusios, ypač tų prekių, kurių rinkoje kol kas trūksta. Tokiu atveju mums tenka iššūkis pirmiausia surasti tokius pardavėjus, ypač, kai jie labai greitai uždaro savo paskyras“, – spaudos konferencijoje Vyriausybėje ketvirtadienį sakė N. Ulbaitė.

„Vartotojai turi būti labai budrūs, įsigydami prekes iš neaiškių pardavėjų“, – pridūrė ji.

N. Ulbaitės teigimu, užsisakant prekę svarbu atkreipti dėmesį, ar nurodyti kontaktai, ar yra registracijos numeris. Be to, nemaža dalis rinkoje parduodamų dezinfekantų yra neautorizuoti.

„Kad vartotojas įsitikintų, jog perka legalų ir patikrintą produktą, galima pasitikrinti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro svetainėje, kur yra šitų produktų registras“ – teigė ji.

Anot tarnybos vadovės, reklamose daugėja klaidinančių teiginių, pavyzdžiui, kad maisto papildai, kosmetikos gaminiai gali apsaugoti nuo koronaviruso.

„Reklamuojami įvairūs maisto papildai, kurie neva turi stebuklingą gydomąją galią, taip pat respiratoriai, kurie pateikiami kaip patys geriausi, kad tik jie padės, ir panašūs teiginiai, kurie yra klaidinantys“, – sakė N. Ulbaitė.

Pasak jos, tarnyba kreipėsi į didžiąsias internetinės prekybos platformas, kad jos laikytųsi sąžiningos prekybos principų, o feisbuko atstovų paprašyta blokuoti pardavėjus, prekiaujančius nelegaliais arba klaidinančiais produktais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių