- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šią savaitę užsiminęs apie ketinimus apmokestinti taršius automobilius, premjeras Saulius Skvernelis sako, jog būtina apsispręsti, ar mokestis būtų taikomas visam transporto parkui – nuo traktoriaus iki lengvojo automobilio.
Tačiau jis pabrėžia, kad naujas mokestis nebūtų taikomas mažas ar vidutines pajams gaunantiems žmonėms.
Aplinkos ministras sako, kad žemės ūkio technikos nereikėtų apmokestinti, o Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininkas įsitikinęs, kad transporto apmokestinimas klimato kaitos procesų nepakeis.
„Jeigu mes kalbame apie iššūkį su klimato kaita (...), turėtume orientuotis į taršą, galingumą, nebūtinai tai turi būti kaina, bet jeigu nori važinėti su 4 litrų dyzeliniu automobiliu, tai, vadinasi, jis turėtų būti ir kitaip apmokestinamas. Bet vėl – ar kalbame tik apie individualius automobilius, ar apie visą transporto parką – nuo traktoriaus iki lengvojo“, – šią savaitę Seimo socialdemokratų frakcijos posėdyje teigė S. Skvernelis.
„Negalime, kad našta kristų ant tų pačių, ant kurių mokesčiai dažniausiai krenta – mažiausias, vidutines pajams gaunančių žmonių“, – pridūrė jis.
Premjeras, be kita ko, norėtų, kad apmokestinimui pritartų įvairios politinės jėgos.
Kalbame apie tų automobilių, kurie pagal gamyklinius parametrus išmeta virš 130 gramų CO2 kilometrui, apmokestinimą.
„Norėčiau kad tai būtų plačios politinės valios išraiška, nes kaip rodo praktika, tokie jautrūs klausimai paskui suvedami į Seimo rinkimų kampaniją ir gerą projektą padarys, kaip visada“, – kalbėjo S. Skvernelis.
Aplinkos ministras „valstietis“ Kęstutis Mažeika BNS sakė, kad taršos mokestį reikėtų taikyti tik lengviesiems automobiliams, kurių Lietuvoje daugiausia.
„Kalbame apie tų automobilių, kurie pagal gamyklinius parametrus išmeta virš 130 gramų CO2 kilometrui, apmokestinimą“, – teigė K. Mažeika.
Jis priminė, kad nuo rudens 1 tūkst. eurų kompensacijos bus mokamos, kai ypač taršių automobilių atsakę savininkai įsigis neviršijančius šios ribos automobilius.
K. Mažeikos teigimu, žemės ūkio technika taip pat yra tarši, bet jos neketinama apmokestinti, nes nukentėtų smulkieji ūkininkai, kadangi didieji yra labiau atsinaujinę techniką.
„Benzininių traktorių alternatyvos žemės ūkyje nėra. Kaimo plėtros programos lėšomis įsigyjami traktoriai jau atitinka taršai keliamus standartus“, – pridūrė K. Mažeika.
Jis pabrėžė, kad Lietuvoje yra vis mažiau senos žemės ūkio technikos, be to, ji naudojama darbui, o ne laisvalaikiui ar asmeniniams poreikiams, kaip automobiliai.
Parlamentinio Kaimo reikalų komiteto pirmininkas „valstietis“ Andriejus Stančikas įsitikinęs, kad transporto apmokestinimas klimato kaitos procesų nepakeis.
„Sumokėsiu mokestį ir klimato kaita pasikeis? Nieko nebus. Traktorius kaip teršė, taip ir toliau teršia, tik mano piniginė suplonėjo – patyriau išlaidų“, – BNS sakė komiteto vadovas.
A. Stančiko manymu, iš tiesų iš mokesčio norima surinkti tik daugiau pajamų, todėl jis pasisako prieš tokį mokestį. Jo manymu, būtų galima apmokestinti antrąjį ir tolesnius vieno savininko automobilius, taip pat prabangias mašinas: „Labai daug tokių nerasime. Pasiturintys ūkininkai bus priversti irgi mokėti“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
KT skelbs sprendimą ginče dėl bankrutavusio žmogaus baudų valstybei nurašymo
Konstitucinis Teismas (KT) trečiadienį skelbs sprendimą, kokiais atvejais baigus fizinio asmens bankroto procesą nenurašomos jo valstybei mokėtinos baudos ir ar toks reglamentavimas atitinka Konstituciją, pranešė KT. ...
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Ką daryti, jei ne šeimos narys jums turi pervesti daugiau nei 2 500 eurų?1
Artimiausias giminaitis – mama, tėtis, brolis, sesuo, dukra ar sūnus – per metus gali pervesti kokią tik nori sumą. Tačiau pinigų iš svetimo žmogaus be rimtesnio pagrindimo ir be mokesčių Lietuvos gyventojas per metus gali gauti ne ...