„Yra puslapis TIMOCOM, tokia didelė organizacija, platus krovinių pasirinkimo portalas. Kartais pasitaiko, kad vairuotojai turi būti arba vokiškai kalbantys, arba išvis ne ES šalių vairuotojų nepriima į pasikrovimo vietą. Dabar šiek tiek gal mažiau būna, nes gal pats puslapis pradėjo taikyti (priemones – ELTA), tačiau paskutiniu metu vėl suaktyvėjo.
Užsakyme yra parašyta, kad jis turi būti ES šalies atstovas, nesvarbu, kad yra turintis visus dokumentus, leidimus dirbti čia. Kitą kartą išvis gudriai rašo, kad vairuotojas turi kalbėti vokiečių kalba ir to krovinio negauni vienareikšmiškai. „Užbangavo“ tie patys lenkai, rumunai, kad vienos kainos nurodytos, jei vairuotojas su vokiška automobilio registracija, kitos kainos kitiems“, – Eltai teigė A. Telmentas.
Anot jo, daugiausia problemų vežėjai patiria su prancūzais.
„Prancūzija nėra draugiška, Vokietija – irgi. Apskritai visos didžiosios šalys, nacionalizmu ten kvepia, bet vokiečių mentalitetas dar yra padoresnis, su prancūzais tai ten...“, – sakė A. Telmentas, manantis, kad tai vienas būdų stumti Rytų vežėjus iš rinkos.
„Tai priklauso nuo vietinių žmonių pozicijos, krovinių davėjų. Vienas iš įrankių stumti mūsų įmones iš rinkos“, – pripažino A. Telmentas.
Susisiekimo ministerijai apie tokius atvejus nėra žinoma, tačiau ji pabrėžė, kad tai yra diskriminacija ir dėl to reikėtų kreiptis į teismą.
„Galbūt taip galėjo atsitikti krovinių biržoje, jei siuntėjas nurodė, kad vairuotojas turi būti ES pilietis. Jei tokių atvejų pasitaikė, tai yra diskriminacija ir ES teisės aktų pažeidimas. ES Reglamentai, reglamentuojantys krovinių vežimą ES bendroje rinkoje, nurodo, kad vairuotojai gali būti ir trečiųjų šalių piliečiai – svarbu, kad turėtų profesinės kompetencijos liudijimą“, – komentare Eltai nurodė Susisiekimo ministerija.
„Tokiais atvejais reikėtų imtis teisinių priemonių, kreiptis į teismą“, – pridūrė ministerija.
Naujausi komentarai